G Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Har manuell WindowsUpdate-oppsett. Jeg var også "heldig/uheldig" å fikk august-oppdateringen som det ble stort oppslag om innstallert, fordi jeg var for rask på labben. Ringte Microsoft mest for moroskyld, og de er like udugelige som alltid på telefon. Hvilke fjotter har de ansatt i Norge? Han sa, at jeg tryggt kunne beholde patch'ene siden jeg ikke hadde opplevd blåskjerm. Siden blåskjerm var det jeg fokusert mest på. Så nevnte jeg litt om fonter, siden jeg hadde skumlest om det. Men, han bare ville avslutte samtalen etter første anbefalingen sin. Dustemikkel ! Han ville rett og slett ikke gå inn i materien. Ville bare ha meg vekk fra supportlinjen. Det er dårlig oppfølging det. I dag var jeg "heldig" og fikk en ny oppdatering i listen. Problemet er bare at listen er utilgjengelig slik. Men jeg mottar fremdeles varsel om at en ny oppdatering er kommet på banen som jeg kan laste ned. Får jo ikke til å laste ned. Og dette skjermbilde forteller jo egentlig alt: Så hva foreslår dere. Gir det en dag eller to slik at flere meninger kan komme på banen. Velger jeg å avinnstallere i håpet om at det fikser det? Velger jeg å kjøre rollback med RollbackRx, siste utvei? Går det an å rydde i denne feilen på noe vis uten å ty til de forsøkene nevnt ovenfor? Er de dårlige plasterlappene fra august relatert til en slik problemstilling som jeg opplever? Skyldes dette at Microsoft har rotet med oversikten på oppdateringene mine, enten ved å la systemet henge i sumpen som jeg gjør. Går jo å venter i håp om at Microsoft rydder opp etter seg selv, uten at de stoler på at brukeren skal være kompetent til både å få med seg nyheten, samt å utføre stegene de anbefaler offisiellt. Eller er det en mismatch i Windows-update sine lister sentralt mot min. Siden de har trukket oppdateringen? Jeg er nokså grønn, og de tankene jeg har gjort meg ovenfor er ren gjetning. Det må jo ha en logisk forklaring... Endret 28. august 2014 av G Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Ja du "kan" nullstille windows update. Har vært nødt til å gjøre det selv noen ganger (da uten å måtte reregistrere dll's) Full prosedyre : http://support.microsoft.com/kb/971058 Det virker som mismatch ja. Nullstiller du med overnevnte så scannes alt på nytt fra winsxs. Lenke til kommentar
G Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Skal se litt på det når jeg kommer tilbake. Så det er alt som egentlig bør gjøres? Jeg er ikke sånn administrator-dude. Mangler en del windows-erfaringer og kunnskap. Har bare brukt Windows fra 3.11 - 2000 - XP - Vista - Windows 7 - Windows 8.x Har aldri opplevd maken. Andre som har andre tips? Eller er syar sitt det greieste? Lover jeg omsider skal kikke på den kb'en du lenker til Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Oppdatering: Da har jeg prøvd det automatiske verktøyet fra KB'en din ovenfor. Det hjalp ikke. 2. Jeg chattet med en tech fra MS i USA. Det var mye bedre enn norsk telefonsupport fra MS. Han anbefalte at jeg forsøkte følgende KB: http://support.microsoft.com/kb/2509997/en-us Og dersom det ikke hjalp at jeg tok kontakt med - aargh - Norsk MS support her: http://www.microsoft.com/nb-no/contact.aspx Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 En liten heads up! Når du ikke ser en oppdatering i Windows update verktøyet så har du trolig behov for å restarte maskinen din. Har hatt det selv og ser ut som det berører de som har oppdatert fra Windows 7 til 8.1 ( er dog ikke kun begrenset til oss). Restart har i alle fall fikset dette problemet for meg gjentatte ganger. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Restart har i alle fall fikset dette problemet for meg gjentatte ganger. Me too. Det er en av PC'ene mine som opplever dette et par-tre ganger i året. Gjerne etter å ha gått i ukesvis uten omstart. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Hvis man ikke har prøvd med restart av windows først når man har et windows problem (og føre en support tråd på diskusjon) er man rimelig naiv. Skal ikke være nødvendig å påpeke det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Oppetid på dagens Os har blitt betraktelig bedre nå, selv med oppdateringene til MS , noe som også gjør at man ikke alltid behøver å restarte så ofte. Min maskin har trolig en oppetid på ca 1 til 2 uker mellom hver restart med mindre jeg holder på å leke meg... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Oppetid på dagens Os har blitt betraktelig bedre nå, selv med oppdateringene til MS , noe som også gjør at man ikke alltid behøver å restarte så ofte. Min maskin har trolig en oppetid på ca 1 til 2 uker mellom hver restart med mindre jeg holder på å leke meg... Joda - Har man "en feil" uansett om det er pc, nettbrett, telefon, server er det første feilrettingstiltaket alltid restart for å luke bort sw bug, memory/handle leaks etc. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 En liten heads up! Når du ikke ser en oppdatering i Windows update verktøyet så har du trolig behov for å restarte maskinen din. Har hatt det selv og ser ut som det berører de som har oppdatert fra Windows 7 til 8.1 ( er dog ikke kun begrenset til oss). Restart har i alle fall fikset dette problemet for meg gjentatte ganger. Det er jo første punkt i KB'en (KB 2509997 som lenke til ovenfor). Skal forsøke å gå igjennom listen for å se hva som kan være galt. Ellers har Malwarebytes (Premium) fanget disse urokråkene: Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Det så ikke helt bra ut, si ifra hva resultatet blir nå som du har lagt de i karantene. Jeg tar det som selvfølge at du har restartet maskinen også? Endret 29. august 2014 av Malvado Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2014 Forfatter Del Skrevet 29. august 2014 Skal holde dere orientert. Skal prøve å få reboot'et snarlig. Mellom lørdag til søndag en gang, tipper jeg (er jo allerede lørdag morgen blitt, såvidt). Bare det at jeg er litt mer travel for tiden enn ellers. Dukket opp etter at jeg kjøpte og innstallerte HDR Projects Darkroom, uten at jeg kan si med sikkerhet at det var nettopp derfor det kom inn på maskinen. Men, det er noe av det eneste jeg har innstallert på en god stund, tror jeg da Ellers har jeg google't PUP'ene og funnet at det menes slik gjerne følger med innstallere av programvare. Litt overrasket at det kom med betalt fullisens. MEN, det var en slik bundle-pakke i fra Paragon Software. Mulig selskapene begynner å bli desperate etter penger, eller noe sånn. I bundle'n fulgte:1. Color projects elements 2. FRANZIS HDR projects darkroom 3. INNOVATION GEAR Mind Visualizer English 4. Paragon Hard Disk Manager 14 Professional 5. Soda PDF 6 Professional Det var så fristende at jeg bet på. Lenke til kommentar
G Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Oppdatering på status: Jeg foretok nå endelig den reboot'en, da jeg var svært nysgjerrig på virkningen av noe sånn. Litt kjedelig å stenge en 20-30 Google Chrome-vinduer da. Oppdatering dukket nå opp i Windows Update som normalt. Jeg skal nå se om den lar seg innstallere, og mest sannsynlig så vil den nok gjøre nettopp det. Det var en urovekkende lang mørkleggingstid sånn midt inne i oppstarten av Windows 7, før brukeren kom opp midt på skjermen og lot seg trykke på med musepekeren. Jeg kommer nok for moroskyld å forsøke å følge de andre stegene fra nevnte KB, steg for seg. Men, det orker jeg ikke i natt. Natta! Endret 30. august 2014 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Til opplysning: Man kan jo tolke det dithen at henvendelsen min til teknisk support først over telefon og så til amerikansk support chat var delvis hodeløs og viser tegn på "svak bruker" som ikke kom på å gjøre en reboot. Jeg mener at kanskje dette treffer meg maks 10% i denne saken. Riktignok henvendte jeg meg til dem halveis for moroskyld og halvveis i grav alvor. Jeg skrev tidligere i denne tråden at jeg har årelang windowserfaring som et poeng. Nå tror jeg vi kan tillegge forklaringen dette: Nemlig at jeg brorparten av disse årene slo av PC'en min etter hver økt (daglig), mens at jeg det siste året eller kanskje siste par årene har latt PC'en svive 24/7 Skal ikke 24/7 brukere også ha rett til en feilfri Windows-opplevelse. Jo, jeg mener nå det! Der artige utfallet i denne saken, at jeg framstod som en "svak bruker" overfor Microsoft kan få store konsekvenser, selv om det kun var en henvendelse. De får sikkert mange slike "hodeløse" henvendelser årlig. Så det KAN kanskje føre til at Microsoft innser hvor idiotisk det er å ikke bygge Windows mer robust, slik at reboot kan unngås. Slike refleksjoner gjør jeg meg nå. Andro OS, kremt "linux" klarer jo den "biffen". Jeg passet også veldig godt på å poengtere overfor den amerikanske supporten hvor RÆVA jeg opplevde den norsk Microsoft-supporten. Alt han svarte i all høflighet var: "vennligst prøv igjen, jeg tror de kan være til hjelp for deg" Norsk Microsoft-support er i beste fall en spøk Endret 30. august 2014 av G Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Heh, du vet den ordentlige supporten får du fra de som er engasjerte og ikke jobber hos Microsoft Neida, tuller bare. Av og til må man jo tenke litt ut av boksen eller opplevd problemet selv for å kunne komme med en løsning , er jo en del jeg ikke selv kan svare sikkert på når jeg mistenker et problem , det er ekstremt vanskelig å diagnostikere og løse problemer på avstand. Egentlig burde man jo kunne få til disse innstalleringene uten at systemet må slå seg helt av , rart at MS ikke har fikset dette på en ordentlig måte da mange servere og arbeidsplasser har kunnet spart seg enormt mye tid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå