Wattengård Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Kan man lage seg et "kjøleskap" som kan vare i et par-tre døgn ved hjelp av en stor isoporkasse og litt tørris? Jeg ser for meg at man tar en passe stor isopor-kasse, fyller bunnen med 8-10kg tørris (nå vet ikke jeg hvor stor plass 10kg tørris tar though ). Legger en rist oppå, og drikke oppå der igjen. (Hytta har jordkjeller, men den ligger på rundt 9-12 grader. Nok til mat, ikke nok til øl ). Ut ifra hva jeg klarer å lese meg til på internett så "smelter" tørris i en hastighet på rundt 3-5kg i døgnet i en godt isolert kasse. Noen som har prøvd? Hvor kaldt kan det bli? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 En åpenbar kommentar: Husk at et volum tørris gir et mangedobbelt volum CO2 - som man altså da bør sørge for blir luftet godt bort fra hytta, og ikke inn til luftinntaket på samme hytte... Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Jeg tenkte å ha den inne på soverommet.... Neida Tenkte å ha den stående ute et godt stykke bort fra hytta... Sånn sett er jeg mer bekymret for kjøreturen oppover Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Plasser den bakerst i bilen, med bakluken litt på gløtt; sørg for konstant vifte på fullt, og parker fornuftig og forlat bilen hver gang man gjør et stopp. PS: Jeg skrev forrige innlegg som jeg gjorde, fordi man fra tid til annen faktisk hører om idiotiske varianter. (OL Lillehammer, en person skulle telte, trakk en engangsgrill inn i teltet - resultatet var det man kunne forvente: "Begravelse neste fredag.") Endret 2. september 2014 av akroev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå