Gå til innhold

Legge inn XP, hva må jeg passe på ?

Anbefalte innlegg

Hei, har probl, med at deler av linjer henger etter, får taggete linjer noen sek, veldig kjedelig i spill...Vil nå prøve å legge inn XP på nytt...hva bør jeg passe på og i hvilken rekkefølge bør jeg gjøre de i ? (4in1 etc...)

Jeg har et abit kt7a hovedkort

Amd 1600+ 512 sdram 2 harddisker vil kun formatere harddisk 1 og spare data på harddisk 2(fat32) Skjermkort Siluro gf3 ti200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned alle de nyeste driverene. Legg dem på en annen stasjon enn C:

Formater c:

Installer XP fra CD-boot, om ønskelig (å du ikke har det) formater c: til NTFS

Når XP er oppe å går, sjekk om det funker. Virker det ikke (stripene er der) så forsøker du deg fram med drivere.

Det med stripene, har det vært et problem før?

Vet om en kar som hadde masse dansende polygoner på et GF2GTS kort, men der var det feil på kortet.

Lenke til kommentar

XP og spill er ikke alltid en god kombinasjon.. har i allefall ikke vært det for meg! Hvilken XP-versjon har du? De beta-crackene som kom fra Asia eller hvor det nå var, som kom før XP ble lagt offentlig ut for salg har mange bugs..jeg vet ikke jeg, har bare hørt noen pratet om det som hadde problemer med et geforce2-kort og XP...

Lenke til kommentar

Hei!

Det du må passe på er å skaffe en disk som har smartdrive på, ellers så vil du ikke få startet installasjonen fra MsDOS. Hvis du har med SmartDrive så vil koppierien til HDD ta flere timer...og da mener jeg mange timer!

Så det du kan gjøre er å formatere C: og kontertere til NTFS filformat på din HDD. Så kan du gå på navnet på din Cd-rom stasjon og skrive cd (navnet på cd-romen f.eks c:) I386. Altså cd x:I386 og så skrive winNt.exe så skal hele prosessen gå ganske så greit.

Er litt usikker på om smartdrive i I386 katalogen men det er bare å skjekke at du har den på din oppstartsdisketen.

Lenke til kommentar

Ikke bry deg om det smartdrive opplegget.

Du booter selvsagt fra CD'en, hvis ikke det går, så kan du bruke filen winnt.exe som ligger i i386 mappen.

alle pc'er kan vel boote fra CD-ROM'en?

selv en P133mhz jeg hadde kunne det.

Du må selvsagt inn i BIOS'en å velge CD-rom som "first boot device"

Lenke til kommentar

Quote:

GeeZuZz skrev (2002-02-20 16:48):

Ikke bry deg om det smartdrive opplegget.

Du booter selvsagt fra CD'en, hvis ikke det går, så kan du bruke filen winnt.exe som ligger i i386 mappen.

alle pc'er kan vel boote fra CD-ROM'en?

selv en P133mhz jeg hadde kunne det.

Du må selvsagt inn i BIOS'en å velge CD-rom som "first boot device"

Nåja..dette funker ikke på alle pc'er. Du må uansett få lastet smartdrive på maskina og det mener jeg fast og bestemt på at det gjør ikke WinXp cd-en.Den lager bare vanlig oppstart uten noen tillegsprogram.

Lenke til kommentar

jeg har installert XP på ca 6 forskjellige PC'er - deriblandt en 133mhz - en 266 mhz - og en 333mhz (med andre ord gamle PC'er)

har aldri hatt noen problemer med å installere XP rett fra CD-ROM'en på ca 30 min. (lengre tid på de eldre PC'ene selvsagt)

trodde smartdrive var et lite program som gjorde at PC'en kopierte raskere og slikt i DOS jeg, men der kan det være jeg tar feil.

uansett så har aldri "smartdrive" vært et ord som har dukket opp når jeg har installert OS før, og jeg har aldri bruk smartdrive før siden jeg ikke bruker MS-DOS så sinnsykt mye...

Lenke til kommentar

Takk for svar...

Nå har jeg lagt inn Xp, har lagt inn 4in1, men når jeg restarter etter det kommer denne meldingen:

New hardware found VIA Bus master IDE drivers, så jeg søker etter det på vanlig møte når jeg legger til ny hardware, men den finner ingenting....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-20 22:36, erot71 skrev:

Takk for svar...

Nå har jeg lagt inn Xp, har lagt inn 4in1, men når jeg restarter etter det kommer denne meldingen:

New hardware found VIA Bus master IDE drivers, så jeg søker etter det på vanlig møte når jeg legger til ny hardware, men den finner ingenting....

Vil det si at den ikke finner drivere til 4-in-1? Har du prøvd uten å legge in 4-in-1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...