Gå til innhold

Civilization: Beyond Earth - tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var innom min lokale butikk i går for å kjøpe spillet, men de hadde til selgerens overraskelse ikke fått det inn enda.

Så da ble det nettkjøp for min del. $40 på GreenManGaming (man taster inn kode fra forsiden der for å få 20% rabatt). Fikk så steam-koden med en gang.

Men måtte tidlig opp i dag, så ble ikke aktuelt å vente på spillet i natt. Nå er det bare å vente på at arbeidsdagen snart tar slutt...

Lenke til kommentar

Øh... jeg er ikke den som klager over oppløsning, men er det vanlig å kun få opp til 1440x900 75Hz? Var litt merkelig sted å stoppe.

Du er ikke alene, eg har samme problemet.

Og det ser ut som veldig mange andre også har det.

Patch kommer sier de.

Bra, håper de ordner det snart. Men for all del, grafikken er ikke akkurat en game changer for meg. Synes den er nydelig som det er. :)

Lenke til kommentar

Jepp... Steam jekka opp prisen ved release. Det er billigere diverse andre steder på nett.

Og ja, det er en god del å sette seg inn i... selv for en ihugga Civ spiller.

Jeg liker IKKE sea dragon/kraken /worm, tech web og antall trade routes.. det er sykt mange og veldig uoversiktelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Prisen ble økt til 449,- før release. Jeg så på spillet på morgenen igår før jeg reiste på skolen og da kosta det 340,-. Når jeg kom tilbake rundt kl 6 så kostet det 449,-. 7 timer før lansering. Endte med at jeg heller kjøpte spillet på gamingdragons.com for 300,-

Jeg liker IKKE sea dragon/kraken /worm, tech web og antall trade routes.. det er sykt mange og veldig uoversiktelig.

Jeg må si at jeg liker tech web. Kanskje du bare må bli vant til det? Når du har spilt et par ganger så vet du hvor ting ligger. Og jeg synes ikke et lineært techtree hadde passet spesielt godt da alt er sci-fi. Liker denne løsningen.

Trade routes er jeg enig i. Dette blir mange og fort uoversiktelig, og man må fornye rutene hele tiden. Mye klikking. Jeg har 3 ruter per by. Bare med 5 byer så har man 15 trade routes å stri med. Default kunne vært 1 og så kunne det vært mulig med oppgradering til 2. 3 er bare overkill, vet ikke engang om 3 er cappen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Liker at byene kan forsvare seg selv nå. Hovedstaden min ble angrepet av en svær orm, og jeg hadde null soldater til å bekjempe den med. I stedet skjøt byen ormen selv. Tok noen runder, men det gikk. Alt jeg tapte var en farm jeg bygde opp igjen på tre, fire runder. :) Spiller på standard vanskelighetgrad. Kanskje litt enkelt, men liker å ta ting med ro og ikke stresse. Er også på Massive kart og nest lengste varighet (Epic?). Tar litt tid før ting kommer i gang, men har planer om å nyte omgangen så lenge som mulig. Er ikke så stor fan av små kart som bare varer noen timer. Hadde gjerne hatt et "evigvarende" spill som varte i månedsvis. :)

Største minuset jeg har funnet så langt er at jeg ikke har peiling på hvem folkene er. Jeg er i allianse med en og har kranglet med en, men er usikker på hvem som er hvem. Vet ikke engang hvem jeg er på listen. Spiller som Pan-Asian ett eller annet, men aner ikke hva navnet på fyren er. :blush:

Btw er det ikke mulig å endre navn på byene? Liker ikke helt at jeg er låst til navnene som dukker opp. Å lage egne navn gjør dem mye mer personlige. For å si det sånn gir jeg blaffen i om en eller annen tulleby med asiatisk navn blir ødelagt, men kjemper med nebb (hihi) og klør for å redde Andeby- :p

Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste og spill Civ5 BNW hvis/når du blir lei av BE.

Skal vurdere det, men har betaen til GalCiv 3 allerede, og har hørt mye bra om Endless Legend. Har også nyeste Fallen Enchantress installert, men faktisk knapt prøvd det av en eller annen grunn. I dag holder det nok ikke å være Civilization for å automatisk være ett av de beste spillene i sjangeren. ;)

Problem med oppløsningen jeg også: http://support.2k.com/hc/en-us/articles/203809446-Problem-Running-Civilization-Beyond-Earth-in-Full-Screen

De påstår der at man får valgt riktig oppløsning hvis man kjører i windowed mode, men det gjelder ikke for meg. Får den uansett ikke opp i 2560x1440.

Oppløsningen er en kjent bug, og de jobber med en patch til dette. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, der var 13 timer arbeid vekk etter ekstremt lite synlig informasjon og advarsel. I mine ~~1000 timer i Civ serien har jeg ikke vært mer skuffet over en slutt enn denne gangen.

Forventer at det skal være mer synlig at en nasjon er i ferd med å vinne enn "You lost - Return to main menu" uten noen some helst forklaring på hva som skjedde annet enn at "du tapte".... spesielt irriterende når man ligger 2000 poeng forann noen annen nasjon. Spillet i seg selv er strålende men her er det en stor mangel som må rettes opp på... Patch, DLC eller Expansion - Jeg spiller neppe før det blir noe ordning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Tja, der var 13 timer arbeid vekk etter ekstremt lite synlig informasjon og advarsel. I mine ~~1000 timer i Civ serien har jeg ikke vært mer skuffet over en slutt enn denne gangen.

Forventer at det skal være mer synlig at en nasjon er i ferd med å vinne enn "You lost - Return to main menu" uten noen some helst forklaring på hva som skjedde annet enn at "du tapte".... spesielt irriterende når man ligger 2000 poeng forann noen annen nasjon. Spillet i seg selv er strålende men her er det en stor mangel som må rettes opp på... Patch, DLC eller Expansion - Jeg spiller neppe før det blir noe ordning.

Du kan jo skru av de victory typene da. Og bare la domination være igjen f.eks.

Lenke til kommentar

Du kan jo skru av de victory typene da. Og bare la domination være igjen f.eks.

Vel, da er det ikke Civilization lenger for min del :) En bedre oversikt over hva de andre bedriver så er alt i orden. Ikke noen "Stealth" victories.

Lenke til kommentar

Begynner å bli vant til tech web ja, så det er ikke SÅ verst, men føles litt "meh" alikevel for min del. Hadde vært tøffere synes jeg om man hadde tech-tree som før men at det var totalt forskjellig for hver affinity og de policy-tre sakene. At man eventuelt kunne skreddersy selv.

En annen ting som nå irriterer meg er det faktum at enheter bytter navn så ofte at jeg ikke vet hva de er... kanskje noe å bli vant til det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...