Populært innlegg αкαѕнα Skrevet 28. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2014 Du hørte det kanskje på radioen på morgenen i dag, men nå kan vi altså slå oss på brystet og glede oss over at vi endelig har danket ut de kjedelige navnene Per og Jan i hovedstaden vår. http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/08/28/0557/mohammed-det-vanligste-navnet-i-oslo Det er jo helt fantastisk at det mest brukte navnet endelig gjenspeiles i befolkningen som bor der. Nå kan vi endelig si med rette at den nye norske borger I hovedstaden er Muhammed. Vi gratulerer og takker samtidig AP regjeringen og resten av den saueflokken for at dere gir vekk landet. Vi setter umåtelig pris på deres bidrag i denne sammenheng og tror faktisk landet hadde implodert og sunket i havet om det ikke var for dere. 31 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 var vel på tide, når omtrent 1/4 av alle muslimer heter det. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Noen trenger å lære litt om hva pluralitet betyr. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Liker navnene Per og Jan jeg. Men Muhammed er jo ikke engang på topp 10 i Norge generelt. såe har egentlig ikke så mye å si. http://www.ssb.no/navn/ Endret 28. august 2014 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Du står fritt til å kalle ungene dine Jan og Per hvis du synes dette er et problem. 3 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Sier vel egentlig mer om dårlig fantasi på foreldrenes side. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 28. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2014 Ja. Dette forteller først og fremst at muslimske foreldre er lite oppfinnsomme når de velger navn på barna sine. Mohammad (i varianter) er da også det eneste innvandrernavnet blant de 20 mest populære guttenavnene i Oslo. 108 stykker ble døpt Mohammad, de neste tusen (i popularitetsrekkefølge) fikk "kristne" navn. 108 stykker utgjør 2% av de fødte. Og for ordens skyld: Det er ingen som kaller barna sine Jan eller Per lenger. Så at de blir forbigått etterhvert er jo ikke så rart. Det er visst ingen som kaller barna sine Geir lenger heller. De gamle norrøne er ikke på moten for tiden. Gutter skal hete Filip og William og Lucas. Det er trist... Geir 21 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Send 135 stk Jan til Oslo. Ploblem solved. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) I stedet for tigerstaden er den nå Oslo blitt Kebabstaden. Endret 28. august 2014 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 28. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2014 I stedet for tigerstaden er den nå Oslo blitt Kebabstaden. Betyr det at det er like mange kebabsjapper i Oslo idag som det var tigere der før? Geir 14 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Esso laget burgere av alle tigrene. Grunnet til at Muhammed er så populært er at nesten alle muslimer velger det navnet på sin førstefødte sønn. Hadde de hatt mer fantasi, og brukt andre tradisjonelle arabiske navn, hadde de nok ikke nådd topp 10. Endret 28. august 2014 av Mannen med ljåen 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Ser ikke helt problemet med dette jeg. Norge er et flerkulturelt samfunn, da skjer slikt, what's the problem? Vil heller leve i et land hvor det er flere kulturer, enn bare en kultur, det hadde da vært skikkelig kjedelig. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Synes ikke ~4800 stk. er så mange... Men joda. Har egentlig ikke noe imot et flerkulturelt samfunn. Det jeg har noe imot er at man betaler for å holde kriminelle og bevist farlige utlendinger i Norge. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Ser ikke helt problemet med dette jeg. I gamle dager vet du, kunne du komme inn på Lompa på en fredagskveld og spørre ved døra: "Har du sett Pål i kveld?" Og så sa dørvakten at "Han dro videre, skulle visst på kino." Nytter ikke med slik idag vet du: "Har du sett Mohammad?" "Mohammad hvem?" "Mohammad fra Herslebs gate, vel." "Nummer 1 eller nummer 2 eller nummer 8 eller nummer 15 eller 27...?" Blir bare styr av slikt. Geir 7 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tragisk Hvorfor? Navnet skjemmer da ingen... Geir 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg MrL Skrevet 28. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2014 Ser ikke helt problemet med dette jeg. Norge er et flerkulturelt samfunn, da skjer slikt, what's the problem? Nei si det, du har helt rett, "shit happens", vi må vel bare sette oss ned å nyte fordelene med et flerkulturelt samfunn: 45 av 48 voldtekts- mistenkte er utlendinger Innvandrere raner mest Over 12.000 utenlandske statsborgere på Nav-tiltak - Homofile bør ikke holde hender på Grønland Groruddalen: Nordmenn ut - innvandrere inn Tok 737 utlendinger for narkosalg i Oslo sentrum Islam Net advarer mot nikab-forbud i Norge Innvandrere koster Norge mange milliarder kroner 26 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Nei si det, du har helt rett, "shit happens", vi må vel bare sette oss ned å nyte fordelene med et flerkulturelt samfunn: Innvandrere raner mest Denne artikkelen er fra 2002. Det er godt vi har noen år med innvandring bak oss, slik at Google gir dere materiale til å illustrere utviklingen. Over 12.000 utenlandske statsborgere på Nav-tiltak Dette er da ikke et problem med multikultur, men en følge av EØS-avtalen. (Man kan selvsagt argumentere for at svensker og polakker tilhører en annen kultur enn oss.) Groruddalen: Nordmenn ut - innvandrere inn Dette er, som det står i artikkelen, et resultat av at innvandrere jobber og tjener penger og vil skaffe seg større boliger enn de gamle i sentrum. Det er da bare positivt, det betyr at de bidrar til samfunnsøkonomien. Synd at nordmenn flytter, men det er nå en naturlig utvikling. Tok 737 utlendinger for narkosalg i Oslo sentrum Javel? Og det er et stort eller lavt tall? Det var 7500 anmeldte for narkotikalovbrudd i Oslo det året. Synes kanskje ikke 1 av 10 er mye i en by hvor 3 av 10 er innvandrere... Islam Net advarer mot nikab-forbud i Norge Det gjør jeg også. Jeg er generelt ikke så glad i forbud mot folks private skikk og bruk. Dette synes jeg vi godt kan overlate til den enkelte institusjon å avgjøre. Om en lærer ikke vil undervise folk han/hun ikke kan se ansiktet på, så synes jeg de må kunne kreve at den tas av i klasserommet. Om Ikea vil tillate det blant sine ansatte kan være Ikeas valg, og om kundene så vil handle der kan kundene bestemme. - Homofile bør ikke holde hender på Grønland Så Blabla har funnet en muslim som ikke liker homofile? Ja det er sikkert multikulturens feil. Eller leste jeg ikke nettopp en forumpost her om dagen om kristne som sa det samme? Han tar for øvrig feil: Homofile bør så absolutt holde hender på Grønland, og alle andre steder i Oslo og i Norge. De som ikke liker det får la være. Hoppet over et par: Ja, det er kjedelig at noen miljøer ikke har de samme sperrer mot overfallsvoldtekter. De påståtte innvandrerregnskapene er for kompliserte for en forumpost. Spesielt siden jeg ikke er sosialøkonom av fag... Geir Endret 28. august 2014 av tom waits for alice 6 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) I 1991 gikk jeg på skole med 7 Mohammeder i klassen. Mohammed E Mohammed W Mohammed B Mohammed Y osv. Med da Wasif, Umma, Kalid osv ble det en herlig blanding av syke etternavn. I 1993 fikk vi brev av skolen om at 7% vil være Norske og at dette kunne gå utover språket til deres barn. Endret 28. august 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå