AfterGlow Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 HomeNet ergret på seg Forbrukerombudet.Bredbåndsleverandør lokket kunder med ulovlig reklame 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det er bra forbrukerombudet tar tak i slike saker, virker ut som de fleste til få frem at det skal fremstås som gratis når det er både lang bindingstid og høye priser etterpå. Personlig bør det være forbudt å endre priser uten varsel, særlig i de tilfellene man er i bindingstid. Så om folk føler seg lurt bør de ha alternativet til enten å si opp eller fortsette med den samme lave prisen. Men virker ut som kabelbrangsen fremdeles ikke kommer noe vei med koblingsalg som også er utrolig merkelig de ikke får gjort noe med. 4 Lenke til kommentar
JuulHolm Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hadde ikke plass til essensiell informasjon, hva slags bullshit er dette. HomeNet er på min svarteliste fra nå av ihvertfall. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hadde de hatt baller, så kunne de ha gitt bindingsfri gratisperiode ut året. Men, det hadde jo seff. forutsatt gode linjer, godt produkt og god kundestøtte. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) http://homenet.no/bredband_og_fiber/fiber_i_sor/fiber/ Homenet har vertfall gode priser, det skal de ha, men hvorfor linke til jensen ruter? Jensen Air:Link AL1000G Den ruteren selges på elkjøp til 1000 kr og det er veldig stiv pris, men er knapt verdt 500 kr sammenlignet med hva man får, så for 30 kr per måned er det bedre med gigabit switch. G: Hvor skulle Homenet få pengene sine fra? Dette er nok grunnen til man ikke lar en internetlevrandør ta fibermounteringen for så binde seg til en levrandør, men heller ordne sammen et speiselag for så å kjøpe fiberen i området slik at hele området kan velge fritt internetlevrandør basert på den som gir best tilbud og best priser. Endret 28. august 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
lhz Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Man forstår nivået av seriøsitet hos selskapet når det bruker smilefjes i annonsene sine. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Nei hvor skulle de fått penger fra. De måtte nok hatt en god sparekasse for å kunne komme ut med et slik engangs-stunt. Lenke til kommentar
Atra-Hasis Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg skjønner ikke hva en avkledd ung kvinne har å gjøre på en bredbåndsreklame. 3 Lenke til kommentar
AndyGroenner Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det er bra forbrukerombudet tar tak i slike saker, virker ut som de fleste til få frem at det skal fremstås som gratis når det er både lang bindingstid og høye priser etterpå. Personlig bør det være forbudt å endre priser uten varsel, særlig i de tilfellene man er i bindingstid. Så om folk føler seg lurt bør de ha alternativet til enten å si opp eller fortsette med den samme lave prisen. Men virker ut som kabelbrangsen fremdeles ikke kommer noe vei med koblingsalg som også er utrolig merkelig de ikke får gjort noe med. Høye priser? de har jo en av de laveste prisene på markedet for ADSL.. iallefall i forhold til hastighet. Ser også at det ikke er nevnt i artikkelen at etabeleringsgebyret ikke koster noe om man har bredbånd fra før. så om man vil bytte fra f.eks Telenor til HomeNet så er det helt gratis. koster vel kun for frakt av modem tror jeg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det er uansett rimlig bortkastet å satse på ADSL da store deler av kobbernettet legges ned forhåpligvis senest 2017. Det er stor forskjell fra gratis til 300 kr i måneden. Lenke til kommentar
AndyGroenner Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det er uansett rimlig bortkastet å satse på ADSL da store deler av kobbernettet legges ned forhåpligvis senest 2017. Det er stor forskjell fra gratis til 300 kr i måneden. absolutt. helt enig men iallefall så er jeg personlig veldig fornøyd med homenet. jeg fikk en betydelig bedre hastighet på ADSL med homenet enn telenor og helt ærlig så har jeg en kjempelinje i forhold til hva jeg hadde. Hadde 10 (maxet hos telenor) og fikk 17 hos homenet. Stabilt. og jeg sparte penger på det. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg har erfaringer med da det het Catch, for å så bli BlueCom og så Ventelo, Broadnet, HomeNet.. Hva blir det neste navnet montro?Vi fikk Catch da vi fikk ADSL hos oss. Kjempebra service fra Bodø der de da hadde kontor, og medarbeidere som hadde god peiling på det de holdte på med. Hastigheten var vel 2 mbit, men det var dønn stabilt.Hadde vel til og med fast IP-adresse inkludert i abonnementet.Etter en stund ble det Bluecom, og det var helt greit der også. Prøvde Broadnet/Homenet for ett års tid siden. Pratet med en kundebehandler som kunne si at vi kunne få samme hastighet som hos Telenor.Det var langt fra tilfellet, og maksimal hastighet de kunne gi var rundt 12-13 mbit/s. Hos Telenor hadde vi 17-18 mbit/s på samme linje.Jeg klaget flere ganger, uten å komme frem. Jeg ønsket å avslutte abbonementet uten bruddgebyr, men det nektet de kontant på.Til slutt orket jeg ikke det tullet fra de, og sa opp og betalte bruddgebyret.Styr unna HomeNet. De vet virkelig ikke hva de holder på med.At Broadnet som er et seriøst selskap for bedriftsmarkedet kan eie HomeNet, er for meg uforståelig. 1 Lenke til kommentar
AndyGroenner Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Jeg har erfaringer med da det het Catch, for å så bli BlueCom og så Ventelo, Broadnet, HomeNet.. Hva blir det neste navnet montro? Vi fikk Catch da vi fikk ADSL hos oss. Kjempebra service fra Bodø der de da hadde kontor, og medarbeidere som hadde god peiling på det de holdte på med. Hastigheten var vel 2 mbit, men det var dønn stabilt. Hadde vel til og med fast IP-adresse inkludert i abonnementet. Etter en stund ble det Bluecom, og det var helt greit der også. Prøvde Broadnet/Homenet for ett års tid siden. Pratet med en kundebehandler som kunne si at vi kunne få samme hastighet som hos Telenor. Det var langt fra tilfellet, og maksimal hastighet de kunne gi var rundt 12-13 mbit/s. Hos Telenor hadde vi 17-18 mbit/s på samme linje. Jeg klaget flere ganger, uten å komme frem. Jeg ønsket å avslutte abbonementet uten bruddgebyr, men det nektet de kontant på. Til slutt orket jeg ikke det tullet fra de, og sa opp og betalte bruddgebyret. Styr unna HomeNet. De vet virkelig ikke hva de holder på med. At Broadnet som er et seriøst selskap for bedriftsmarkedet kan eie HomeNet, er for meg uforståelig. Kjipt at du ikke har vært heldig med dette da. Jeg er som sagt meget fornøyd med Homenet. var faktisk overrasket over hvor bra og stabilt nettet mitt hjemme ble. jeg har ikke noe å utsette på de. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 De har sikkert like grei kundeservice som resten i bransjen. Bortsett fra NextGentel da, som har kundeservice på nivå med T5PC. Lenke til kommentar
Scopperloit Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Det er noen andre kostnader som ligger gjemt her også. Totalprisen for meg blir i hvert fall 398,- hver mnd... Lenke til kommentar
Scopperloit Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Jeg har erfaringer med da det het Catch, for å så bli BlueCom og så Ventelo, Broadnet, HomeNet.. Hva blir det neste navnet montro? Vi fikk Catch da vi fikk ADSL hos oss. Kjempebra service fra Bodø der de da hadde kontor, og medarbeidere som hadde god peiling på det de holdte på med. Hastigheten var vel 2 mbit, men det var dønn stabilt. Hadde vel til og med fast IP-adresse inkludert i abonnementet. Etter en stund ble det Bluecom, og det var helt greit der også. Prøvde Broadnet/Homenet for ett års tid siden. Pratet med en kundebehandler som kunne si at vi kunne få samme hastighet som hos Telenor. Det var langt fra tilfellet, og maksimal hastighet de kunne gi var rundt 12-13 mbit/s. Hos Telenor hadde vi 17-18 mbit/s på samme linje. Jeg klaget flere ganger, uten å komme frem. Jeg ønsket å avslutte abbonementet uten bruddgebyr, men det nektet de kontant på. Til slutt orket jeg ikke det tullet fra de, og sa opp og betalte bruddgebyret. Styr unna HomeNet. De vet virkelig ikke hva de holder på med. At Broadnet som er et seriøst selskap for bedriftsmarkedet kan eie HomeNet, er for meg uforståelig. Kjipt at du ikke har vært heldig med dette da. Jeg er som sagt meget fornøyd med Homenet. var faktisk overrasket over hvor bra og stabilt nettet mitt hjemme ble. jeg har ikke noe å utsette på de. Hmm, det varierer tydeligvis fra sted til sted. Hos meg klarte ikke Telenor å levere mer en i underkant 4 Mbit. HomeNet mente de skulle klare å levere 8 Mbit, men jeg får faktisk 12 Mbit fra de - på samme linjer som Telenor leverer. I tillegg er prisen lavere, enn for de usle 4 Mbit jeg fikk fra Telenor Endret 28. august 2014 av Scopperloit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå