Gå til innhold

Er det mulig at Viggo Kristiansen ble uskyldig dømt?


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

For å svare direkte på emnetittelen her. 

Ja, jeg tror det er en teoretisk mulighet for at VK kan være uskyldig dømt. Altså uskyldig i forhold til det han ble tiltalt for og sittet inne for. (Jeg har ikke hat interesse av å følge saken, så andre vet mer om denne enn meg). 

Men jeg TROR heller ikke at han er helt uvitende til det som har skjedd. Skulle han ha vært med på det i mindre grad uten å ha gjort selve overgrepene har han uansett sittet inne lenge nok til å ha sonet straffen. 

For meg kan man brettet underleppa over hodet på slike mennesker og tvunget dem til å svelge.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Bjerknez said:

For å svare direkte på emnetittelen her. 

Ja, jeg tror det er en teoretisk mulighet for at VK kan være uskyldig dømt. Altså uskyldig i forhold til det han ble tiltalt for og sittet inne for. (Jeg har ikke hat interesse av å følge saken, så andre vet mer om denne enn meg). 

Men jeg TROR heller ikke at han er helt uvitende til det som har skjedd. Skulle han ha vært med på det i mindre grad uten å ha gjort selve overgrepene har han uansett sittet inne lenge nok til å ha sonet straffen. 

For meg kan man brettet underleppa over hodet på slike mennesker og tvunget dem til å svelge.

 

Her er vi enige. Jeg tror også han vet mer om dette enn han påstår.

Lenke til kommentar

Han har jo i følge en dokumentar jeg så blitt fersket tidligere med en mindreårig jente. Jeg husker ikke detaljene, men det var en dokumentar jeg så på TV. Det betyr selvsagt ikke at man er i stand til å kaldblodig drepe og voldta (bestem rekkefølgen selv) to småjenter i voksen alder. Men det betyr nok til at fyren i mitt hode ikke er helt troverdig. 

Uansett, så har han sittet inne lenge nå. Kompisen hans derimot tilsto vel drapene og slapp ut for lenge siden og bor i dag i egen leilighet, trolig på statens regning. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Bjerknez said:

Han har jo i følge en dokumentar jeg så blitt fersket tidligere med en mindreårig jente. Jeg husker ikke detaljene, men det var en dokumentar jeg så på TV. Det betyr selvsagt ikke at man er i stand til å kaldblodig drepe og voldta (bestem rekkefølgen selv) to småjenter i voksen alder. Men det betyr nok til at fyren i mitt hode ikke er helt troverdig. 

Uansett, så har han sittet inne lenge nå. Kompisen hans derimot tilsto vel drapene og slapp ut for lenge siden og bor i dag i egen leilighet, trolig på statens regning. 

VK er dømt for overgrep mot barn som han har tilstått.

JHA ble dømt til 19 år og har sonet ferdig. 21 år er maksstraff, så 19 år er nok fornuftig all den tid han har tilstått. Samfunnet ønsker tilståelser og at den tiltalte er samarbeidsvillig for å få avslutning på saker, så noe reduksjon pga. dette er naturlig.

Endret av WiiBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (22 minutter siden):

Jeg leste for fort. Det jeg kritiserte var at du gikk på meg som om det (levering av pakker) var det jeg snakket om selv om jeg ikke hadde nevnt det i det heletatt.

Nei, du never ingen ting men kritiserer meg for det jeg skriver og så viser det seg at du er enig i at det ofte er images. Beklager men du har alt for høy noise to signal ratio for meg.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (14 minutter siden):

For å svare direkte på emnetittelen her. 

Ja, jeg tror det er en teoretisk mulighet for at VK kan være uskyldig dømt. Altså uskyldig i forhold til det han ble tiltalt for og sittet inne for. (Jeg har ikke hat interesse av å følge saken, så andre vet mer om denne enn meg). 

Men jeg TROR heller ikke at han er helt uvitende til det som har skjedd. Skulle han ha vært med på det i mindre grad uten å ha gjort selve overgrepene har han uansett sittet inne lenge nok til å ha sonet straffen. 

For meg kan man brettet underleppa over hodet på slike mennesker og tvunget dem til å svelge.

 

 Ny teori her altså. JHA hovudmannen og VK tilskodarar.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (16 minutter siden):

Men jeg TROR heller ikke at han er helt uvitende til det som har skjedd.

Nei, det er jo der mange her reagerer når noen ser ut til å hevde at JHA gjorde alt alene og at VK er intetanende om hva som har skjedd.

Men om VK faktisk var uskyldig og bare prøvde å være alibi for JHA, så hadde han selvsagt alle muligheter til å fortelle det etter at JHA tilsto. Men det gjorde han ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, nirolo said:

Nei, du never ingen ting men kritiserer meg for det jeg skriver og så viser det seg at du er enig i at det ofte er images. Beklager men du har alt for høy noise to signal ratio for meg.

Jammen du blander kortene noe så grenseløst. Ja, det er images ofte (i dag), men det er ikke relevant for saken. Derfor forsøkte jeg forklare hva jeg mente, men du gir deg jo ikke med dette fordi det er hva du kan. Og om du ikke slipper dette irrelevante punktet så blir hele diskusjonen irrelevant. Som den jo har blitt nå.

Lenke til kommentar
nirolo skrev (7 minutter siden):

Nei, det er jo der mange her reagerer når noen ser ut til å hevde at JHA gjorde alt alene og at VK er intetanende om hva som har skjedd.

Men om VK faktisk var uskyldig og bare prøvde å være alibi for JHA, så hadde han selvsagt alle muligheter til å fortelle det etter at JHA tilsto. Men det gjorde han ikke.

Dette er jo nemnd mange gonger. Men for det fyrste er det sannsynleg at JHA var åleine om det utan at nokon, verken hans næraste eller VK, visste.

For det andre var det politiet sin påstand at VK gav alibi til JHA. Det kunne han ha gjort, dei kunne ha gjeve kvarandre alibi, men så skjedde ikkje. Dei var samde om at JHA var åleine frå 18.15 til 19.30. Det første tidspunktet er påliteleg sidan det er fleire vitne som stadfestar kva som skjedde i 18-tida. Det andre tidspunktet er ein angivelse som er usikker. I alle tilfelle er 19.30 rundt 45 minutt etter at jentene var sett sist. Dermed er det ikkje eit alibi.

Så du gløymer altså det mest opplagte alternativet: VK er uskuldig og kl. 19.30 var feil tidspunkt.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (36 minutter siden):

Jeg har ikke omtalt konfigurasjonsinformasjonen i det hele tatt, så hva du leser ut av det for hva jeg vil at det skal være må du nesten vite selv.

Snakker vi samme språk? Kva stråmann er dette? 

 

fokkeslasken skrev (36 minutter siden):

Skal jeg gjette så er det nok fordi det tok endel tid fra hendelsen frem til man fikk det for seg å sjekke slike ting.

Ja vi alle kan gjette. Derimot der vi slipper å gjette, er at det ikkje er gjort grundig nok analyser av dekningen på drapskvelden, til å kunne konkludere den eine eller andre veien i henhold til mobildekningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (19 minutter siden):

Snakker vi samme språk? Kva stråmann er dette? 

Alle vet at kodeendringer og konfigurasjonsendringer er to sider av samme sak. Alt annet er bare en avledning.

Pallehysa skrev (21 minutter siden):

Ja vi alle kan gjette. Derimot der vi slipper å gjette, er at det ikkje er gjort grundig nok analyser av dekningen på drapskvelden, til å kunne konkludere den eine eller andre veien i henhold til mobildekningen.

Helt klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (50 minutter siden):

Når programvareoppdatering nevnes som et problem av Teleplan, og forslaget mitt er å sjekke med Telenors leverandør, så får man til svar at man ikke hadde styr på slikt i år 2000.


Spørsmålet da blir vel i hvilken grad Telenor fant frem til programvareoppdateringer og konfigurasjon for mastene, altså den gangen, i dag er det nok alt for sent.

Tok de kontakt med sine leverandører? Neppe!

Alt tyder på at de ikke klarte å fremskaffe noe slikt, hverken i egen rapport eller til Teleplan.
Det virker som de hadde mer enn nok med å få ut enkle logger av systemet som politiet hadde etterspurt.

Amundsen hevdet dog at det ikke var loggført noen endringer, men igjen, vi vet at det var endringer i nettet ettersom Teleplan registrerte disse, uavhengig av hva Amundsen hevdet. 

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jo denne tråden 253 sider, så det er mulig dette er sagt før; mangel på bevis betyr ikke at han er uskyldig. Ut fra dokumentaren på TVN må han uansett vite noe, og ikke f.... om han er typen til å sitte inne i tjue år for å beskytte noen andre. Tausheten hans er i seg selv et bevis på at han er skyldig fra tærne og opp til hårrota!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eistul skrev (35 minutter siden):

Nå har jo denne tråden 253 sider, så det er mulig dette er sagt før; mangel på bevis betyr ikke at han er uskyldig. Ut fra dokumentaren på TVN må han uansett vite noe, og ikke f.... om han er typen til å sitte inne i tjue år for å beskytte noen andre. Tausheten hans er i seg selv et bevis på at han er skyldig fra tærne og opp til hårrota!

Hvorvidt det kan bevises er et annet spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (57 minutter siden):

Amundsen hevdet dog at det ikke var loggført noen endringer, men igjen, vi vet at det var endringer i nettet ettersom Teleplan registrerte disse, uavhengig av hva Amundsen hevdet. 

Fravær av logg beviser ikke fravær av endringer. Men dersom alle andre endringer ble loggført så er det sannsynlig. Men jeg vet ikke hvor godt system de hadde for endringshåndtering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Eistul said:

Nå har jo denne tråden 253 sider, så det er mulig dette er sagt før; mangel på bevis betyr ikke at han er uskyldig. Ut fra dokumentaren på TVN må han uansett vite noe, og ikke f.... om han er typen til å sitte inne i tjue år for å beskytte noen andre. Tausheten hans er i seg selv et bevis på at han er skyldig fra tærne og opp til hårrota!

Jeg tviler også sterkt på at VK sitter inne for å beskytte noen andre. Enten er han uskyldig, eller så har han vært fullt og helt med på dette selv. Jeg klarer ikke å se noen plausibel mellomting der.

Tausheten hans er ikke et bevis på skyld, men det å nekte å samarbeide med de som leter etter bevis for å finne sannheten( altså frifinne deg om du er uskyldig) er for meg uforståelig.
Spesielt da de sier at de har hans DNA, som er en umulighet dersom han vet at han er uskyldig, så forstår jeg ikke hvorfor han nekter å samarbeide. Da vet jo han, og advokaten, at dette går mot fullstendig nederlag. Da burde man jo bistå på alle mulig måter, for å oppklare feilen.

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...