Gjest Slettet+513 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 4 hours ago, WiiBoy said: Det er selvfølgelig ikke «rart» om du lar være å juge om at bestekameraten din har voldtatt og drept barn, noe som vil legge hele fremtiden hans i grus. Du må slutte med din idiotiske argumentasjon. Det ødelegger fullstendig tråden, som kunne vært svært interessant. Det finnes nok av argumenter i begge retninger. Vi trenger IKKE at du, med flere, finner på/vrir argumenter kun for at ting skal passe med din overbevisning. Det er du som ødelegger tråden med misinformasjonen din. Vi vet godt at JHA ble informert om fordelene ved å tilstå mens han samtidig ble presentert for ideen om at VK ikke bare hadde vært med, men hadde vært hovedmann og pådriver. "Vi snakket litt om fordelene ved å gi en forklaring. - Vi snakket deretter litt om forholdet mellom ham og Viggo. Det var før advokaten kom. Han ble spurt direkte om han også kunne være et slags offer i saken. Da fikk ansiktet et annet uttrykk, og han fortalte at han hadde drept den minste jenta, og Viggo hadde drept den andre." https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/rm2g0/detaljert-forklaring Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 BPS skrev (27 minutter siden): Enhver tvil skal komme tiltalte tilgode, hører jeg advokatene si hver gang hen har en mikrofon og ett kamera i trynet. Enhver rimelig og fornuftig tvil ja. Ikke enhver tvil. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 3 hours ago, Hapi70 said: Det er du som ødelegger tråden med misinformasjonen din. Nei, det er ikke jeg som sprer drit her. KL skrev følgende; « JHA fekk ein «redningsplanke». Han tok imot den. Noko anna ville vore rart.» Det er selvfølgelig ikke rart om du velger å ikke beskylde bestekameraten din for å ha voldtatt og drept barn, dersom du vet at han er uskyldig. 1 Lenke til kommentar
retro2021 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 (endret) 0laf skrev (7 timer siden): retro2021 skrev (10 timer siden): Jeg vil for øvrig minne om at «Olaf» titt og ofte har omtalt «VK-forsvarere» som bl.a «flat earth- tilhengere»... Nei, det har jeg ikke? Hvor tar du dette fra? Øhøø … 15.06 2021 skriver «Olaf» følgende i denne tråden: «Konspirasjonsteorier, flat-earth, vaksinemotstand og den slags, ser ut til å være svært utbredt blant Viggo Kristiansen sine støttespillere.» Noen som nyss nevnte ordet «lesevansker»? Men mulig det ikke er så lett å følge med på hva som strømmer ut fra egen profil når en tross alt er «Olaf m.fl.»? Eller er det slik: «Olaf» har nærmest drevet det til egen kunstform å anklage VK og andre for ikke å huske og ta feil av saker som har skjedd. Nå er han kanskje selv rammet av denne sjuken? Hjelp! Endret 11. juli 2021 av retro2021 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 retro2021 skrev (1 time siden): Øhøø … 15.06 2021 skriver «Olaf» følgende i denne tråden: «Konspirasjonsteorier, flat-earth, vaksinemotstand og den slags, ser ut til å være svært utbredt blant Viggo Kristiansen sine støttespillere.» Noen som nyss nevnte ordet «lesevansker»? Men mulig det ikke er så lett å følge med på hva som strømmer ut fra egen profil når en tross alt er «Olaf m.fl.»? Eller er det slik: «Olaf» har nærmest drevet det til egen kunstform å anklage VK og andre for ikke å huske og ta feil av saker som har skjedd. Nå er han kanskje selv rammet av denne sjuken? Hjelp! Det er et faktum at mange VK-fansen er i konspirasjonshjørnet. Det betyr ikke at alle er det, men mange. Og det er ikke så vanskelig å finne ut av. Det er flere eksempler her inne. Og jeg forstår at dere ikke liker Olaf. Han setter dere fast i deres egen argumentasjon titt og ofte og har stor kunnskap om saken. Klart dere blir litt sure av og til. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Tako skrev (25 minutter siden): Det er et faktum at mange VK-fansen er i konspirasjonshjørnet. Det betyr ikke at alle er det, men mange. Og det er ikke så vanskelig å finne ut av. Det er flere eksempler her inne. Og jeg forstår at dere ikke liker Olaf. Han setter dere fast i deres egen argumentasjon titt og ofte og har stor kunnskap om saken. Klart dere blir litt sure av og til. Du beskriver mye som er feil i tråden her, og ironisk nok uten at du skjønner det selv 😊 "Det er et faktum at…" 🤣 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 retro2021 skrev (2 timer siden): Øhøø … 15.06 2021 skriver «Olaf» følgende i denne tråden: «Konspirasjonsteorier, flat-earth, vaksinemotstand og den slags, ser ut til å være svært utbredt blant Viggo Kristiansen sine støttespillere.» Jeg husker nok hva jeg har skrevet, men "titt og ofte" impliserer vel at jeg skriver det stadig, ikke bare én gang for en måned siden? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Retroman skrev (5 minutter siden): Du beskriver mye som er feil i tråden her, og ironisk nok uten at du skjønner det selv 😊 "Det er et faktum at…" 🤣 Du er flink med emojis. Det er også typisk mye brukt av dere i "gjengen"(?). Man virker litt enkel rett og slett, og det helt uten at man skjønner det selv. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Tako skrev (52 minutter siden): Og jeg forstår at dere ikke liker Olaf. Han setter dere fast i deres egen argumentasjon titt og ofte og har stor kunnskap om saken. Klart dere blir litt sure av og til. Du må gjerne navngi dem du mener er fans. Jeg tar fullstendig avstand fra hva VK har gjort tidligere og for andre ting han har innrømmet. Jeg er fortsatt av den oppfatning at bevisene ikke burde fått VK dømt. Når det kommer til konspirasjonsteorier, så ser det ut til at alle som har satt seg inn i saken de siste 10 år, uavhengig av standpunkt, faller ned på at bevisbyrden mot VK ikke burde holde til dom mot ham. Det er ikke forsvarsteamet og gjengen rundt i utgangspunktet, men frittstående journalister, uavhengige DNA eksperter i Danmark, og vitnet fra Teleplan. Det har vært skrevet så mange ganger i tråden, men skylappene til dem som er overbevist om at VK er skyldig, virker å være totalt skjermende for all annen informasjon enn det som kan brukes mot VK. Olaf hevder fortsatt at DNA- beviset fastslår DNA fra to gjerningsmenn. Om man er låst på det, så er saken klokkeklar, men det avvises altså av flere eksperter. Jeg tror ikke Pope eller andre eksperter forsvarsteamet har brutk vil vitne mot bedre vitende for å renvaske VK. Det framstår for meg som at Olaf mener det. Vitnet fra Teleplan har i ettertid sagt at han er redd han ble misforstått da han så hvordan mobilbeviset nesten ble forkastet i rettssaken. Hvorfor kaster JHA sin beste venn under bussen? Jeg aner ikke. Det framstår som like ulogisk som handlingen han har innrømmet og er dømt for. Jeg vet ikke hva som beveger seg i hodet på noen av dem. Jeg ser på det som en logisk brist at VK kan ha lagt telefonen igjen i en sykkelveske for å sikre seg alibi. Det er absolutt ingen sjanse for at han visste noe om Telenors basestasjoner i området. Selv Telenor hadde ikke oversikt over dekningsområdet for disse. Og VK er «opplest og vedtatt» mindre begavet. Altså ingen fare for at han visste noe masteeier ikke hadde kontroll på. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Prusk skrev (23 minutter siden): Olaf hevder fortsatt at DNA- beviset fastslår DNA fra to gjerningsmenn. Om man er låst på det, så er saken klokkeklar, men det avvises altså av flere eksperter.. Nei, det hevder Olaf ikke? Olaf åpner for at det er mulig at DNA-sporene er forurenset, men inntil noen kommer med en mer plausibel teori enn DNA som faller fra lamper og vattpinner som er forurenset på fabrikk og den slags, så mener Olaf at det er mer sannsynlig at DNA-sporene kommer fra voldtektene jentene ble utsatt for. Olaf mener også at det er ganske sannsynlig, men ikke sikkert, at DNA-resultatene er fra sædceller, ettersom prøvene garantert inneholdt sædceller, og at det bygger oppunder sannsynligheten for at DNA-sporene faktisk kommer fra de voldtektene jentene ble utsatt for, som i min verden er den åpenbare kilden til sædceller, ikke presenninger som aldri var i kontakt med ofrene, eller en urenslig obdusent (som forøvrig var kvinnelig, og ikke en kilde til forurensning). 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 (endret) Tako skrev (1 time siden): Du er flink med emojis. Det er også typisk mye brukt av dere i "gjengen"(?). Man virker litt enkel rett og slett, og det helt uten at man skjønner det selv. Sånn ja - Bra du virkelig setter meg på plass her. Og igjen understreker poenget mitt. Adieu 😘 Endret 11. juli 2021 av Retroman 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Retroman skrev (19 minutter siden): Sånn ja - Bra du virkelig setter meg på plass her. Og igjen understreker poenget mitt. Adieu 😘 Uansett ,godt man har emojis når ordforrådet er begrenset. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 0laf skrev (59 minutter siden): Nei, det hevder Olaf ikke? Olaf åpner for at det er mulig at DNA-sporene er forurenset, men inntil noen kommer med en mer plausibel teori enn DNA som faller fra lamper og vattpinner som er forurenset på fabrikk og den slags, så mener Olaf at det er mer sannsynlig at DNA-sporene kommer fra voldtektene jentene ble utsatt for. Olaf mener også at det er ganske sannsynlig, men ikke sikkert, at DNA-resultatene er fra sædceller, ettersom prøvene garantert inneholdt sædceller, og at det bygger oppunder sannsynligheten for at DNA-sporene faktisk kommer fra de voldtektene jentene ble utsatt for, som i min verden er den åpenbare kilden til sædceller, ikke presenninger som aldri var i kontakt med ofrene, eller en urenslig obdusent (som forøvrig var kvinnelig, og ikke en kilde til forurensning). Nå framstår forurensing og nedbrutte prøver mer plausibelt enn argumentasjonen man bruker for å bortforklare betydningen av mobilbeviset. De vet ikke om de tok DNA-prøver av sæd. Det ble framstilt som om man gjorde det i retten, men det er ikke bekreftet, så vidt jeg har lest. Om de tok prøver av sæd, som ikke kan spores til JHA, så må det være VK, men problemet er jo nettopp at man ikke vet hva man tok DNA prøve av. I tillegg var svaret ufullstendig, og eksperter, alle de har funnet- bortsett fra Mevåg, hevder at beviset er nøytralt. Jeg ser du stiller deg bak Mevåg. Ingen eksperter støtter teorier som gir dekning på åstedet. Flere eksperter fraråder bruk av DNA som bevis på grunn av uklare svar. Jeg kan for lite om DNA til å støtte meg til Mevågs forklaring alene. Jeg kan tilstrekkelig om mobilmaster og dekning til å legge sammen to og to her. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Prusk skrev (1 time siden): Jeg tror ikke Pope eller andre eksperter forsvarsteamet har brutk vil vitne mot bedre vitende for å renvaske VK. Du skriver mye fornuftig, men her tror jeg du tar feil. Jobben til forsvaret er å finne noen som kan vitne til fordel for tiltalte. At forsvaret har en ekspert som sier noe betyr ikke at det er den objektive sannheten, men at det er et partsinnlegg. Prusk skrev (1 time siden): Jeg ser på det som en logisk brist at VK kan ha lagt telefonen igjen i en sykkelveske for å sikre seg alibi. Det er absolutt ingen sjanse for at han visste noe om Telenors basestasjoner i området. VK hadde åpenbart ikke kunnskap om basestasjoner og dekning, men det er et gammelt triks fra kriminelle å etterlate mobiltelefon et annet sted / i andres besittelse for å skaffe "bevis" for at de ikke kan ha vært på stedet hvor en kriminell handling har skjedd. Prusk skrev (1 time siden): Når det kommer til konspirasjonsteorier, så ser det ut til at alle som har satt seg inn i saken de siste 10 år, uavhengig av standpunkt, faller ned på at bevisbyrden mot VK ikke burde holde til dom mot ham. GK kom ikke til den konklusjonen, mindretallet kom sågar til at bevisene ikke hadde endret seg nok til at det burde skje en gjenopptagelse. Prusk skrev (1 time siden): skylappene til dem som er overbevist om at VK er skyldig, virker å være totalt skjermende for all annen informasjon enn det som kan brukes mot VK. Jeg sitter med sikk motsatte inntrykk. Dvs at de som tror VK er uskyldig ikke klarer å forholde seg til at en rekke ting peker mot VK. Selv tror jeg han gjorde det han er dømt for, men er usikker på om bevisene vil holde til ny dom. Til det er det muligens for mange usikkerheter. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 24 minutes ago, nirolo said: Selv tror jeg han gjorde det han er dømt for, men er usikker på om bevisene vil holde til ny dom. Hvilke beviser da? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 2 hours ago, Prusk said: Du må gjerne navngi dem du mener er fans… ..men skylappene til dem som er overbevist om at VK er skyldig, virker å være totalt skjermende for all annen informasjon enn det som kan brukes mot VK. Jeg vil gjerne at du følger din egen oppfordring å komme med noen navn. Jeg føler skylappene sitter mest hos VK evangelister 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 (endret) Hapi70 skrev (16 minutter siden): Hvilke beviser da? Point proven ! Det ser ut til å være svært få som er sikre på at Kristiansen er skyldig, men en del er tvilende, å tror altså at han kan være skyldig. På andre siden har man en hel haug med folk, som er 100% overbevist om at han er uskyldig, selv om ingen sikkert kan vite dette, andre enn de to som er dømt for drapene. Det finnes ikke frifinnende bevis, uansett hva forsvarsadvokaten hans hevder, men det finnes en hel del som taler for at han er skyldig, selv om det heller ikke finnes sikre fellende bevis, en domstol måtte den gang, og må eventuelt på nytt, trolig basere det på indisierekker. Når en rekke indisier inntreffer, som er såpass sannsynlige at all rimelig tvil, altså plausible hendelsesforløp, er utelukket, så kan man dømmes uten fellende bevis. Det gjenstår å se hvorvidt det blir ny rettssak, men at det finnes indirekte bevis, også kalt indisier, en haug av de, er helt sikkert, man skulle tro de fleste hadde fått med seg det nå? Endret 11. juli 2021 av 0laf 2 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Prusk skrev (2 timer siden): Du må gjerne navngi dem du mener er fans. Her kom det en frivillig med en gang: Hapi70 skrev (32 minutter siden): Hvilke beviser da? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Så istedenfor at man bare forteller hvilke beviser som finnes mot VK, får jeg to personangrep for å spørre. Man er visst fan og helt på jordet når man spør om det. Interessant. Kanskje dette skjer fordi det ikke ER noen beviser? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. juli 2021 Del Skrevet 11. juli 2021 Hapi70 skrev (10 minutter siden): Så istedenfor at man bare forteller hvilke beviser som finnes mot VK, får jeg to personangrep for å spørre. Man er visst fan og helt på jordet når man spør om det. Interessant. Kanskje dette skjer fordi det ikke ER noen beviser? Du får ikke svar fordi du ikke forholder deg til de svar du får. Bevisene har blitt omtalt en rekke ganger, at du nekter å forholde deg til dem sier mest om deg - det betyr ikke at de ikke finnes. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg