Gå til innhold

Vesterålen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både motivet, lyset og tanken bak komposisjon er utmerket. Det er slike bilder jeg liker.

Men - og det er ment i beste mening - du har litt FOR mye fjellside med. Du har litt for lite kontrast, det mangler litt "piff" eller større kontrast (bruk LEVELS først, så saturering). fargevalørene er, såvidt jeg kan bedømme ut i fra bildet - meget bra og er bærer for en fin stemning, med dette strølyset på båthus, fiskebåt og måker.

Mvh,

Walter

N.B.: Dette er min personlige smak jeg forteller om. jeg er ikke noen ekspert på området.

:o)

W.

Lenke til kommentar

Et litt spesielt bilde, dette! På en måte fristet til å foreslå kraftig kutt oppe, men på den annen side så facineres jeg over "mektigheten" som fjellsiden representerer!

PS!

Litt artig å se såpass "gamle" bilder her inne også! G1 leverer varene, den.... ;)

Lenke til kommentar

Både motivet, lyset og tanken bak komposisjon er utmerket. Det er slike bilder jeg liker.

Men - og det er ment i beste mening - du har litt FOR mye fjellside med. Du har litt for lite kontrast, det mangler litt "piff" eller større kontrast (bruk LEVELS først, så saturering). fargevalørene er, såvidt jeg kan bedømme ut i fra bildet - meget bra og er bærer for en fin stemning, med dette strølyset på båthus, fiskebåt og måker.

Mvh,

Walter

N.B.: Dette er min personlige smak jeg forteller om. jeg er ikke noen ekspert på området.

:o)

W.

Bildet er ikke etterbehandla i det hele tatt, det er tatt rett fra kamera i jpg. Ser poenget ditt og kunne sikkert fått mer omf med mer kontrast. Litt latskap her, og så var jeg redd for å miste detaljer. Har lasta opp en ny versjon der jeg har økt kontrast, metning og litt fargetemperatur. Synes den blei bedre. takk for gode tips!

Lenke til kommentar

Et litt spesielt bilde, dette! På en måte fristet til å foreslå kraftig kutt oppe, men på den annen side så facineres jeg over "mektigheten" som fjellsiden representerer!

PS!

Litt artig å se såpass "gamle" bilder her inne også! G1 leverer varene, den.... ;)

Ganske langt utenfor det gyldne snitt, ja. Det var bevisst, en må jo prøve å bryte reglene litt også :wee: Det er et bilde fra 2010, men jeg bruker G1 litt fremdeles, så lenge motivene står stille og det ikke er for mørkt funker den fint. Har det liggende på hytta så jeg har noe hvis jeg ikke husker å ta med GH2'en :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...