Gå til innhold

Fra S/S Sørlandet

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Takker for fine kommentarer:-) Når det gjelder bakgrunnen, så var det ikke så mye og gjøre med. Brukte f.2.2 for og sløre bakgrunnen mest mulig. Det som var litt synd, var at skuta lå på en plass i byen med mindre pene bakgrunner og blant diverse andre båter. Tenkte og avslutte med skuta i helfigur, men jeg får se om jeg kan klare og croppe/fjerne uønskede ellement. Så da har jeg noe og gjøre i kveld og.....:-)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Litt mattematisk slagside ( rett på) ..

Skjønner at det er utsmykkingen som mulig er i fokus her antagelig. Har hørt navnet ,men har ikke kjennskap til mere enn det. Ser ut som den er klinket og da faller jo tanken om trebåt vekk.

Takker for kommentar. Båten er klinket og i stål, men etter min mening har den mye fine detaljer, også i tre. Prøvde meg på en deling av bildet på midten, der baugen gjorde jobben:-)

Litt info om båten fra Wikipedia:

«Sørlandet» er byggenummer 1 fra Høivolds Mek. Verksted i Kristiansand. «Sørlandet» var det første norskbygde seilskipet i stål bygd som skoleskip. Skipet var 210 fot langt (64,2 m), en tremastet fullrigger uten motor. Det gikk av stabelen i 1927 og hadde da en bruttotonnasje på 588 tonn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...