H09I6AN Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hei I mitt yrke har jeg ganske forskjellige arbeidstider og vi går etter arbeidsplan pr. måned. På neste måneds arbeidsplan ser jeg at jeg har fått en-to splittvakter (usikker på den ene), hvor den ene vakten går 10:00-11:00, 11:30-19:00. Betyr det da at dette er en måte på å gi meg ulønnet lunsjpause? Vi har forøvrig 30.min lunsjpauser på jobb. Ønsker å kunne vite litt omkring temaet før jeg eventuelt konfronterer sjefen angående dette. På forhånd takk Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Når arbeidet avsluttes skal du ha sammenhengende fri i 11 timer - med mindre noe annet er avtalt gjennom tariff eller tillitsvalgt. Arbeidsmiljøloven§ 10-8. Daglig og ukentlig arbeidsfri(1) Arbeidstaker skal ha minst 11 timer sammenhengende arbeidsfri i løpet av 24 timer. Den arbeidsfrie perioden skal plasseres mellom to hovedarbeidsperioder. At du skal være nødt å legge ned arbeidet mellom 11:00 og 11:30 høres mystisk ut... Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 (endret) Ikke så mystisk som det høres ut som. Mange småflyplasser rundt om i landet (med en AFIS-fullmektig og ikke flygeledere) har perioder midt på dag uten bemanning hvor de ansatte har helt fri et par timer. Se f.eks. oppdatert AIP på Båtsfjord lufthavn.. Endret 31. august 2014 av AnthonyEdwardS Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Det er snakk om lufthavn, ja. Men dette er en lufthavn hvor det er konstant bemanning (24/7) og åpent hele døgnet. Men i og med at det er kun 30.minutter det er snakk om og dette er samme tidsperiode vi har betalt lunsjpause til vanlig, så det får meg til å undre litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå