klomp1 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hei Jeg skal flytte en wordpress side fra noe ala dette eksempelet: www.utkast.hjemmesiden.no til www.hjemmesiden.no Jeg har funnet denne: http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL Kan den brukes? Da jeg testet litt uten å lese meg opp, som alltid er lurt.. Så gjorde jeg om URL'n under general settings.. Da gikk alt til h*****! Så er litt redd for å fucke opp igjen Lenke til kommentar
Feh Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Har surra mye med det her selv, men pleier å ordne seg til slutt. Mener å huske at jeg har måttet gå inn i databasen og endre det manuelt. De tipsene som står i lenken du la til bør dog fungere, hvis ikke se også her: http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Du bør lese artikkelen Feh linker til, den forklarer alt rundt flytting av WordPress, ikke kun det å endre adressen. Ta backup (filer og database) før du begynner på noe, så kan du enkelt gjenopprette hvis noe går galt! Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Å flytte selve Wordpress-installasjonen og domenet er relativt enkelt. Når adressen til nettsteded endres, husk at alle gamle lenker vil slutte å fungere, og nettstedet forsvinner etter hvert fra søkemotorer som Google. For å unngå at dette skjer må du for all del sette opp permanent videresending (permanent redirect) til den nye adressen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hva med å gå inn på Innstillinger -> Generelt og endre Nettstedsadresse (URL) "Skriv inn adressen her hvis du ønsker at nettstedets forside skal være forskjellig fra mappen hvor du installerte WordPress" Lenke til kommentar
killahdude Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Det aller enkleste er å benytte en plugin som gjør denne prosessen enklest mulig. Et eksempel på en plugin som jeg har hatt god erfaring med er denne: https://wordpress.org/plugins/wordpress-move/ Det ser ut til at den ikke har blitt oppdatert på en stund, så er usikker på om den fungerer like bra enda, men det er definitivt verdt et forsøk. Bare husk å ta backup først. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Det aller enkleste er å benytte en plugin som gjør denne prosessen enklest mulig. En plugin kan være greit men da har man plutselig enda et punkt hvor noe kan gå galt. Det å flytte WordPress til en annen server eller å kun endre adressen er en så simpel operasjon at det går helt fint uten en ekstra plugin. Hvis trådstarter leser artiklene han har funnet og fått burde det gå smertefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå