Gå til innhold

[Løst] Oppsett Asus rt-ac68u: Må jeg ha to wifi/SSD for å bruke både 2.4 og 5 ghz?

Anbefalte innlegg

Blir ikke helt klok på oppsettet av wifi på Asus rt-ac68u. Trodde jeg kunne sette opp ett wifi/ssid for n/ac som brukte både 2.4ghz og 5ghz, men finner ikke mulighet for noe annet enn å sette opp ssid for _enten_ 2.4 eller 5. Er det jeg som ikke har sett godt nok etter, eller er det slik at jeg må sette opp to separate wifi-nett og velge hvilket som skal brukes på hver enkelt enhet som kobles til?

PS: Noen tips om oppsett ifht å få best mulig dekning/rekkevidde på trådløssignalet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2.4 og 5GHz er to fysisk separate medier, og har ingenting med hverandre i den forstand... Du kan ikke bruke begge to samtidig på en klient... Du må sette opp begge to med hver sin SSID (Bruk gjerne samme, men legg til 2.4GHz og 5GHz respektivt, for å skille i mellom dem) og passord (Kan også være samme)..

Da blir det i praksis to identiske nett, med unntak av frekvensen det sendes på, og du er tilkoblet... Begge to samtidig er ikke mulig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...