sfs85 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hei Håper noen har tid til å hjelpe meg litt i kjøpet av ny pc. Jeg har fra før en Asus pc, med win7, som skulle være rimelig bra.. Men har ikke hatt annet en problemer med den og er nå gått lei hele pcen... Får ofte feilmelding når jeg skal se på bilder jeg har lagt over på pcen fra kameraet mitt. Feilmelding når jeg bruker Photoshop, noe som resulterer i at systemet lukker seg selv. Nå har også usb portene sluttet å virke så jeg får ikke overfør bilder til pcen lengre. Aldri hatt så mye tull med en pc som når jeg gikk over til Asus. Mulig det er tilfeldig men jeg ønsker dermed ikke asus pc igjen. Jeg håper noen her inne kan hjelpe meg, slik at jeg slipper å gjøre nok et bomkjøp :-/ Jeg har sett litt på denne pcen, men ser at under spørsmål og svar skriver de at den ikke har dedikert grafikkort og dermed ikke egner seg til bilderedigering. Usikker på om jeg har hatt det tidligere.. Har det mye å si ved bruk av photoshop? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59427219/lenovo-ideapad-g50-70-15-6-barbar-pc-sort Denne pcen har jeg også sett på:http://www.expert.no/baerbarpc/toshibasatellitel50b188laptop/p/23684/ Har den dedikert grafikkort? Hvordan kan man se om en pc har det? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Dedikert grafikkort er vel ingen krav for bedre ytelse i Photoshop. Her har du en artikkel om saken, der de tester grafikkort og Photoshop. Konklusjonen er at det hjelper på med skjermkort, men det er dyre skjermkort. Og at du kommer lenger med en bedre prosessor. Men skal du redigere bilder ville jeg nok heller satset på en skikkelig skjerm på maskinen, med IPS-panel og FullHD-oppløsning. Ikke den begredelige triste 1366x768 på TN-panel. Lenovo sin lille Yoga2 er forresten en ganske søt maskin, kan brukes som både nettbrett og vanlig pc. Vekta er behagelig, og byggekvaliteten er overraskende god. Når det gjelder de "feilene" du har, så kan de likesågodt (og mest sannsynlig) være et resultat av PICNIC enn dårlig hardware levert av Asus. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Lever asusen til reperasjon først. Prøvd å formatere og installere win på nytt? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 På pc'r til 3700kr er ikke dedikerte skjermkort et relevant tema... Du må nok opp noen hakk i pris før det blir relevant for produsenten å putte inn en grafikkchip til en tusenlapp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå