Neppe Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 http://www.prisjakt.no/list.php?l=114286 Nei, det er ikke skjermkort. Jeg bruker mitt gamle til 800 serien kommer. Prisen er ikke det viktigste for min del, men jeg ønsker ikke betale for tull jeg ikke trenger (Trådløsnett nfc o.l. på hk bl.a.). Lenke til kommentar
phlake Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Du må bytte RAM til en versjon uten kjøleribber, hvis ikke får du ikke plass til de under Noctuavifta. Sats på lavprofilvarianten. Ellers meget pent oppsett. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Ellers er Cooler Master Hyper 212 Evomere en bra nok for de fleste, trenger ikke noctua for å overklokke brukbart på i7 4690k eller 4790k. 1 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Men når penger ikke er en issue kan man gå for Noctua. Den kjøler bedre enn 212, men ikke såååå mye hvis man tar prisen med i betraktning. Endret 27. august 2014 av phlake Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Bytt PSU til EVGA Supernova Bytt SSD med Crucial mx100 500Gb (om du trenger 500gb ssd) Legg til en snurredisk? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Jeg velger vel Noctua for det meste på grunn av lite støy. Jeg har sjekket rammen, og den passer med Noctua vifter ifølge deres hjemmeside. Etter hva jeg har lest et Samsung sin 500 mye mer satbil en 500gb av mx100, som på mange tester har ekstremt varierende resultat. Mulig dette er litt feilinformasjon, men det var bunn og grunn til valget av Samsung. Jeg er ikke kjent med Evga sine psuer, ser de ligger på samme prisnivå. Fordelen med Corsair sin er flate kabler. Det gjør det enklere å plassere og skjule kablene i kabinettet. Mulig det samme gjelder Evga, men er det virkelig en oppgradering? Optisk drev har jeg i en NAS, 500gb skulle vel holde til programmer og spill. Ps! Skriver på mobil, derfor mange leifer. Takk for alle tilbakemeldinger også. Endret 27. august 2014 av Neppe Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Sitter på en RM450 her. ingen feil så langt *bank i bordet* Men den har hatt høy feilrate så den har blitt lagt bort i hjørnet. Hyper 212 vil jeg påstå er minst like stillegående. og om du ikke skal klokke noe serlig vil du ikke se rare forskjellene på temperatur heller. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Du kan kjøre dh14 med en vifte, noe som demper støy betraktelig, mot at tempen går opp 2-3 grader. Når tester viser den er 3-4 db lavere en 212 med 2 vifter, så utgjør det ganske mye, og samtidig slipper du throttling. Det er også klart at man vil overklokke en 4790k, de er omtrent laget for det. Når en Dh14 klarer å holde den 10 grader kaldere, går også det utover miljøet i kabinettet, så for min del virker det ganske meningsløst å spare 300 kroner for en "nesten like bra" løsning. Skjønner at det er godt alternativ for de med et budsjett, men det har forsåvidt ikke jeg. 300 kroner er ikke mye ekstra for en løsning du kan ta med deg til 3 tre neste pcene dine ved å kjøpe monteringskit til 50 spenn. Når det gjelder RM serien har jeg også hørt at det finnes en del dårlige utgaver jeg har en i min gamle PC, den første jeg fikk måtte returneres pga coilwhine, men den nye jeg fikk har fungert utmerket. Nå kan det hende som nevnt tidligere at evga sine er et bedre valg. Endret 27. august 2014 av Neppe Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 30. august 2014 Forfatter Del Skrevet 30. august 2014 Bumper denne en gang med spørsmål om det ville være verdt å ta en titt på 5820k over 4790k når det stort sett kommer til spilling? Kommer til å ha et 980 kort eller to, samt å kjøre dette i 1440p, om det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Isåfall må du ha nytt HK, 2011-3 x99 og DDR4 Spilling? Ja om cpuen flaskehalser før gpuene , kommer an på spill. Spess om du klokker gpuene selv med 780ti. Endret 30. august 2014 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå