fjarle Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 OnePlus One-eier fikk forbrenninger.Entusiasttelefon eksploderte i lommen Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent. 3 Lenke til kommentar
riConCio Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Du la du sikkert merke til at det sto at det ikke er mange eksemplarer på markedet enda. Så prosentvis så kan det kanskje utgjøre litt mer enn på andre som selger på tradisjonelle måter. Ekstra viktig for nye produsenter å ikkje ha sånne ting på seg. Siden dette i tillegg er i startfasen til produsenten så vet en ikkje om det er svakheter med mobil eller battteri. 4 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent. Jeg antar det er fordi, som de presiserer i saken, få av disse telefonene på markedet. Og de skriver også om andre saker fra andre produsenter har sett mange slike saker her gjennom tidene fra en rekke forskjellige mobilprodusenter. Endret 27. august 2014 av Rudde 3 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent. Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet). Jeg synes det er flott at det skrives om slikt, samme hvilket selskap det gjelder, slike hendelser er alvorlige og må taes på alvor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det viktigste er jo egentlig ikke nevnt og det er at det er et lithium polymer batteri og ikke lithium ion. 3 Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg har denne telefonen Kjøpte den fra aliexpress.com Helt super telefon, kan absolutt anbefales! ...om den da ikke eksploderer :/ Men som en annen sier her, så har stort sett alle merker eksplodert eller tatt fyr, så jeg tror ikke dette er ett særegent problem for Oneplus one! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Dette er da intet noe problem sammenlignet med konen til naboen min, hun eksploderer titt og ofte. 6 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg må innrømme at jeg ble litt lettet når jeg så at dette ikke var en telefon fra Jolla. Årsak: hadde dette vært en Jolla-telefon, eller Ubuntu-telefon, eller liknende, kunne det vært uoverkommelig dårlig omtale for et nytt system i en sårbar fase. Når det rammer en Android-leverandør, så føler jeg at jeg får min tilgang til Android-produkter dekket uansett om disse går på en smell. Og her spesifikt tror jeg faktisk at man sitter med en brukermasse som tenker "jeg tar risikoen" allerede når de ser hvor godt spekka disse telefonene er i forhold til brandname-telefoner. De av oss som leser om OnePlus One vil kanskje nå forsøke lese litt om batteritypen eller risikoprosenter, og ikke så raskt avskrive produktet. Det er uansett ingen som går inn på Elkjøp i morgen og tenker "nei, det var den som eksploderer i lomma" - for der finner man ingen OnePlus One. Man må være en mye mer oppsøkende/undersøkende kundetype for å ende opp med en OnePlus One. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Trenger ikke være kjøper av telefon for å få invitasjon. jeg har gitt bort 3 invitasjoner.. Herregud så desperate folk er på forumet til one plus. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent. Mener du at man ikke skal vite om slike hendelser ? Vet man at det har skjedd så kan man ta sine forholdsregler Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Man bør vite om slike hendelser. Men så er det forskjellen mellom anekdotisk bevis og målte observasjoner. For hver slik sak burde det følge med en lenke eller tabell som viser hvor mange i slike hendelser som forekommer. Fordelt på per merke - i antall og prosent/promille, og fordelt på prisklasse - i antall og prosent/promille. For ellers blir det sånn at folk skyr de merkene de tilfeldigvis har lest om. Endret 27. august 2014 av tommyb Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet). Ja, det hadde vært dramatiske greier. Jeg ser for meg at vedkommende hadde tatt telefonen vekk fra øret når de merket røyk- og varmeutviklingen Hva du ser for deg hadde skjedd skulle jeg likt å vite Lenke til kommentar
G Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Dekning av behandling av brannsåret - innebærerer det at de også dekker plastisk kirurgi for estetikkens skyld? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet).Ja, det hadde vært dramatiske greier. Jeg ser for meg at vedkommende hadde tatt telefonen vekk fra øret når de merket røyk- og varmeutviklingen Hva du ser for deg hadde skjedd skulle jeg likt å vite Tja, mobilen sier "poff" og plutselig ligger hjernemassen spredd over hele stua lol Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Jeg fikk OnePlus One igår og den har ikke eksplodert enda, virker ganske trygg. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Inntil den eksploderer, thi hi. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 31. august 2014 Del Skrevet 31. august 2014 Hvorfor skriver dere fortsatt om slike saker? Dette skjer jo for alle mobilprodusenter, hvis dette skjedde regelmessig var det noe annet, men det er jo bare noe som skjer ytterst sjeldent av og til på noen tlfer. Jeg kan heller ikke se for meg at det er mye hverken mobilprodusent eller batteriprodusent kan gjøre, når det hender så sjeldent. Seriøst? Du kan jo prøve å tenke deg hva som kan skje hvis dette hadde skjedd mens noen sitter i en telefonsamtale med mobilen inntil øret (hodet). Jeg synes det er flott at det skrives om slikt, samme hvilket selskap det gjelder, slike hendelser er alvorlige og må taes på alvor. Bra de skriver om det, men synes heller de burde skrive noe generellt om det. Gjerne litt mer in-depth om hvordan det skjer, hvorfor, hva du kan gjøre for å unngå det, hva som gjøres med det osv. Det vil jeg synes er mer nyttig enn slike artikler, de er helt klart mer arbeidskrevende da. HAdde nok gjerne blitt en ekstra artikkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg