Gother-Bit Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) . Endret 27. august 2014 av Gother-Bit Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Edit; Beklager for at jeg var ganske krass/ sur også, ikke meningen å virke som en drittsekk Ble bare litt irritert over at det er så mange som skryter for mye av dette spillet og ikke nevner de største feilene med spillet; For få vanskelighetsgrader og at mobsa skulle skalert med ditt level. Må man tilbake og gjøre noe der det er level 6 monstre og man er level 10 selv blir det kjedelig, mobsa skulle vært mer dynamiske. Jeg vet ikke om du har lest hele omtalen, men jeg nevner at man gjerne bli for kraftig utover i spillet (og ja, jeg har runnet det, siste screenshot i artikkelen viser stats til en i overkant kraftig lvl 21 fighter). Larian har justert med et par patcher (det siste de gjorde var vel å begrense resists til maks 80%), men spillet er fortsatt vanskeligst i begynnelsen (i et spill som dette snakker vi da kanskje om første 20-30 timene). Jeg skulle også ønske at vanskelighetsgraden holdt seg bedre mot slutten, men jeg føler ikke at det er spesielt ødeleggende for totalopplevelsen. Skalerende fiender er jeg imidlertid veldig glad for at de ikke har med. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Tror ikke jeg noen sinne har gitt et spill 10/10, men om Divinity: OS hadde hatt full voice acting, så tror jeg det ville blitt det første. Edit: og FYSJ! Skalering skal vi fanken ikke ha noe av. Om du absolutt trenger det, så kan du heller spille Skyrim. Som Gothic 2, har Divinity en enorm mestringsfølelse når du blir mektigere. Om du er flink til å eksperimentere smart med karakterbuilden din, blir du belønnet med en kraftig karakter etter hvert. Nei, systemet er ikke perfekt, men slik det fungerer så fungerer det likevel ypperlig. At man blir mektig mot slutten har jeg ikke noen problemer med egentlig. Spilte spillet , men syntes historien var utrolig lite fengene for min del desverre. Men det var lovende, men klarte desverre ikke å fullføre Hvor mange timer spilte du da? Historien tar seg nemlig ganske kraftig opp mot slutten av første område. Endret 27. august 2014 av Hr. Jenssen 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Det finnes også mod'er som øker vanskelighetsgraden, og synes man det blir for lett også, så kan man jo bare kutte ut en eller to av kompanjongene. Her er en jeg har sett anbefalt en del steder. http://www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/9/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fdivinityoriginalsin%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D9%26preview%3D&pUp=1 Edit: Lurer forøvrig på hvilke rollespill som er "vanskelige" i forhold til Divinity. Skyrim? Hehehe! Baldur's Gate 2 kunne lett rundes solo på høyeste vanskelighetsgrad. Det er sånn tradisjonelle rollespill fungerer. Noen egenskaper og klasser er mektigere enn andre. Blir for dumt å påstå at folk som liker tradisjonelle rollespill spiller dem fordi de er casual (det argumentet har jeg aldri hørt blitt brukt den veien før, og det gir virkelig ikke mye mening) Mesteparten av den bittelille klagingen på Steam går forøvrig på at spillet er for vanskelig, ikke har questkompass, ikke har utfyllende questbeskrivelser o.l. Endret 27. august 2014 av radiohodet 1 Lenke til kommentar
Gother-Bit Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Flott anmeldelse! Jeg gleder meg til å prøve dette senere. Jeg syns grafikken så veldig kjedelig og uinspirert ut men de fortjener uansett et stort pluss for at det ikke var noe å se til den motbydelige Blizzard\World of Warcraft stilen som så mange fantasy spill har slengt seg på i det siste. Dessuten, så kommer det nok ikke til å bli noen mangel på innlevelse i spillet med så mye spennende spillmekanikk å utforske, musikk av Pokrovsky og turbasert kamp. Endret 27. august 2014 av Gother-Bit Lenke til kommentar
Gother-Bit Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Det finnes også mod'er som øker vanskelighetsgraden, og synes man det blir for lett også, så kan man jo bare kutte ut en eller to av kompanjongene. Her er en jeg har sett anbefalt en del steder. http://www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/9/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fdivinityoriginalsin%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D9%26preview%3D&pUp=1 Edit: Lurer forøvrig på hvilke rollespill som er "vanskelige" i forhold til Divinity. Skyrim? Hehehe! Baldur's Gate 2 kunne lett rundes solo på høyeste vanskelighetsgrad. Det er sånn tradisjonelle rollespill fungerer. Noen egenskaper og klasser er mektigere enn andre. Blir for dumt å påstå at folk som liker tradisjonelle rollespill spiller dem fordi de er casual (det argumentet har jeg aldri hørt blitt brukt den veien før, og det gir virkelig ikke mye mening) Mesteparten av den bittelille klagingen på Steam går forøvrig på at spillet er for vanskelig, ikke har questkompass, ikke har utfyllende questbeskrivelser o.l. Godt poeng ja. I mange rollespill som jeg har spilt så blir man lett overdrevet god i kamp-situasjoner. Spesielt i de som gir deg en del frihet i karakter utviklingen. Selv om utviklerene selvsagt bør prøve å forhindre dette så er det nok ikke så lett når det er detaljerte systemer med mye å holde styr på. Jeg syns det er viktigere at karkter utviklingen i rollespill er kompleks og gir deg mange valg enn at det er "perfekt" balansert. Om man ender opp med for kraftige karakterer, så kan man selv velge å begrense bruken av visse evner eller lage andre regler for seg selv underveis for å gjøre spillet mer utfordrende. Ikke noe verre enn det. En "perfekt" balanse er egentlig bare en uting i spill lagd for enspiller. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Helt greit å bli overdreven sterk mot slutten av spelet, då har ein jo gjort noko riktig! Då burde det sjølvsagt vere utfordrande tidlegare, og ikkje vere slik at ein alltid blir sterk mot slutten uansett kva val ein tar. Eg veit ikkje kva det "perfekte" systemet er, men skalering av monster har i alle fall ikkje noko med saken å gjere. 1 Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hm.... Jeg har tidligere digga Larian produkter, men er litt usikker på turbaserte kamper. Synes turbaserte spill blir veldig unaturlig. Men dersom kun kampene er turbaserte, så vil jeg forsøke. Men er det noen lesere her som tidligere har vært skeptisk til de turbaserte kampene, men som har forsøkt spillet? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Synes ikke du skal bekymre deg for turbaserte kamper. Det er nok uvant helt i starten, men du kommer nok fort inn i det. Det ville være synd å gå glipp av dette spillet i frykt for disse kampene. 1 Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Synes ikke du skal bekymre deg for turbaserte kamper. Det er nok uvant helt i starten, men du kommer nok fort inn i det. Det ville være synd å gå glipp av dette spillet i frykt for disse kampene. Takk for tilbakemeldingen - will do Lenke til kommentar
Gother-Bit Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hm.... Jeg har tidligere digga Larian produkter, men er litt usikker på turbaserte kamper. Synes turbaserte spill blir veldig unaturlig. Men dersom kun kampene er turbaserte, så vil jeg forsøke. Men er det noen lesere her som tidligere har vært skeptisk til de turbaserte kampene, men som har forsøkt spillet? Jeg vil anbefale det å prøve det ihvertfall. Du har rett i at turbaserte kamper kan virke unaturlig om man ikke er vant til det, men det er en måte å gi deg kontroll over kampsituasjonen som muliggjør ting som er vanskelig å få til ellers (og så er det veldig gøy også!). Er det egentlig mer naturlig med en kampsituasjon der du styrer fire karakterer i sanntid og bare en karakter av gangen kan endre hva den holder på med? Slik vil det jo være i et rollespill der du styrer fire karakterer i sanntid og ikke har noen mulighet til gi ordrer mens spillet er på pause. Akkurat som at det i spillverdenen ikke egentlig er et flyvende kamera som hele tiden følger etter gruppen du spiller, så skal det heller ikke forestille at tiden stopper lokalt i en kampsituasjon. At spillet går over i en turbasert modus er bare et verktøy for å gi deg bedre kontroll over spillet slik som kameraet og knappene i grensesnittet. Turbaserte kamper er altså ikke noe mer urealistiske, men etter min mening så er de mye morsommere og gir mer innlevelse i kampsituasjonen. Jeg tenker nå på turbaserte kamper i vestlige rollespill som har et bra kampsystem. Ikke turbaserte kamper i JRPG spill der man ofte har veldig lite valg og taktikk. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg har rundet Divinity: OS, det er et bra spill. Problemet med det er at når du når et visst level så blir man så OP at ingenting er vanskelig. Siste 50-60% av spillet var gørr kjedelig kampmessig. "Gåtene" var artige og noe utfordrende, men det stopper der. Kunne ha fått 8/10 av meg hvis det ikke var for problemene ovenfor. Er veldig trist for dette spillet har enormt potensiale til å kunne måle seg med de "store" rollespillene der ute. Jeg pleier ikke lage så lange kommentarer og heller ikke kommentere anmeldelser, men her måtte jeg si min mening. Gå på Steam og les de negative kritikkene der, alle (nesten) sier det samme som meg angående vanskelighetsgraden. Dette spillet har blit hypet opp i skyene av profesjonelle anmeldeldere, enten så har de ikke rundet spillet eller så er de skikkelig dårlige til å spille rollespill. Veldig bra ærlig review. Spillet er et utrolig bra konsept, noe av det beste som har kommet på lenge, men det er alt for mange lette exploits å benytte seg av til og med i starten. Leech feks, en må nerfe seg selv for å få motstand og etter lvl 8 blir spillet alt for lett. Historien er også ekstremt mundane tatt i fantasy perspektiv, jeg forventet meg bedre. Spillere som mener dette er beste RPG spillet ever må være ganske nye til RPG sjangeren, og for det er jeg glad at Original Sin har skapt en ny generasjon RPG elskere That being said så har spillet utrolig godt potensialet for mods og kan lage RPG av hva som helst med den motoren. Men det er for mange hypere og fanboys som skryter opp dette spillet til noe det ikke er, er ofte fanboy selv så jeg forstår hypen og energien. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg kan se folks skepsis mot turbasert combat, noen spill blir veldig treige når det kommer til kamp. Men Divinity synes jeg ikke er slik i det hele tatt. Kampene går ganske kjapt for seg, og er utrolig hektiske. Man føler egentlig aldri at combat er grindy, at det tar lengre tid enn det trenger eller at det blir meningsløst. Det er så å si alltid utfordrende, i alle fall i løpet av de første få titalls timer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Turbasert er like spennende som å skrelle poteter eller se maling tørke. La ikke merke til at det var turbasert når jeg kjøpte det, trodde det var samme som det gamle Divinity spillet, så det var penger rett i dass. Hater turbasert over alt på jord. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Turbasert er like spennende som å skrelle poteter eller se maling tørke. La ikke merke til at det var turbasert når jeg kjøpte det, trodde det var samme som det gamle Divinity spillet, så det var penger rett i dass. Hater turbasert over alt på jord. Utrolig interessant innspill. Takk for innsikten. 1 Lenke til kommentar
Daniel vikan Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Har ingen opplevelser med de tidligere produktene dems, men synes Original sin er utrolig morsomt så langt. Endte opp med en build hvor jeg healer på Blood, Poison og ild og en Tallent hvor jeg ikke kan ha en companion . noe som gjorde at jeg kunne gå til områder som var noen levler høyere en meg. Liker vanligvis ikke turbaserte kamper, spessielt ikke når det er veldig mange fiender. men det er utrolig morsomt å kaste pyramiden sin for å gå til steder man ikke skulle være enda. Liker den enorme friheten man har og at man faktisk kan sloss og drepe alle i spillet. Jeg hadde ingen forventninger til spillet siden jeg aldri har likt turbaserte kamper, og ikke bryr meg spessielt mye av handligen. Likte friheten til spillet, som gjør at jeg kan starte nye spill mange ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå