PgUp Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Sløsekalkulatoren beregner hvor mye du "sløser" i løpet av et år. Prøv å være så ærlig du kan! Er forskjell på måned/uke osv. Prøv den hvis du tør. http://www.dinside.no/787895/slosekalkulator Lenke til kommentar
War Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hellige moses, ser lite ut hver uke, men døven ble mange hundre tusen i året Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Hellige moses, ser lite ut hver uke, men døven ble mange hundre tusen i året Hvor mange? :O Kom på ca 60k her, og jeg snuser / røyker ikke. Uff. Må slutte med energidrikker. Endret 26. august 2014 av PgUp Lenke til kommentar
War Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) 268K Skal ta bort hurtigmat ol og kun taste inn det jeg VET helt nøyaktig (app) som brus og snus og kaffe Hah crap Endret 26. august 2014 av War 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Eneste jeg virkelig kan se som "sløsepunkter" på den listen der er snus/røyk. Heldig for meg at jeg ikke driver med noen av delene. Å kalle mat/drikke/kultur for sløsning... Forburk i så fall. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg kom på 17 tusen i året, da jeg ikke bruker penger på godis, snus, røyk, kaffe osv osv.. Men selvom det kanskje er "lite" syns jeg fortsatt det er mye og penger som kunne vært brukt på andre ting Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Eneste jeg virkelig kan se som "sløsepunkter" på den listen der er snus/røyk. Heldig for meg at jeg ikke driver med noen av delene. Å kalle mat/drikke/kultur for sløsning... Forburk i så fall. Enig med deg! Noe av det som går under sløsing her vil jo andre kalle prioriteringer. Man kan jo si at det er sløsing å lease en bil hvis man kan kjøre buss, men det er en prioritering folk må gjøre. Det samme gjelder alkohol, restaurantbesøk, kultur, osv. Man er ikke strengt avhengig av det, men jeg tjener mine egne penger og tror livskvaliteten synker hvis jeg ikke bruker penger på denslags, så jeg regner det definitivt ikke som sløsing. Brus og godteri går under dagligvarer, ettersom jeg kun spiser det i helger. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) 183k. Mer enn forventet. Trur jeg har overvurdert noe et par steder, da jeg ikke har økonomi til noe sånt. Endret 27. august 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 70 000,- her, men kan ikke si meg enig at alt dette er sløsing, mer kos. Altså hurtig mat, restaurant, godis, alkohol osv. Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 14 600,- Helt greit beløp for min del, prøver å bruke så lite som mulig på disse tingene. Jeg kunne vel egentlig senket beløpet til under fem tusen om jeg begynte å smøre matpakke i stedet for å kjøpe lunsj. Helg-ølen skal dog ikke bort. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Som andre har påpekt, så er ikke alt dette sløsing. Bruker du noen hundre kroner i uka på restaurantbesøk og hurtigmat, så betyr det ikke at alternativet er gratis. Når det gjelder de fleste andre kategoriene så kan sikkert de fleste spare inn noe her og der, men å kalle resten for "sløsing" blir bare dumt. Lever man et helt liv uten impulsshopping, blader, kulturelle arrangementer, god mat & drikke og annet, da sparer man masse penger men man lever et fattig og trist liv. Å bruke litt penger på disse tingene er ikke sløsing, det er en investering i økt livskvalitet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Som andre har påpekt, så er ikke alt dette sløsing. Bruker du noen hundre kroner i uka på restaurantbesøk og hurtigmat, så betyr det ikke at alternativet er gratis. Når det gjelder de fleste andre kategoriene så kan sikkert de fleste spare inn noe her og der, men å kalle resten for "sløsing" blir bare dumt. Lever man et helt liv uten impulsshopping, blader, kulturelle arrangementer, god mat & drikke og annet, da sparer man masse penger men man lever et fattig og trist liv. Å bruke litt penger på disse tingene er ikke sløsing, det er en investering i økt livskvalitet. Veldig enig med deg! Klart, går disse pengene på mastercard er det en annen sak.. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jobber man ikke for å tjene penger til å bruke de på ting man har lyst på/til? Hva er ikke sløsing? Betale på lån/husleie og kun spise nødvendig mat? 1 Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Du sløser for 414.960 kroner i året I regret nothing. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 går disse pengene på mastercard er det en annen sak..Vel... Om man bruker kontanter, debitkort, kreditkort, bitcoin eller andre betalingsmidler, det betyr i seg selv ingenting. Hvis du derimot mener at det er en annen sak om man bruker penger man ikke har på forlystelser som strengt tatt ikke er nødvendige, da er jeg naturligvis helt enig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 går disse pengene på mastercard er det en annen sak.. Hvis du derimot mener at det er en annen sak om man bruker penger man ikke har på forlystelser som strengt tatt ikke er nødvendige, da er jeg naturligvis helt enig. Det var så klart dette jeg mente, dog dårlig forklart Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Tanken er vel ditt forbruk på ting som ikke strengt talt er nødvendig, men gøy alikevel. Poenget er å gjøre deg bevisst på at jevnt pengebruk på slike varer ofte kan koste mer enn det smaker i det lange løp. Ingen vits i å føle seg fornærmet eller tenke at alt er bortkastet penger eller sløseri i så måte Er bare for gøy! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Ca 22 i året. Kan vel ikke klage på det. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 42.470 - Noe skal kuttes helt ut (røyk), mens andre ting skal økes. Så helt grei sum. 50k til å kose seg er ikke noe å si på, så her må vi øke restaurant besøkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå