Gå til innhold

Er dette et bra tilbud?

Anbefalte innlegg

Hei!

Så dette (bildet som er vedlagt) tilbudet på Expert tilfeldigvis og lurte på om det er et bra tilbud.

Ser det er litt annen prosessor enn denne som jeg hadde sett på Elkjøp: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP900X3GK03/samsung-ativ-book-9-13-3-ultrabook

Ser ut som prosessorene er omtrent like, men strømforbruket på den i tilbudet er litt høyere. Mer lagringsplass på tilbudspc'en dog.

Løp og kjøp til prisen?

På forhånd takk.

post-56247-0-13075900-1409090221_thumb.jpg

Endret av daphexb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den du linker til er en annen modell. Tilbudsmodellen bruker gammel CPU-platform, og det er litt forskjell på 3000-4000-serien mtp. effektivitet og strømforbruk. Det er også bare 4 GB RAM og integrert GPU.

Synes ikke prisen var så imponerende, men har bare sett på bildet, er ikke så mye informasjon der at det gjør noe. :p Men laptoper svindyrt uansett I guess.

Uklart svar, med litt klarheter. Ser ikke så sykt bra ut herfra uten at jeg har sjekket noe.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, sorry, har ikke mer info om denne, bare så den på Expert i dag. Prøvde å spørre en ansatt der om grunnen til at den ble solgt billig var at det kom en nyere modell (var ikke klar over forskjellen til modellen jeg hadde sett på Elkjøp som jeg linket til), men han hadde ikke så mye info annet enn at det alltid kom noe bedre - han mente det til og med kunne være at det kom en 15" i stedet for 13". Hehe - tror han har misforstått hva oppgraderinger er.

Det jeg vil ha er vel en ok priset macbook air - som ikke er apple og som har en noe bedre skjerm, hehe.

Dette blir kun pc nr 2 for noe bruk ved sporadisk møtevirksomhet og noe reise etc. Har en bra stasjonær pc som jeg bruker til alt mulig. Bruk blir dokumenter, regneark, presentasjoner, nettsurfing.

PC'en bør ikke være for tung.

Lenke til kommentar

Ok. Den Zenbook'en ser ikke så dum ut for mitt utrente øye. Den andre var kanskje litt tung, tenker jeg.

Her er det jo 8GB minne, som jeg nok ville foretrukket, selv om selgerne mener det ikke skulle være behov for det - det er det kanskje ikke gitt mitt skisserte bruk, men jeg liker å være on the safe side (sikkert derfor jeg endte opp med 32 GB i min stasjonære, som mest brukes til samme bruk som jeg nevner, hehe). Prosessoren ser også ut til å være en del kraftigere på denne Zenbook'en vs tilbudet jeg pastet.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Ok. Den Zenbook'en ser ikke så dum ut for mitt utrente øye. Den andre var kanskje litt tung, tenker jeg.

Her er det jo 8GB minne, som jeg nok ville foretrukket, selv om selgerne mener det ikke skulle være behov for det

Selgere sier stort sett alt for å bli kvitt gamle varer. Absolutt ingen grunn for å få for 8Gb minne. 4Gb var normalt for 4-5 år siden for laptops innen den prisrangen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...