NeEeO Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Edit Endret 31. august 2014 av Prospect Lenke til kommentar
War Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Hadde gitt mine barn når de blir 18, (før det også ) ikke koffeinpiller da. http://fitnessbloggen.no/7-grunner-kaffe/ hm. Endret 26. august 2014 av War Lenke til kommentar
blured Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Er det ikke strengt tatt opp til sønnen/datteren når de er blitt myndige? 3 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Sikkert, men tenk på lukten. Jeg er en av de som ikke takler lukten av sterk kaffelukt. Det minner om kvalmende ungdomsskolelærere. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Er det ikke strengt tatt opp til sønnen/datteren når de er blitt myndige? Joda, men hva ville du sagt? Er det bra sånn i lengden å drikke det, spessielt hvis man drikker tidlig? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) I kaffe er det koffein som er et stimulant med flere bivirkninger. Koffein er det rusmiddelet med flest avhengige i hele verden. Så om noen bør drikke det kan diskuteres. Dog er en 18-åring myndig og kan bestemme over seg selv. Endret 26. august 2014 av Nopros Lenke til kommentar
War Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Den største bakdelen jeg kan komme på er farve på tenner og følesen av at man blir avhengig og ikke føler seg topp uten, men da er det jo bare til å drikke. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Den største bakdelen jeg kan komme på er farve på tenner og følesen av at man blir avhengig og ikke føler seg topp uten, men da er det jo bare til å drikke. Haha, må jo være utrolig sykt å være avhengig i en så tidlig alder? Kan man ikke stoppe å bli "avhengig"? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kjenner det bare på pepsi max jeg, avhengig på samme måte som av snus. Er ca like mye i en halvliter brus som en kopp kaffe. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Kjenner det bare på pepsi max jeg, avhengig på samme måte som av snus. Er ca like mye i en halvliter brus som en kopp kaffe. Plutselig er det ikke grønt gress og blå skyer lenger? Det går jo mot grensen til å være helsefarlig? Avhengighet er jo ikke en god ting akkurat. Endret 26. august 2014 av Prospect Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Folk prøver liksom å kvitte seg med røyk og snus, og her skal jeg til å starte med et annet "rusmiddel"? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Kaffe er sunt! Enkelte forskning har vist at faktisk forebygger enkelte sykdommer. Det gjør deg også mer våken noe som har en rekke fordeler, bedre forbrenning og ytelse på trening blant annet. Så lenge det skjer i moderate mengder er kaffe sunt! Les mer her. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Jeg spiser ren kaffe, rett fra boksen, tygger det i meg som gress for en sau! 4 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Kaffe er sunt! Enkelte forskning har vist at faktisk forebygger enkelte sykdommer. Det gjør deg også mer våken noe som har en rekke fordeler, bedre forbrenning og ytelse på trening blant annet. Så lenge det skjer i moderate mengder er kaffe sunt! Les mer her. Men høres jo helt drastisk ut med avhengighet. Plutselig står man der med skorkken hud, siden man ikke har hatt tilgnag til kaffer på 2 dager... Endret 26. august 2014 av Prospect Lenke til kommentar
tuppenballe Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Herregud, dette blir for dumt. Drikk kaffe du! Har selv drukket kaffe ca daglig siden jeg var 15 (er nå 22) er ikke avhengig eller noe. Kan gjerne få pittelitt hodepide dersom jeg drikker mye (6-7kopper daglig) over en periode for å så ikke drikke i det heletatt.Drikk kaffen, kos deg. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Koffeinavhengighet vil jeg påstå er relativt mye enklere å kurere enn f.eks nikotin siden det er så mange andre ting man kan erstatte det med eller bruke som erstatning mens man trapper ned. For min egen del blir jeg bare trøtt av kaffe og det gir en ekkel ettersmak som sitter i munnen hele dagen (i tillegg til elendig ånde). Så om morgenen tar jeg heller til takke med en stor kopp iskaldt vann for å få fart på kroppen. Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Har drukket kaffe før jeg ble 18.. sikkert ned i 12 års alderen.. men det smakte pyton.Vil de drikke kaffe så la de drikke det sier nå jeg Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Har drukket kaffe før jeg ble 18.. sikkert ned i 12 års alderen.. men det smakte pyton. Vil de drikke kaffe så la de drikke det sier nå jeg Oi, du var veldig ung Endret 27. august 2014 av Prospect Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Begynte vel å drikke kaffe når jeg var 13-14.. 25 nå. Vil ikke akkurat si jeg er avhengig (hvertfall ikke enda..)Foreldrene mine (som begge er over 60), kan drikke kaffe rett før de legger seg... utrolig Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Tror det er ganske så individuelt. Jeg kan drikke en kanne med kaffe på kveldstid, og fremdeles sove godt. Mens kjæresten min sjelden drikker kaffe etter fire-fem på ettermiddagen, fordi hun føler at det påvirker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå