Gå til innhold

Edit

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I kaffe er det koffein som er et stimulant med flere bivirkninger. Koffein er det rusmiddelet med flest avhengige i hele verden. Så om noen bør drikke det kan diskuteres. Dog er en 18-åring myndig og kan bestemme over seg selv.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar

Den største bakdelen jeg kan komme på er farve på tenner og følesen av at man blir avhengig og ikke føler seg topp uten, men da er det jo bare til å drikke.

Haha, må jo være utrolig sykt å være avhengig i en så tidlig alder? Kan man ikke stoppe å bli "avhengig"?

Lenke til kommentar

Kjenner det bare på pepsi max jeg, avhengig på samme måte som av snus.

Er ca like mye i en halvliter brus som en kopp kaffe.

Plutselig er det ikke grønt gress og blå skyer lenger?

Det går jo mot grensen til å være helsefarlig? Avhengighet er jo ikke en god ting akkurat.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Kaffe er sunt! Enkelte forskning har vist at faktisk forebygger enkelte sykdommer. Det gjør deg også mer våken noe som har en rekke fordeler, bedre forbrenning og ytelse på trening blant annet.

Så lenge det skjer i moderate mengder er kaffe sunt! Les mer her.

Men høres jo helt drastisk ut med avhengighet. Plutselig står man der med skorkken hud, siden man ikke har hatt tilgnag til kaffer på 2 dager... :p

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Herregud, dette blir for dumt. Drikk kaffe du! Har selv drukket kaffe ca daglig siden jeg var 15 (er nå 22) er ikke avhengig eller noe. Kan gjerne få pittelitt hodepide dersom jeg drikker mye (6-7kopper daglig) over en periode for å så ikke drikke i det heletatt.

Drikk kaffen, kos deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Koffeinavhengighet vil jeg påstå er relativt mye enklere å kurere enn f.eks nikotin siden det er så mange andre ting man kan erstatte det med eller bruke som erstatning mens man trapper ned.

For min egen del blir jeg bare trøtt av kaffe og det gir en ekkel ettersmak som sitter i munnen hele dagen (i tillegg til elendig ånde). Så om morgenen tar jeg heller til takke med en stor kopp iskaldt vann for å få fart på kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...