Gå til innhold

Henger seg på "tomgang"

Anbefalte innlegg

har fått ett merkelig problem på pc'n i det siste, den er fortsatt DØNN stabil på alle spill/stress tester, men når pc'n ikke blir brukt så henger den seg etter en stund (kan variere hvor lenge, men henger seg uansett etter en stund)

dvs at bare jeg sitter å faktisk BRUKER pc'n, spiller ikke noe rolle hva, så fungerer den fint, kan virke som en strømsparingsfunksjon som slår inn?

har slått av alle de vanlige "C" instruksjonene i bios, har foreløpig ikke prøvd å kjøre ned på standard hastighet siden den fungerer fint med belastning

pc specs:

evga z77 ftw hk

3770k @ 4.7GHz

evga gtx780 classy (samme skjer både med og uten overklokk på skjermkortet)

chieftec 950w nitro psu

alt er vannkjølt, har en vifte som blåser luft over vrm på hk (140mm bakre kabinett vifte)

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem som deg.

Prøv å deaktivere C6/C7 Low-Power States i bios. Det hjalp ikke meg, men kan hjelpe om strømforsyningen ikke støtter dette.

Det som hjalp meg var å endre "PCI Express Link State Power Manager" fra Maximum power saving til Moderate power saving.

Det finner du på Power options og Advanced settings. (Windows 8)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

på min sto den "off" i windows 7 (bruker high performance profilen), prøver å sette den i moderate nå, så skal jeg la pc'n stå i natt og se hva som skjer :) (merkelig at det skal ha noe og si nå da den har stått på off hele tiden

alle C1E/C6/C7 ovs i bios er deaktivert (prøvd med de påslått også, men er ingen forskjell)

kan også si at cpu går med 4,7ghz og fast spenning uansett (grunnet at evga hk har ingenting som heter offset mode på volt, så er enten manuell eller eleet auto sak)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...