Reginetamara Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 2 * (- 8) = ? (- 5) * (- 6) = (- 64) : (- 16) = 56 : (- 7) = (- 45) : 5 - (- 6) = - (- 8) - (- 5) * (- 3) = Trenger svar på dem og hvordan man regner det ut ! takk. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Er det fortegn du sliter med? Du kan jo starte med at:( + )*( - ) = -( - )*( + ) = -( + )*( + ) = +( - )*( - ) = + Ellers løser du ut parenteser først, før du ganger og deler, og til slutt legger sammen og trekker fra. Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Den eneste oppgaven jeg vet hvordan man løser er den første. Derfor vil jeg prøve så godt jeg kan å forklare her: 2 * (-8) Løse opp alle parentesene, og gange 2-tallet med alle tallene inni parentesen.2 * (-8) = 2 * -8 Legge sammen.2 * -8 = -16 (pluss og minus blir minus, som Sebastian sa) Håper dette hjalp deg litt, og lykke til videre med i de andre oppgavene! Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Er det fortegn du sliter med? Du kan jo starte med at: ( + )*( - ) = - ( - )*( + ) = - ( + )*( + ) = + ( - )*( - ) = + Ellers løser du ut parenteser først, før du ganger og deler, og til slutt legger sammen og trekker fra. Vil bare legge til at de samme reglene gjelder ved deling som med ganging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå