Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB portene funker ikke etter windows har lastet.

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som har skjedd, funker fint å bruke mus/tastatur i BIOS men når windows laster og man skal logge på, slutter alle USB portene å fungere.

Om jeg kobler ifra tastaturet og så kobler det til igjen, ser jeg at lysene lyser men slukker raskt etterpå.

Any idea?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har mus og tastatur tilkoblet ASMedia USB3 (blå) porter, de vil ikke funke med mindre drivere er lastet. Prøv USB2 porter. Det skal også være Intel 2 USB3 (blå) porter like under LAN porten hvis det er Asus Maximus VI Formula du har. Men som sagt, prøv USB2 (svarte) portene.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

synes d bare er rart at mus og tastatur funker i BIOS, men med en gang Windows begynner å laste, dør alle USB portene på hovedkortet....

Hvis alle USB portene "dør" når Windows laster, tyder det på at drivere mangler. Jeg kan ikke komme på noe annet da du sier USB portene funker fint i BIOS. Prøv å sette Legacy USB Support til "Enabled" i BIOS hvis den står i "Auto".

Lenke til kommentar

Jeg hater å komme med dette rådet siden det høres ut som at jeg er 60 år gammel og ikke har brukt en pc siden 90-tallet.

Har du prøvd å plugge ut strømmen, trykke inn power knappen 3-4 ganger mens kontakten er ute og så skru på maskinen igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...