SFTBNWH Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hei, Jeg har en HP Z600 med dette speccet(kopiert fra Speccy): Operating System:Windows 7 Ultimate 64-bit SP1 CPU:Intel Xeon L5506 @ 2.13GHz Gainestown 45nm Technology Intel Xeon L5506 @ 2.13GHz Gainestown 45nm Technology RAM: 12,0GB Single-Channel DDR3 @ 398MHz (6-6-6-16) Motherboard:Hewlett-Packard 0B54h (CPU0 PROCESSOR) Graphics: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 770 (MSI) Storage:149GB INTEL SSDSA2M160G2HP (SSD) 465GB HITACHI HTS727550A9E364 (SATA) Problemet mitt er at jeg føler PCen burde kunne kjøre f.eks WildStar på ultra med mye bedre FPS enn det jeg får nå, max 25FPS. I WoW så ligger FPSen også rundt 25FPS når det er mye som skjer på skjermen(f.eks i en stor by) Jeg byttet skjermkort til GTX770 i god tro om at jeg da ville få opp FPSen, men det var så lite at det nesten ikke var verdt det. Har så pass lite peiling på hardware at jeg ikke selv greier å si hvor flaskehalsen er, jeg ville trodd at viss det var CPUene så ville de gått for fult heletiden(?), men det gjør de ikke. RAMen har også mye å gå på, så tviler at det kan være det. Så, kan noen fortelle meg det jeg ikke vet, og si hva jeg må bytte ut for å øke preformance på denne doningen. Eventuelt forslag til deler Har lagt ved et Speccy snapshot viss noen ønsker å ha mer detaljert info om PCen. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Du har en veldig svak prosessor. Vil tro det er der problemet ditt ligger. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Det er en 5 år gammel prosessor. Xeon har vel aldri vært den helt store spill-cpu'n (tror jeg..) Lenke til kommentar
Nif Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Vil nok si meg enig med Netrum, du har to xeon prosessorer som ikke virker sterke nok til og håndtere dagens spill. Dog det er to xeon prosessorer som nok yter greit godt innen andre applikasjoner, vil spill heller ha preferanser for høyere klokkehastigheter en dobbelt opp med prosessorer på lavere klokkehastigheter. Ram hastighet har nok og en liten innvirkning på hvordan du vil oppleve spillingen, men vil nok påstå at xeon prosessorene som kjører på 2.13GHz er den største flaskehalsen du sitter med. Endret 26. august 2014 av Nif Lenke til kommentar
SFTBNWH Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Okei, takker for svar. Anbefalere dere å kjøpe to nye CPUer, eller nytt hovedkort og CPU? Ser ut som komplett ikke har CPUer som passer til socketen som er på hovedkortet Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Du bør faktisk kjøpe helt ny maskin. Utenom grafikk kortet og eventuelle hardisker. For det kabinettet du har ser veldig ulikt normale kabinetter. Endret 26. august 2014 av Netrum Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Nesten så å si umulig å finne noe som du kan bare putte inni en HP maskin utenom GPU. Kjøp nytt HK, Ram, CPU, PSU og kabinett Ingen vei tilbake desverre. Endret 26. august 2014 av xClaymanx 1 Lenke til kommentar
SFTBNWH Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Nei dette var triste saker, ble fort mye dyrere å få opp FPSen enn det jeg hadde sitt for meg. Har sitt at komplett har oppgraderings pakker, er dette noe å gå for? Forresten, hvorfor kan jeg ikke bruke den rammen jeg har? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Fordi den rammen du har er veldig treig. Den kjører på 800mhz. DDR3 i en pc bør kjøre på 1600mhz eller høyere. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Ram'en din er gammel og utdatert, bytt den ut med et 8GB sett. Endret 26. august 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
Nif Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Nei dette var triste saker, ble fort mye dyrere å få opp FPSen enn det jeg hadde sitt for meg. Har sitt at komplett har oppgraderings pakker, er dette noe å gå for? Forresten, hvorfor kan jeg ikke bruke den rammen jeg har? Du burde nok bytte ut hele sullamitten. Rammene er nok endel tregere en det du vil ha de og regner med de har ECC siden det er en workstation HP, og ECC ram vil ikke fungere ilag med hovedkort\cpu'er som er tilregnet spilling. CPU'ene kan oppgraderes, finner flere alternativ på ebay, men kan ikke garantere dette vil gi nok merkbar ytelse over de du allerede sitter med. Oppgraderings pakkene på komplett her helt greie, bygget nettopp en maskin med https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i5-4460/783614 til min bror, ilag med en Kingston ssd og dette fungerer utmerket til hans bruk. Dog han spiller ikke så veldig mye, men regner med det skal være helt supert og spille på hvis du har et dedikert skjermkort. Kan regne med du må gå for nytt kabinett og, ettersom HP har en tendens til og lage sine egne stiler av hovedkort hvorav konsumer hovedkort ikke vil passe uten modifisering. Alt i alt så burde du nok gå for fullstending ny oppgradering av maskinen ettersom det i bunn og grunn ikke er en spill optimal maskin fra starten. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Pisking av en død hest, som nevnt tidligere ser det ut til at det er på tide å bytte alt unntatt grafikkortet.Pakkene til Komplett pleier å være sånn ca. ok, men jeg ville gjort litt selvstudium først. Jeg starta fra scrach i 2001. Satt på nettet og leste det meste jeg kom over, satte opp ei smørbrødliste og fikk en kompis til å se over den og så bestilte jeg delene. I dag spiller jeg ikke nevneverdig, ikke annet enn Flight Sim, men har selvbygd vannkjøling, kraftig modifisert kabinett og 30" skjerm med en 20" på høykant på vær side. Må ha litt å leke med selv om man nærmer seg 40... Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Eller denne pakka: https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i5-4690k/783615 Mulighet for å klokkke cpu.. Men spørs hvor mye du er villig til å legge i det nå da. Edit: Eller spare et par hundre uten få noe mindre ytelse: (cpu er kun den integrerte grafikken det er forskjell på, kontra i den pakka ovenfor) https://www.komplett.no/asus-z97-ar-black-socket-1150/816004 https://www.komplett.no/intel-core-i5-3570k-processor/660227 https://www.komplett.no/hyperx-fury-ddr3-1866mhz-8gb-black/812856 Dette er på tilbud akkurat nå! Endret 27. august 2014 av MariusSR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå