Gjest Slettet+0987123 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Solnedgang gjennom grønnt løv. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Flott eksperiment dette. Du har sikkert prøvd å tone ned bruken av HDR til et diskret nivå som kun løfter dybden i bildene - rett bruk i dette tilfellet. mvh Jan Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Jeg likte versjon #2 best, selv om både trestammen og solen nesten er midtstillt, men fordeling av valørene der en "bedre". Versjon #3 er vel den som ikke er HDR? Problemet med HDR på slike motiver er vinden (#2) som beveger bladverket i mellom eksponeringene. Likte blender-stjerner spesielt i #2 :o) Mvh, Walter Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Flott eksperiment dette. Du har sikkert prøvd å tone ned bruken av HDR til et diskret nivå som kun løfter dybden i bildene - rett bruk i dette tilfellet. mvh Jan Hei Jan ! Takker for positiv og hyggelig kommentar. Brukte den i kameraet innebygde HDR funksjonen , og hadde den på høyeste nivå i dette tilfellet da det var kraftig motlys og mange mørke partier i motivet. Det ser ut til å virke denne gangen. Mvh Alec Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Jeg likte versjon #2 best, selv om både trestammen og solen nesten er midtstillt, men fordeling av valørene der en "bedre". Versjon #3 er vel den som ikke er HDR? Problemet med HDR på slike motiver er vinden (#2) som beveger bladverket i mellom eksponeringene. Likte blender-stjerner spesielt i #2 :o) Mvh, Walter Hei Walter ! Takker for positiv og hyggelig respons. Når jeg tar HDR med den i kameraet innebygde funksjonen tar kameraet tre-fire eksponeringer og det jeg får er en mørk og en lys versjon. Er det bare den lyse versjonen som er HDR? Er det noe å gjøre med vind/bevegesesproblematikken ? Opplever at noen ganger at det blir en slags dobbeleksponeringer hvor det som beveger seg får en skygge av seg i bildet. Mvh Alec Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 - Er det bare den lyse versjonen som er HDR? - Er det noe å gjøre med vind/bevegesesproblematikken ? Hei igjen Alec!1) -Jeg kjenner ikke disse in-camera HDR'ene. De blir jo generert i kamera ut i fra 2-3 eksponeringer. Det er jo sluttproduktet som er HDR (2-3 eksp. oppå hverandre med utjevnet skygger og høylys). Jeg foretar mine HDR utenfor kamera, på PC'en (med eget spesialprogram), hvor jeg legger opp til 5 eksponeringer oppå hverandre og trekker ut de valørene jeg selv vil ha. 2) - Vind- og bevegelser spesielt i bladverk (som lett har for å bevege seg for det minste vindpust) er et stort problem i MIN måte å lage HDR på, men jeg ser jo i din #2 har du også en hel gren med blader (som kommer opp på skrå, akkurat ved foten av trestammen) som beveger ser og lager "ghosting". Sånn er det bare med HDR. man bruker vanligvis motiver som er statiske. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg