Topgear1 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Hei, har lenge tenkt på å studere på college i USA, begynte søknadsprosessen i fjor (da jeg var VG3 student), men trakk meg etterhvert da jeg ikke følte meg helt klar til å begynne på skole rett etter videregående, så tar heller et år i militæret nå. Men etter militæret har jeg tanker om å studere på college i USA. Snittet mitt fra VGS er ikke så altfor bra, kun 3,9. Gjorde det bra i VG3, da var snittet mitt på rundt 4,4 fordi det var først da jeg begynte å skjerpe meg på skolen. Det var VG1 karakterene som ødela litt for meg. Studerte VG2 i USA så disse karakterene er ikke tellende på det vitnemålet her i Norge. Lurer på om noen her har kunnskap om college i USA? Kanskje noen har studerer eller har studert på et college i USA? Vet om SONOR og ANSA, men vil også høre litt fra enkeltpersoner. Tenkte å studere noe innenfor idrett/helse, men hadde ingen realfag på videregående, og hadde kun P matte i Norge.. Er også litt bekymret for stort studielån etter endt bachelor i USA, selv om man får en del i stipend fra lånekassen. Har pekt ut St. Thomas University som et college jeg liker veldig godt, da denne skole også samarbeider med SONOR. Men selv om man får et stort studielån i USA, så får man vel et studielån her i Norge også som ikke er så altfor lite? Husker også fra søknadsprosessen ifjor at det kan være vanskelig å få bachelor graden godkjent i Norge, noe som jeg må vite at den må være godkjent her i Norge før jeg eventuelt drar å studerer en bachelor grad i USA. Legger også til en lenke til oversikt over de skolene SONOR jobber med og hvordan stipendene ser ut for de forskjellige skolene. http://sonor.no/studieland/studieland-usa/stipender-amerikanske-universitet/ Endret 25. august 2014 av Topgear1 Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 (endret) En bekjent av meg er innrullert på en høyskole i Moss, hvor de tar førsteåret av en amerikansk bachelorgrad (4 år), og drar til USA for å fullføre graden sin. Kan dette være noe for deg? Du kan søke på Google etter: American College of Norway. Fordelen med dette er selvfølgelig at man får støtte gjennom hele graden av Lånekassen, da Lånekassen ikke alltid dekker førsteåret av en amerikansk 4-årig bachelorgrad. Endret 26. august 2014 av Akselev Lenke til kommentar
Topgear1 Skrevet 27. august 2014 Forfatter Del Skrevet 27. august 2014 Har hørt om dette, men skal se mer på det, takk Tenkte og på at jeg bare kan hoppe rett inn i sophmore year i college, det er noen skoler i USA som har samarbeid med norske selskaper der dette lar seg gjøres, slik at bachelorgraden fullføres på 3 år slik som i Norge. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 En bekjent av meg er innrullert på en høyskole i Moss, hvor de tar førsteåret av en amerikansk bachelorgrad (4 år), og drar til USA for å fullføre graden sin. Kan dette være noe for deg? Du kan søke på Google etter: American College of Norway. Fordelen med dette er selvfølgelig at man får støtte gjennom hele graden av Lånekassen, da Lånekassen ikke alltid dekker førsteåret av en amerikansk 4-årig bachelorgrad. Fra og med høsten av får man støtte til førsteåret i USA for rundt 200 amerikanske skoler. Lenke til kommentar
UrsBucher Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 (endret) Sitat Study ID domyhomeworkonline Bergen-Student skrev (På 21.6.2020 den 0.39): Hei folkens, Hvor kan jeg finne informasjon om studier i USA? Jeg planlegger å ta IELTS-testen om to måneder. Jeg nøler mellom Santa Monica College og Berkeley College. Hallo, StudentTorget.no og Studentum.no. Begge colleges (Santa Monica og Berkeley) er nevnt på KILROYs offisielle nettsted. Endret 22. juni 2020 av UrsBucher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå