Journeyah Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Å? Er Sverre Goldenheim endelig rusfri? Da må jeg sende han en støttende melding på facebook! Jeg kjenner jo han egentlig ikke, har truffet han på et par kjendisfester, men han virker jo som en kul fyr, og et glimrende forbilde for barn og unge. Jeg er jo en av hans 4355 venner så da må jeg jo sende han en supportmelding for å høre hvordan det går.... Akkurat i det en av de kule vennene har sendt en supportmelding til Sverre, legger Mr. Goldenheim ut en skrytestatus om hvor livet hans i Los Angeles er. Nå har han vært flink gutt og sluttet å ødelegge livet sitt med kokain, horer og alkohol. Og hvis noen skulle lure, ja pappagutten Goldenheim trenger bare å ringe advokat John Christian Elden hvis noen skulle være slemme med han, si stygge ting til han. Nå har rikmannssønnen funnet lykken med sin enda rikere amerikanske sositetskvinne, og sammen lever de livets glade dager i Los Angeles. Livet til mr. Goldenheim er også svært innholdsrikt, en dag legger han ut et bilde fra bassengkanten fra sin nye luksusbolig, en annen dag så ser vi utsikten til LA. Fantastisk ikke sant? Og jaggu dukker ikke Anne Rimmen opp også! Mr. Goldenheim legger ut skrytebilde av de to hvor de sitter og koser i hverandres armer. Har Anne Rimmen mistet all troverdighet? Hva syns hennes arbeidsgiver NRK om dette? Og ikke minst Ailo Gaup? Er det noe kjendiser er eksperter på så er det å få folk til å føle medynk med seg. Og de er griske, de gir seg ikke før de har fått nok sympati fra det enorme nettverket sitt(eller venner som det på godt norsk heter), sånn at de etterhvert klarer å stå på egne ben. Og etter at de har fått utallige støtteærklæringer fra påståtte venner handler det i all hovedsak om å tjene seg søkkrik på å holde foredrag som begynner med "Å se så fælt jeg hadde det, og som gjerne avsluttes med "Men se så bra det går med meg nå! Nå ligger jeg med dritdeilige damer, har en fantastisk familie, et fantastisk hus, og fantastiske venner. Livet kunne ikke vært bedre nå. Hvorfor får kjendiser som har ruset seg så mye oppmerksomhet? Disse kjendisene er jo ressurssterke mennesker som vet utmerket godt ha rus gjør med kroppen sin, derfor forstår ikke jeg hvorfor de får så mye støtte etter at de har sluttet å ruse seg. Burde ikke heller folk begynne å høre på en som har aldri har ruset seg? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Hele innlegget ditt, og ikke minst spørsmålet, drukner i din overdrevne misunnelse over livet til denne Sverre Goldenheim (hvem nå enn det er). 7 Lenke til kommentar
Journeyah Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Hele innlegget ditt, og ikke minst spørsmålet, drukner i din overdrevne misunnelse over livet til denne Sverre Goldenheim (hvem nå enn det er). Misunnelse? Hvorfor skulle jeg vært misunnelig på en som har ødelagt kroppen sin med rus i årrekke? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Misunnelse? Hvorfor skulle jeg vært misunnelig på en som har ødelagt kroppen sin med rus i årrekke?Les innlegget ditt en gang til, så kanskje du ser det Lenke til kommentar
Journeyah Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Misunnelse? Hvorfor skulle jeg vært misunnelig på en som har ødelagt kroppen sin med rus i årrekke?Les innlegget ditt en gang til, så kanskje du ser det Ja, jeg forstår godt at du mener at jeg er misunnelig, men jeg ville ha aldri hatt det omsvevende livet hans. Dessuten er jo folk bare venner med han fordi han er en rik pappagutt. Formålet mitt med denne tråden var kun å provosere, og med det mener jeg at det er for mange kjendisnarkomane som får for mye sympati. Og at de tjener seg rike på denne måten er ingenting å være misunnelig på. Lenke til kommentar
Journeyah Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Hadde du visst hvem han Goldenheim var så hadde du spart deg den kommentaren;) Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Du har ikkje akkurat gjort noke forsøk på å forklare kven det er heller, eller kvifor akkurat hans narkotikaforbruk eller spesielt provoserande for deg. Og kvifor i alle dager skal vi vende alle som har brukt rusmiddler ryggen, også etter at dei har fått orden på livet sitt. Folk som aldri har rusa seg har svært skjeldan interessante ting å fortelle om rusbruk, men det er fasinerande å høyre korleis folk som har vært langt nede har fått orden på livet sitt. Uavhengig av om problema har skyldast rus, krimminalitet, økonomi, sinne, fedme, psykiske vanskar, osv. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hadde du visst hvem han Goldenheim var så hadde du spart deg den kommentaren;) "Jeg er jo en av hans 4355 venner" "legger Mr. Goldenheim ut en skrytestatus om hvor livet hans i Los Angeles er." "Nå har rikmannssønnen funnet lykken med sin enda rikere amerikanske sositetskvinne, og sammen lever de livets glade dager i Los Angeles. Livet til mr. Goldenheim er også svært innholdsrikt, en dag legger han ut et bilde fra bassengkanten fra sin nye luksusbolig, en annen dag så ser vi utsikten til LA. Fantastisk ikke sant? Og jaggu dukker ikke Anne Rimmen opp også! Mr. Goldenheim legger ut skrytebilde av de to hvor de sitter og koser i hverandres armer." "Men se så bra det går med meg nå! Nå ligger jeg med dritdeilige damer, har en fantastisk familie, et fantastisk hus, og fantastiske venner. Livet kunne ikke vært bedre nå." Ikke misunnelig? Ok... Men hadde du fjernet alt det jeg har sitert over, så hadde spørsmålet og ikke minst poenget ditt kommet mye bedre frem. Ta det som en leksjon i debatteknikk, eller hvordan unngå at poenget drukner i følelser. 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Jeg liker overskriften her best - siden "Kjendisnarkomani" faktisk er en av vår tids største folkesykdommer... Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg liker overskriften her best - siden "Kjendisnarkomani" faktisk er en av vår tids største folkesykdommer... Eneste det går direkte utover er vel de som ikke tåler oppmerksomheten, men du mener kanskje det er "fordummende"? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Er igrunn helt enig i at det er for mye oppmerksomhet rundt kjendiser i medier som utgir seg for å være seriøse, og som igjen stiller hele "den fjerde statsmakt"-retorikken i ett noe komisk lys. Det som kanskje er vell så påfallende er all oppmerksomheten kjendiser som ikke har utrettet noe og som ikke kan noe får. Nå har jeg aldri hørt om fyren trådstarter nevner, men jeg ser jevnlig intervjuer og oppslag om folk som har vært med på ett realityshow en gang, skriver en blogg eller noe annet relativt lite interessant. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg liker overskriften her best - siden "Kjendisnarkomani" faktisk er en av vår tids største folkesykdommer... Eneste det går direkte utover er vel de som ikke tåler oppmerksomheten, men du mener kanskje det er "fordummende"? Når jeg nå skulle skrive svar her, slo det meg at det egentlig vel mest er at vedkommende som har sykdommen, allerede er dum, slik at det ikke så meget er "fordummende" som heller "idiot under opplæring"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå