Gå til innhold

Bærbar yter langt dårligere med laderen plugget i.

Anbefalte innlegg

Hallo! For omtrent en måned siden kjøpte jeg meg en Asus G750JS. Den har egentlig levd opp til alle forventninger, men jeg har et problem: av og til begynner den helt plutselig å yte langt dårligere enn den vanligvis gjør, men kun mens laderen er plugget i.

Har hatt pcen i rundt en måned og det har kun skjedd 2 ganger, første gangen fikset det seg selv, vet ikke hvordan. Så lenge laderen ikke er plugget inn yter pcen langt bedre.

Spill som BF3 og Skyrim takler den vanligvis på ultra uten problemer, rundt 80-90 fps, men når dette skjer kommer den seg aldri over 20 fps.

Har prøvd det meste, flere reboots, sjekket at pcen ikke er i en slags strømsparingsmodus, ingengting har funket. Har også prøvd å fjerne batteriet for så å spille med laderen i, men det samme skjer.

Noen som har forslag? Takk på forhånd!

Endret av lol626262
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at PC'en har satt igang med "vedlikehold" i form av bl.a. oppdateringer i det skjulte og sletting av språkpakker som ikke er i bruk osv. Det kan godt tenkes at disse oppgavene kun vil kjøre når laderen er koplet til da man da ikke risikerer å gå tom for strøm mens det skrives til disk, eller midt i en oppdatering. Prøv å sjekk innstillinger for oppdateringer.

Lenke til kommentar

Det er kun i spill ytelsen reduseres, pcen er like rask som den vanligvis er til all annen slags bruk. Aner ikke hva det er som skjer, mulig jeg bare resetter hele maskinen til fabrikkinnstillinger og ser om det endrer noe.

Endret av lol626262
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...