Gå til innhold

CUBA?

Anbefalte innlegg

Læreren min påstår at jeg er "rasistisk". Etter at vår advokat ringte, gikk hun ut på høytaleren å unnskyldte seg. Saken er ute av verden. jeg ser likevel ikke hvorfor jeg ikke skulle få fri rettshjelp.

Ideologisk boikott ja. Noe galt i det?

Hva mener du at Saudi-Arabia gjør som ikke Cuba gjør?

Jeg synes østeriek skulle få skylden for at Hitler ble født der jeg! Vi tar like godt å bomber hele Østerike sønder og sammen!

September den 11-angrepene ble utført av Al-Quaida. At de skulte seg i Afganaistan er jo ingen hemmelighet. Dessuten tok Saudi-Arabia avstand fra det som hadde skjedd, hvilket Talbian-regimet i Afgahanistan ikke gjorde.

Og hva var det du skulle ha fri rettshjelp til? Betale familie advokaten for at han ringte læreren? :roll:

Jeg ville bare ha deg til å innrømme at det var en ideologisk boikott, og at det ikke ligger noe annet bak.

Saudi Arabia er ett diktatur, dog ett litt merkelig diktatur. Om jeg ikke husker helt feil, så er det en bråte prinser som kjemper om makten, og ekspertene sier diktaturet vil kollapse innenifra innen få år. Cuba er ikke ett diktatur, og bruddene på menneskerettighetene er minimale i forhold til SA, faktisk ganske så små i forhold til USA også.

Det har ikke noe med saken å gjøre at SA tok avstand og Afghanistan ikke. Finnes det igrunn beviser for at AlQuaida stod bak bombingen av WTC? Flere grupper og partier i Afghanistan kritiserer angrepet på landet, da de mener de hadde klart å styrte Taliban regimet på egenhånd, og at bombingen bare ghjorde forholdene værre i landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beviser og beviser... Al-Quaida har påtatt seg skylden det jeg vet...

Lærern påsto at jeg var rasist fordi jeg sa følgende "Negrene i Afrika er late". I tillegg mente hun at mamma var en dårlig mor. SKulle vi latt det gå upåaktet hen?

Nå har jeg hør det også! "Cuba er ikke ett diktatur,"!!!

Hvorfor klarte de ikke å styrte Taliban da? de trengte tydeligvis hjelp!

Lenke til kommentar

Så, om jeg påtar meg skylden for noe så betyr det at ejg er den ansvarlige? At al-quaida tok på seg skylden var jo ikke annet enn forventet igrunn.

Å si at "negrene i Afrika er late" er jo ett rasistisk utsagn da :roll:

Demokratiet på Cuba er muligens ikke i tipp topp stand, men det står ikke noe særlig tilbake for demokratiet i USA på noen som helst måte.

De holdt på å styrte Taliban. Det er ikke bare bare å styrte ett regime. Jeg kan finne ut hvilken gruppe det var som uttalte at de var forbannet fordi USA bombet landet deres, står i en bok jeg har hjemme.

Lenke til kommentar
Lærern påsto at jeg var rasist fordi jeg sa følgende "Negrene i Afrika er late". I tillegg mente hun at mamma var en dårlig mor. SKulle vi latt det gå upåaktet hen?

Læreren din har sannsyneligvis helt rett... det ER et rasistisk utsagn. Din mor vet jeg ingenting om, men læreren din har mye bedre forutsettninger en meg for å uttale seg, så jeg velkger å stole på det...

Jeg ville ikke latt det gå upåaktet hen, jeg ville tatt det til meg... Hun HAR rett. Innse det, ta det til deg, gjør noe med det, eller hold kjeften din i sånne saker.

bwt: du har INGENTING i Høyre å gjøre... Høyre støtter seg til et grunnleggende menneskesyn, som du tydeligvis IKKE deler. IMO bør du kontakte herr Tvedt om du vil engasjere deg politisk. (ta dette som konstruktiv kritikk, ikke flaming...)

Takk.

Lenke til kommentar
Beviser og beviser... Al-Quaida har påtatt seg skylden det jeg vet...

Nå har jeg hør det også! "Cuba er ikke ett diktatur,"!!!

Hvorfor klarte de ikke å styrte Taliban da? de trengte tydeligvis hjelp!

Ville ikke kalle det en særlig rasisitsk påstand - heller en påstand som viser hvor ufattelig uopplyst du er som person. De fleste ville nok bare ledd av uvitenheten din.

For det første er "Negrene i Afrika er late" et svært generaliserende utsagn, som bare viser hvor ekstremt lite du vet om de afrikanske landene og folkene som bor der. For det andre begrunner du ikke påstanden din med noe som helst. For det tredje er nok de fleste enige i at fett-staten USA er verdens lateste.

For øvrig må jeg si det er "noe" ekstremt å kalle en advokat inn i saken fordi læreren din kommer med et negativt ladet utsagn. Jeg ville nok kalt deg <biiip biiip sensurert av hensyn til moderatorenes svake hjerter> hver eneste dag, dersom jeg hadde bodd i nærheten av deg. Hva læreren kaller deg er en sak mellom deg og læreren min (dersom dette da ikke hadde vist seg å være noe større som gjaldt flere lærere). Å trekke en advokat inn er en ekstrem handling. Hvorfor ikke snakke med læreren? Eller hvis dette var noe større, hvorfor ikke la moren din snakke med læreren (det kunne jo blitt interessant).

Når det gjelder Cuba, må jeg være enig med deg i at regimet ikke er prinsipielt bra (ettersom det er udemokratisk), men det finnes MANGE langt VERRE stater rundt omkring i verden, som bør være førsteprioritet å "renske opp i". Dette er stater der folk LIDER. Du kan ikke ærlig talt si at folk flest LIDER på Cuba! Det må være kjipt å ikke ha demokrati, det er jeg enig i - men jeg ville MYE heller bodd på Cuba enn MANGE i andre ikke-demokratiske land.

Lenke til kommentar

At negrene er i Afrika er late er dessverre fakta.. Vi har en plantasje der nede... Jeg og min mor hadde DOBBEL-konferansetime... Og mamma takler ikke å bli kalt dårlig mor, hvilket ikke er så rart...

Lider ikke det cubanske folk? Jeg kan ikke forstå hvorfor de flykter til USA da? Har noen av dere sett sikkerhetstiltakene på Key West?

Her uttaler jeg meg uavhengig av høyres mening. Jeg er likevel medlem av høyre, akkurat som min o mor og min far og flere i min klasse. FrP er riktignok bra. Jeg er til alles orientering IKKE MED I VIGRID.

Talaiban drev med mye rart, regimet ble styrtet, og Afganistan får flott demokrati.

Lenke til kommentar

Et sinnsykt flott demokrati i Afghanistan, der United States of Whatever (sang av Liam Lynch, anbefales fordi den er morsom,) spytter inn milloner av $ for å få krigsherrene til å holde fred. Jeg vet ikke om det samme gjelder for den amerikanske ledelsen, men jeg skjønner i hvert fall at en "warlord" kanskje ikke prioriterer mat til folket.

Resultatet?

Masse gæringer med skjegg og store skytere som bare venter på at USA skal trekke seg ut av landet.

og Afganistan får flott demokrati

:woot:

Lenke til kommentar
At negrene er i Afrika er late er dessverre fakta.. Vi har en plantasje der nede... Jeg og min mor hadde DOBBEL-konferansetime... Og mamma takler ikke å bli kalt dårlig mor, hvilket ikke er så rart...

Lider ikke det cubanske folk? Jeg kan ikke forstå hvorfor de flykter til USA da? Har noen av dere sett sikkerhetstiltakene på Key West?

Her uttaler jeg meg uavhengig av høyres mening. Jeg er likevel medlem av høyre, akkurat som min o mor og min far og flere i min klasse. FrP er riktignok bra. Jeg er til alles orientering IKKE MED I VIGRID.

Talaiban drev med mye rart, regimet ble styrtet, og Afganistan får flott demokrati.

Ok..så det er bare negrene som er late i Afrika? Folk av annen rase i Afrika er det altså ikke? Kun negrene?...Dette blir like teit som å si at alle negre i Europa er late, eller alle hvite for den saks skyld. Tenk deg om før du sier noe.. Utsagnet er absolutt rasistisk, men kanskje ikke av verste sorten.

Litt OT, men den plantasjen du snakker om. Hvordan er arbeidsforholdene der sammenlignet med en vestlig? Og lønnen? Kanskje det er litt varmt der?

Hvis de virkelig er late på plantasjen deres så har de sikkert en god grunn til det...tror jeg i allefall.

Jeg ville ikke ha sagt at det cubanske folk lider, men selvsagt, i nesten alle land er det noen som gjør det. At det er mange immigranter fra Cuba til USA er neppe fordi de lider allesammen..

Lenke til kommentar
At negrene er i Afrika er late er dessverre fakta.. Vi har en plantasje der nede...  Jeg og min mor hadde DOBBEL-konferansetime... Og mamma takler ikke å bli kalt dårlig mor, hvilket ikke er så rart...

Har du møtt alle de fargede i hele Afrika? Wow, jeg er imponert.

Grunnen til at så mange "flykter" til USA er et ønske om penger, etter mye anti-kommunistisk propaganda fra USA er en del av den oppfattning at USA er et flott land.

Det er ikke mye som tyder på at det blir demokrati i Afghanistan i de nærmeste årene, men siden USA sliter i Irak så vil de trakke alla styrkene sine ut.

Og et folkevalgt styre som ikke er kommunistisk eller kapitalistisk, hva hvis folket ønsker et slikt styre da? Dette høres ikke ut som et helt demokratisk valg spør du meg.

Lenke til kommentar

Troll vet jeg nå ikke...

Negrene der nede gidder ikke ta seg arbeid, de synes u-hjelp er toppers! Vi måtte importere asiatere for å jobbe. Man kan jo se hvordan det gikk der Mugabe tok over de hvite farmene? Hungersnød?!

USA kommer til å få til demokrati i Afghanistan. jeg beklager min skriveleif, det skulle vært: At USA må bli der til de velger et folkevalgt styre som hverken er komunistisk eller sosialistisk... (IKKE kapitalistisk!, det er greit!)

Plantasjen vår har gode forhold, og de tjener brukbart.

Og; jeg er ikke lystløgner... Dette skal bli til pappas pensjon!

Lenke til kommentar
At negrene er i Afrika er late er dessverre fakta.. Vi har en plantasje der nede...

Pent - nå ser jeg virkelig på deg med ENDA bedre øyne må jeg si! :roll:

Hvor mye får de i lønn da? 2,50 i timen? I så fall tror jeg du også hadde vært svært lat...

Lenke til kommentar
USA kommer til å få til demokrati i Afghanistan. jeg beklager min skriveleif, det skulle vært: At USA må bli der til de velger et folkevalgt styre som hverken er komunistisk eller sosialistisk... (IKKE kapitalistisk!, det er greit!)

Ah... men så hvorfor skal USA få bestemme hva det skal være for et styre i landet da? Høres ikke ut som demokrati, synes jeg. Høres mer ut som Bushokrati.

Lenke til kommentar

Man kan jo se hvordan det gikk der Mugabe tok over de hvite farmene? Hungersnød?!

Uten at jeg har satt meg så mye inn i dette, men var det ikke slik at gårdene bare ble brent ned uansett da? Var i allefall ikke fordi noen var late at det ble hungersnød..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...