Gå til innhold

CUBA?


Anbefalte innlegg

Valgene er jo, som alle kan tenke seg, veldige frie når over 70 % stemmer på Catsro da...

 

Leste i ukens Newsweek at Cuba har fått pålegg om å stemple alle passne, ihvertfaall de amerikanske. Mao, har du et cubansk stempel i passet, ønsker jeg lykke til med amerika-resier!

 

Cuba har et dikatorisk regime. USA har frie valg hvor folkets egentlige mening kommer til orde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Valgene er jo, som alle kan tenke seg, veldige frie når over 70 % stemmer på Catsro da...

 

Leste i ukens Newsweek at Cuba har fått pålegg om å stemple alle passne, ihvertfaall de amerikanske. Mao, har du et cubansk stempel i passet, ønsker jeg lykke til med amerika-resier!

 

Cuba har et dikatorisk regime. USA har frie valg hvor folkets egentlige mening kommer til orde.

Mennnnn amerikanere kan dra til Saudi Arabia alt de vil, right? Hvorfor det? Jeg lukter at svaret har noe med olje å gjøre. Eller istedet for Saudi Arabia, hva med Kuwait? Dit får de i hvertfall dra! Begge to er jo diktatoriske regimer.

Lenke til kommentar

Men kan du forklare meg hvorfor amerikanere ikke får reise til Cuba (nei unskyld, ikke får lov å bruke penger i Cuba)?

Og i samme slengen argumentere saklig for at Cuba er kommunistisk, det er jeg 100% sikker på at du ikke klarer.

 

Grunnen til at det er fritt fram i Kuwait og Saudi Arabia er at de landene er nære allierte med USA selv om de har endel tvilsomme brudd på menneskerettighetene, og ikke er helt demokratisk for å si det slik. Hvorfor ble ikke Saudi Arabia angrepet selv om de fleste flykaprerne 09/11/01 var Saudi arabere?

Lenke til kommentar

Hvis JoachimR klarer aa overbevise meg om at Cuba har kommunisme, skal jeg melde meg inn i Unge Hoeyre.

 

Det er jo faktisk en del forskjell mellom det aa fOlge marx sin kommunistiske ideologi, og det aa lage et diktatur med sosialistiske tendenser. Kanskje Castro og/eller pro-amerikanere tror det er kommunisme, men folk som har interesser i henhold til kommunisme, vil sannsynligvis si det er et slags halvveis sosialisme?

 

Ihvertfall, sleng ut alle dine argumenter, som ikke begynner med: "Bush sier", "Ordboka mi sier", eller "pappa sier"...

Lenke til kommentar

Okey.

 

Vi starter med vår kjære Castro som i 1961 sa følgende:

"I am a Marxist Leninist and I will be one until the last day of my life."

-Fidel Castro, 1961

 

I tillegg håper jeg mså mange som mulig av dere kan lese ukens Newsweek. Her står det om en reiselivskonferanse som ble lagt til Cuba. Castro selv er intvjuet og er i det "morsomme hjørnet", der han spøker med kapitalistiske USA og at han var dum som lot det serveres kalkun, som han regnet som amerikansk.

 

I tillegg forteller ham om hvordan Cuba vil reise seg opp av sølen når/hvis USA opphever sine sanskjsoner. Da skal Cuba bli en marxist-leninistisk stat ingen har set maken til. Sier Castro

 

Saudia-Arabia er noe bedre enn Cuba. Her har menneskene noen rettigheter.

 

Du sier at de fleste som angrep USA September den 11, var Saudi-Arbaere. Det er forsatt prommiller vi snakker om. Du kan ikke ta et land for å KANSKJE finne terrorister. Skal USA gå inn i norge å ta med seg Mullah Krekar og vennene hans?

Lenke til kommentar
"I am a Marxist Leninist and I will be one until the last day of my life."

-Fidel Castro, 1961

Så dersom jeg sier at jeg er en enøyd neger med trebein, så er jeg det?

 

Du sier at de fleste som angrep USA September den 11, var Saudi-Arbaere. Det er forsatt prommiller vi snakker om. Du kan ikke ta et land for å KANSKJE finne terrorister. Skal USA gå inn i norge å ta med seg Mullah Krekar og vennene hans?

 

Men å gå inn i et land som KANSKJE har MØVs, er helt greit?

Lenke til kommentar
Cuba er kommunistisk jo.

 

hvorfor lager man ikke tilsvarende forbud i forhold til det lille og snille landet kuwait?

 

Start med å finne t hvor mange amerikanere som årlig reiser dit. Det er gnakse så sikkert færre enn de som reiser ulovlig til cuba.

I see I see. Så siden så få drar til Kuwait årlig, er det ikke behov for noe forbud? Wow - det var logisk. Så hvis svært få rørleggere, men mange elektrikere drepes hvert år, trenger vi kun et forbud mot å drepe elektrikere? *Bank bank - er det noen hjemme i det hodet ditt, JoachimR?*

Hvordan blir ett diktatorisk regime (Kuwait) bedre i USAs øyne enn et annet (Cuba)?

Lenke til kommentar
Okey.

 

Vi starter med vår kjære Castro som i 1961 sa følgende:

"I am a Marxist Leninist and I will be one until the last day of my life."

-Fidel Castro, 1961

 

I tillegg håper jeg mså mange som mulig av dere kan lese ukens Newsweek. Her står det om en reiselivskonferanse som ble lagt til Cuba. Castro selv er intvjuet og er i det "morsomme hjørnet", der han spøker med kapitalistiske USA og at han var dum som lot det serveres kalkun, som han regnet som amerikansk.

 

I tillegg forteller ham om hvordan Cuba vil reise seg opp av sølen når/hvis USA opphever sine sanskjsoner. Da skal Cuba bli en marxist-leninistisk stat ingen har set maken til. Sier Castro

 

Saudia-Arabia er noe bedre enn Cuba. Her har menneskene noen rettigheter.

 

Du sier at de fleste som angrep USA September den 11, var Saudi-Arbaere. Det er forsatt prommiller vi snakker om. Du kan ikke ta et land for å KANSKJE finne terrorister. Skal USA gå inn i norge å ta med seg Mullah Krekar og vennene hans?

Nesten alt du sa var jo nesten argumenter PRO Cuba..! Altså, som Castro sa, hvis USA og andre land med sanksjoner og teite tiltak mot Cuba opphevet disse, ville man få sett ett marxisistisk/leninistisk land uten make. Ok. Hva er galt med det sa du? Jeg har bodd 1 år på Cuba, så jeg tror jeg vet mer om hvordan det står til med rettigheter der nede.

Dessuten vet du like godt som meg, og alle andre her med sunt vett at USA's "lov" om at man KAN dra til Cuba, men ikke bruke penger der, bare er en lettere naiv diplomatisk snarvei om lovverket. Ta flyet til Cuba, løpe rundt i Cuba, bli sulten, stikke hjem? Riiight. Ikke vær så forbanna naiv!

Lenke til kommentar
Har har vel uttalt at han er kommunist noen ganger.. mens om kommunistiske republikekr flest, blir de diktatoriske.

Hmm.... jeg tror jeg begynner å forstå hvor du vil hen, og tro meg, det har vært virkelig vanskelig å finne det ut. Det du mener er altså at det er greit med diktaturer så lenge de ikke er (i dine øyne) kommustiske, så lenge bare et fåtall amerikanere drar dit, og så lenge de ikke sier slemme ting om USA....? :shrug:

Lenke til kommentar

Hehe...til å begynne med trodde jeg faktisk at det JoachimR skrev var ironi! JoachimR: tror du bør lese over det du har skrevet og tenke etter hvor idiotisk det egentlig er..

 

Det virker som om du støtter USA slavisk i alt de gjør...Har jeg rett?

Hvis Bush hadde sagt at det bare var terrorister i Norge, og at det derfor var farlig/ulovlig å oppholde seg her, hadde du flyttet da? (kanksje litt teit eksempel.. men håper du tar poenget mitt)

 

Du snakker om "påfyll av patriotisme", betyr dette at du bare liker USA fordi de er størst og tøffest? Og hver gang du går tom for argumenter, må du ha påfyll av nye for ikke å virke enda dummere enn du egentlig er?

Lenke til kommentar

Jeg støtter f.eks. ikke alt som skjedde under Clinton-tiden, hans forsøk på å senke arbeidsledigheten.

 

Det er terrrosrister i Norge. Mullah Krekar får sikkert fri rettshejlp av det dumme "velferdsamfunnet" vårt...

 

Jeg sier ikke at diktatur er greit, men man bør ikke gjøre seg altfor upopulær. Dessuten vet ikke jeg hvordan Irak hadde sett ut uten hjelp av Kuwait.

 

Nå leste jeg i Ukens newsweek at om USA åpnet opp for reiser til Cuba, ville flere millioner dra dit. Dette inrømmet vår kjære Fidel at cuba ikke ville klare å håndtere...

 

Det jeg skulle frem til er at det er langt til Kuwait og Saudi-Arabia. Det er ikke der millionene i US drar til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...