Gå til innhold

CUBA?

Anbefalte innlegg

jeeez. Er det rart USA går i underskudd når de angriper land i hytt og gevær? Og hvorfor angripe Iran? Det er en sterk opposisjon i landet, statsministeren er etter hva jeg kan huske folkevalgt. Iran sine problemer har USA INGENTING med.

Saudi-Arabia er ondskapen selv, men de er jo kompis med Bushern, akkurat som Saddam var kompis med Rumsfeld back in the days.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saudi-Arabisk olje.

Dessverre er olje nødvendig for å få verden til å gå rundt, og man har i øyeblikket ikke noe på Saudi-Arabias rulleblad som direkte kvalifiserer til å fjerne regimet. Derfor tror jeg vi bare må fortsette å kjøpe olje derfra, men hvis mulig kan man jo kjøpe fra andre land.

Ingenting på rullebladet? Er du splitte pine gal? Ta et lite søk på google etter "saudi arabia human rights", eller lignende, og du vil få MANGE treff fra troverdige kilder.

Du tror vi bare må fortsette å kjøpe olje derfra? Det har omtrent like mye hold i seg som at vi må fortsette å kjøpe cubanske sigarer fordi de "dessverre er så gode", eller noe slikt.

Nei du, jeg tror heller Pappa sa til deg at det er forskjell på Cuba og Saudi Arabia, fordi Saudi Arabia skaffer olje til Pappas Mercedes, og fordi Saudi Arabia lett kan kjøpes og bøyes med Pappas penger. Pappas penger har ingen makt på Cuba. Stakkars Pappa.

Lenke til kommentar
Når det snakkes om Michael Morre, har vi sider som www.MooreLies.com

Det er jo greit at noen er imot Moore, men den linken du ga der er noe av det mest usakelige jeg noensinne har dumpet borti!

Eneste de folka der gjør, er å fremstille Morre som idiot, samtidig som de henviser til eget materiale som "bevis på at han er idiot". Bruker jo akkurat samme taktikken som Cheney, Wolfowitz og Bush gjør, nemlig; referer FREMDELES til dokumener om at "det finnes MØV i Irak" og bruker dette til krigshissing! Attpåtil forventer de at folk skal tro dem. :wow:

Plain simple stupidity!

Sorry, du må komme med noe bedre JoachimR

Lenke til kommentar

Du tror vi bare må fortsette å kjøpe olje derfra? Det har omtrent like mye hold i seg som at vi må fortsette å kjøpe cubanske sigarer fordi de "dessverre er så gode", eller noe slikt.

Nei du, jeg tror heller Pappa sa til deg at det er forskjell på Cuba og Saudi Arabia, fordi Saudi Arabia skaffer olje til Pappas Mercedes, og fordi Saudi Arabia lett kan kjøpes og bøyes med Pappas penger. Pappas penger har ingen makt på Cuba. Stakkars Pappa.

Glimrende sagt! :D *griner for pappa*

Dessuten, hva mener JoachimR med at det ikke er "direkte diktatur" i Saudi Arabia? Det ville jeg likt å få svar på.

Endret av Lord Bergen
Lenke til kommentar

:D

Dette er jo nesten gullkorn, jo.

Lenke til kommentar
Menneskene i Saudia-Arabia har det bedre enn de som lever i land som Nord-Korea.

GÅr ut ifra at du snakker om pappas adui jeg da.... Til Orientering er han i øyeblikket i USA og jeg har ikke diskutert noe av den typen med ham i det siste.

Betyr det at dere stoler på M. Moores løgner?

Hva baserer du dette på? Det virker ikke som om du vet så mye om Saudi Arabia... Dessuten er det Cuba vi diskuterer her, ikke N.K..

Trenger du diskutere det med pappa da? Har du ikke egne meninger?

Og ja, jeg stoler på Michael Moore, så lenge ingen har beviser på at han lyver.

Endret av Lord Bergen
Lenke til kommentar
Betyr det at dere stoler på M. Moores løgner?

Altså, den siden det var linka til var jo 100% patetisk!

Den påstår blant annet at Moore i BFC påstår at NRA kom til en Littleton på kort advarsel, for å vise seg der. Det sier de ikke, men de sier derimot at NRA ble bedt om å utsette det på grunn av tragedien som netopp hadde rammet Littleton-samfunnet.

Sitat - Charlton Heston: "Good morning. Thank you all for coming and supporting your organization. I also want to applaud your courage in coming here today. I have a... message from mr. Wellington Webb, the mayor of Denver. *Viser et brev* He sendt me this: It says; "Don't come here, we don't want you here." I say to the mayor: This is our country! As Americans, we're free to travel wherever we want in our broad land!

Don't come here?! We're already here!"

Er ikke dette å provosere?

Lenke til kommentar
Unnskyld jeg blandet det... men jeg tror du kan gjøre det så enkelt å bytte ut Nord-kora til Cuba.

Tviler også på at folk i Saudi Arabia har det bedre enn på Cuba. Kanskje en (god) del er rikere, og derfor slipper alle livets små problemer, men friheten de nyter er svært begrenset. En nabo bodde der et par år, og som kvinne følte hun seg virkelig sett ned på.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Wow...jeg skrev vel denne topicen i går... og nå sjekker jeg den: 5 sider ;)

Vel vel, blitt sagt mye fornuftig her. Men må si at pro amerikanerne her har en lei tendens til å spore av til usaklige debatter blant annet om Moore & co. som ikke har noe med saken å gjøre.

HalTan, ja RATM er bra. Innså du det først nå? :gretten: :nice:

Synes forresten ganske synd på slike folk som blir fylt med 100% subjektiv propaganda fra foreldrene sine. Det hjelper dessverre barna veldig lite til å danne sine egne meninger. Og det er noe man burde.

Og når det gjelder USA's forbud mot besøk til Cuba: JA DET ER SANT FFS!! Ihvertfall regner jeg med det, når det står på tekst-tv.... Men, pro-amerne her tror vel det er tidligere sovjet spioner som har infiltrert norges storting osv.

Vel vel, jeg synes ihvertfall Castro burde få en sjanse, uten sanksjoner osv. Men på den andre siden ville jeg også gjerne sett mer demokratiske rettigheter blant det cubanske folk.

Og hold fedrene deres med bmwene unna denne debatten, PLS! Det finnes nok selvsikre, dobbeltmoralistiske, materalistiske overklassefjols blant pro amerikanere at det er til å spy av. :gretten:

(Unnskyld min litt gretne tone :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...