Gå til innhold

CUBA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Ja, jeg tok fransk i 4 år på videregående takk...

 

Det samme gjelder for Jan Gillueo, bannlyse han fra amerikansk luftrom fordi han skrev under på en undersriftskampanje mot irak krigen?

 

Og så, den egentlige grunnen:

 

- Jeg fikk beskjed om at dersom jeg gjør det igjen, så må jeg i fengsel forteller Guillou, som anklager det svenske sikkerhetspolitiet, Säpo, for å ha spredd feilaktig informasjon. Guillou har nå kontaktet advokat.

 

Ifølge Guillou er årsaken til problemene informasjonen Säpo har spredd til andre sikkerhetstjenester i verden.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/03/06/363251.html

 

Han ble bannlyst pga Sapo sin informasjon til USA... Her i artikkelen hevder han selv ikke noe imot USA.

 

nvoet, hvor fikk du informasjonen om at han ble bannlyst av USA pga det du sa? Kilde please?

 

Åpenbart er det ikke den ekte grunnen...

Lenke til kommentar
Akademisk sett, så må man sammenligne USA med allmenn skolen her borte i Norge. På den måten, er det ingen tvil at iallfall sammenlignet med den skolen jeg gikk på er det akademiske nivå og muligheter mye bedre i USA.

 

det er nok sikkert litt sant det du skriver der, men dette kan også ha en bakside, nemlig at folk har lett for å bli hjernevasket, og det har amerikanere generellt blitt. Ingen kan komme å nekte for at amerikanere ikke er hjernevasket lengre, ikke dem selv heller, mange begynner faktisk å forstå nettopp dét!!

konklusjon:

Det går fint an å være fullstendig IDIOT, selv om man er høyt utdannet!!

M.a.o. Amerikanere er kyndige på mange måter, all ære til dem for det, men når det kommer til å tenke selv: FULLSTENDIG BLOKKERT!!!!!!! :lol: Generellt sett altså............ :roll:

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
det er nok sikkert litt sant det du skriver der, men dette kan også ha en bakside, nemlig at folk har lett for å bli hjernevasket, og det har amerikanere generellt blitt. Ingen kan komme å nekte for at amerikanere ikke er hjernevasket lengre, ikke dem selv heller, mange begynner faktisk å forstå nettopp dét!!

Går det an å generalisere mer?

Har du noen som helst fakta bak dette her? Nei.

 

Hva slags hjernevasking er det du snakker om egentlig?

Si meg hva du tror lærerene mine lærte meg som var hjernevasking.

Eller, så kan du still meg spørsmål, så skal vi se hvor hjernevasket vi ble...

 

Nå beviste jeg hvorfor herr Guillou ble utvist, men så nekter man selvfølgelig å tro det... :roll:

 

Han ble utvist pga svenske myndigheter. Ooops, der går "USA har skylden for alt" argumentet...

 

Påstand om at alle amerikanere er hjernevasket er det største tegn på en anti-amerikansk propagandist som ikke legger vekt i fakta eller saklig diskusjon...

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte ikke det du skrev om Jan Guillou, men om at utdanningssystemet i USA er hakket bedre enn i Norge.

 

"Hva slags hjernevasking er det du snakker om egentlig?"

 

Den de fleste amerikanere lærer på skolen.

 

"Påstand om at alle amerikanere er hjernevasket er det største tegn på en anti-amerikansk propagandist som ikke legger vekt i fakta eller saklig diskusjon..."

 

Ahhh........Kom igjen nå da!! "generellt sett" er ikke det samme som ALLE! :wow:

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

"Generelt sett" er en generalisering.

 

Den de fleste amerikanere lærer på skolen.

Å ja, så du vet tydeligvis hva amerikanere lærer på skolen. Hva er det forresten? Lyst å gi litt dybde for din usaklige generalisering?
Lenke til kommentar

Sexion: Du som er så flink til å finne kilder, kan ikke du bevise det tidligere utsagnet ditt om at Michael Moores bøker og filmer bare er tull. Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg vil se kilder som bekrefter det du sier.

 

Og bruk ikke den konservative høyresidens hjemmesider som kilde, da disse nok ikke er så veldig objektive ;)

Lenke til kommentar

OK, kankje jeg ikke helt forklarte hva jeg mente med at det cubanske skolesystemet er bedre en det amerikanske. Det jeg mente var at det er GRATIS å gå på skole i Cuba. Det er ikke som i USA, hvor de rikeste får den beste skolegangen. Slik er det også med helsesystemet. Dette ville de vise i en episode av TV Nation, men fikk ikke lov til å si at Cuba hadde et bedre helsesystem av NBC fordi at dette kunne skade kanalens omdømme.

 

En annen ting jeg har lyst til å poengtere er at skolelag i diverse idretter på ingen måte gjør skolen til en bedre skole en de som ikke har dette. I USA kan man jo få stipender hvis man er god i en idrett og dermed frata en elev som er bedre på mer skolerelevante ting studieplassen. Og fra hvilken nasjon (utenom USA) er det flest spillere i den amerikanske baseballligaen? Cuba! ;)

 

Gleder meg forrestet til JoachimR sitt svar om saudi arabisk olje.

Endret av Lord Bergen
Lenke til kommentar

Saudi-Arabisk olje.

 

Dessverre er olje nødvendig for å få verden til å gå rundt, og man har i øyeblikket ikke noe på Saudi-Arabias rulleblad som direkte kvalifiserer til å fjerne regimet. Derfor tror jeg vi bare må fortsette å kjøpe olje derfra, men hvis mulig kan man jo kjøpe fra andre land.

 

hvorfor er cubanere på andre plass over antall spillere i amerikansk baseballiga`? Du har ikke hørt oma t alle cubanere automatisk får opphold i USA om de ikke drar tilbake? Med andre ord er cubanere en stor folkegruppe i US.

 

Hvem har sagt at de "rike" amerikanerne får bedre skolegang enn de "fattige"? Dette er stort sett ikke tilfelle, det blir akkurat som i Norge. Selvsagt har du også i USA gettho-skoler som på Tveita, men stort sett får alle den samme undervisninge, uavhengig av samfunnsklasse og penger. Jeg flytter til California om et års tid, og begynner da på high school. Jeg innbiller meg dessverre at den vil være bedre enn en norsk vidregående skole.

 

Har ikke antall idrettslag noe med skolens nivå å gjøre? Idrettslagene skaper trivsle og sammhold. Og trivsel skaper et bedre læringsmiljø... Det trodde jeg selv sosailistene sa?

 

Når det snakkes om Michael Morre, har vi sider som www.MooreLies.com

 

Tidspresset gjaldt et foredrag jeg holdt i dag. Pappa var i USA i går, og den site uken har jeg ikke hatt anledning til å diskutere veldig nøye med ham. Når avisjournalister ringer og jeg er alene hjemme, og i tillegg skal ha skrevet foredrag, motåtte jeg priotitere vekk forumet....

Lenke til kommentar

Olsen har rett... Du har til og med selv skrytt av de gode privatskolene JoachimR...

 

Når vi først snakker om ghetto: Tveita er ikke en ghetto, det finnes ingen ghettoer (som btw staves getto, tror jeg) i Norge. Nærmeste man kommer drittskole ligger forresten på vestkanten, allmennfaglig linje på sogn videregående skole (ved sogn på Oslos vestkant)... Så ikke kom her med de Norske ghettoskolene dine.

Lenke til kommentar

Sogn er nok ikke så bra nei... Men når tilogmed TV2 omtaler Haugerud skole på tveita som "ghettoskolen", da må jeg også få si det!!

 

Ja, men ser man bort fra privatskoler, har de gode skoler i USA. For alle, uavhengig av samfunnsklasse. Jeg har bare gått på private skoler der borte, som har befre supsidie.muligheter fra staten enn i Norge.

Lenke til kommentar
Dessverre er olje nødvendig for å få verden til å gå rundt, og man har i øyeblikket ikke noe på Saudi-Arabias rulleblad som direkte kvalifiserer til å fjerne regimet.
HVA!?:wow: Alle vet jo at Saudi Arabia bryter menneskerettigheter hele tiden! De bruker tortur, og har dødsdom. Man kan f.eks. bli drept med sverd. Saudi Arabia styres av en überkorrupt famile med nære bånd til bl.a. Bush-familien (både bush sr. og bush jr.). Å si at det ikk er noe på saudi arabias rulleblad tyder på stoooor uvitenhet fra din side. Hvis du ikke tror meg så les noen av artiklene på amnestys sider, eller les f-eks. TIME fra 15.september i år. Der tar de for seg Saudi Arabias forhold til Al-Qaida i en stor "special report". Bin Laden er f.eks fra Saudi Arabia, og Al-Qaida er fremdeles sterke der.

 

Og det finnes andre måter å skape trivsel i skolen. For eksempel å gjøre mer ting som alle kan delta i, ikke bare de som er gode i sport...

 

Dessuten er Saudi Arabia et diktatur. Så hva skiller Saudi Arabia fra Irak? Bare det at Bush-familien og Kong Fahd har tette bånd....

Endret av Lord Bergen
Lenke til kommentar

DØDSDOM ER BRA!!! Det har jeg vel sagt før???

 

Alle kan nok finne en sport/et lag de kan delta i!

 

Jeg forsvarer ikke Saudi-Arabia direkte, men jeg øsnker ingen krig. Dessutene rd et meg bekjent ikke et "direkte diktatur"-

 

Ja, Saudia-Arabia har kanskje litt tilknyttning til Ondskapens akse, men jeg synes det er viktige å få tatt Nord-Korea og Iran først. USA har tross alt ikke så mange penger å gå til krig for!! USA GÅR I UNDERSKUDD! NORGE MÅ HJELPE USA!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...