Lord Bergen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 JoachimR, jeg må si at du er dårlig til å svare på spørsmål.... Både jeg og gspr har stilt deg spørsmål, kunne vi få et svar takk!? PS- Jeg har ikke drukket Coca-Cola på et og et halvt år, så jeg er litt symbolsk jeg også. Bare på en bedre måte! *grin* Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 OG HAN HAR BODD I IRAN... Og har sikkert en del bekjentskaper der. Og Mullah Krekar og Keiko bor i Norge. Det betyr at du kjenner begge to! Mullah er som kjent en terrorist, og Keiko er SVINEDYR i drift. Derfor bør du ikke få lov til å komme inn i USA. USA hater Mullah, og de har selv brukt $20 000 000(?) på å kaste ut Keiko av landet sitt... Konklusjon: Du kan ikke komme inn i USA! Ha et godt liv mens du sitter her i Norge og ikke kommer inn i noen andre land... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja, Cuba har det kjempe kjekt og har alt bedre enn USA... "Cuba har et bedre skolesystem enn USA" Wow, la oss nå ikke sammenligne druer og vannmeloner da... Hva slags bevis har man for dette egentlig? Hvis man skal si noe så generalisert, så må man ****** meg ha litt krutt i argumentene sine. Å bevise at Cubas helse og skolesystem er bedre enn USA på landsbasis blir litt av en oppgave, hvis ikke umulig. Hvis Cuba er så kjekt, hvorfor risikerer hundrevis hvis ikke tusenvis at cubanere livet hvert år for å komme seg til USA da? Syns ingen det er litt merkelig at Castro fikk 100% av stemmene i 2003? Vel, det er jo bare ett politisk parti... Akkurat som Hitlers Tyskland. Det er ikke ulovlig å reise til Cuba for amerikanere, men det er ulovlig å bruke penger der. Is it illegal for U.S. residents to travel to Cuba?No, it is not illegal for U.S. residents to travel to Cuba. An absolute ban was declared unconstitutional in 1963. U.S. legislation only addresses spending money in Cuba. Naturally, as a traveler you require accommodations, food and other necessities – as such the law equates to a ban on travel for U.S. residents. Exceptions are allowed through licenses issued by the U.S. Treasury Department's Office of Foreign Assets Control (OFAC). A license is the U.S. government's 'permission' to travel to Cuba. Whether you seek to obtain one is a personal decision. A General License grants certain categories of people like journalists, scientists, educators, sports and religious people permission travel to Cuba. Some institutions, authorized by OFAC, can issue licenses for broader travel interests. We can assist U.S. residents with both options. Så det vil si at enkelte her er igjen... FEIL, og baserer mye dritt-slenging på noe som er FEIL. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 "Cuba har et bedre skolesystem enn USA" Wow, la oss nå ikke sammenligne druer og vannmeloner da... Hva slags bevis har man for dette egentlig? Og dette kommer ifra mannen som mente at USA hadde et bedre skoler enn Norge? (tror det var du, men kan hende at det var JoachimR, isåfall, my apologies) Wow, la oss nå ikke sammenligne druer og vannmeloner da... Hva slags bevis har du for dette egentlig? Du bør nok tenke over hva du har sagt tidligere før du begynner å rakke ned på andre sine utsagn? Du gjorde jo akkurat dette tidligere selv! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Syns ingen det er litt merkelig at Castro fikk 100% av stemmene i 2003? Vel, det er jo bare ett politisk parti... Akkurat som Hitlers Tyskland. beklager .. det var saddam .. og ingen har sagt de er bedre enn usa .. jeg sa jo tilogmed det er under fattigdomsgrensa .. ergo et fattig fattig land .. men dere må ikke tro alt der hører .. folk der nyter livet og de som flykter ... de jakter etter drømmen om et rikere liv .. økonomisk velståelse .. de rømmer ikke pga forførgelse .. de rømmer fordi de er Kapetalister .. snakker du med cubanere i Florida så forbanner de ikke castro .. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Bevis? Jeg har ikke prøvd å bevise noe din gjøk. Ser du ikke vanskeligheten med å sammenligne skolesystemet til et land på 290.000.000 folk med et land på 11.000.000 folk? Ikke bare det, men så har alle USAs stater forskjellige skolesystemer. Hvordan skal man begynne å sammenligne da, når USA ikke har ETT skolesystem, men FEMTI? Ifølge statistikken så har USA og Cuba samme "literacy rate", 97%. Om Norge vs. USA skoler, så snakket jeg bare om mine egne opplevelser av begge systemene. Bare for å sammenligne litt med Norge: På skolen min i USA var det 1400 studenter, high school. Da hadde vi: eget fotball lag (gutt og jente) eget baseball lag eget softball lag wrestling team amerikansk fotball lag track (& field) etc, etc. Dette er en helt vanlig videregående skole i USA. Har alle videregående skoler i Norge slikt opplegg? Nei... Ikke bare det, men så har skolene der egne fotball baner, baseball baner, etc. Nesten ALLE av de har dette. Dette ser jeg ikke mye av i Norge. Akademisk sett, så må man sammenligne USA med allmenn skolen her borte i Norge. På den måten, er det ingen tvil at iallfall sammenlignet med den skolen jeg gikk på er det akademiske nivå og muligheter mye bedre i USA. Selvsagt er det mange slum skoler i USA, akkurat som det er slum skoler her i Norge. Sosialisme er bare ikke bra for skolesystemet her i Norge. Lærerene her har kan ikke få vanlig rekvisita ting fordi skolen ikke har råd. Sånn var det ikke i USA... Så, du ser kanskje at det blir umulig å sammenligne Cuba med USA. Hvis du skulle gjøre en sammenligning, måtte du isåfall velge en stat, eller en del av en stat i USA og gjøre sammenligningen. Men, dere liker vel ikke det, siden dere liker generalisering og å ta ting ut av sammenheng. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg gjentar: American eyes, American eyes View the world from American eyes Bury the past, rob us blind And leave nothing behind Utrolig gripende tekst, politisk poesi av dimensjoner... Amen. George Orwell: "Who controls the past, controls the future. Who controls the present, controls the past." Som Church of Euthanasia kommenterer (forøvrig også forklart i Nineteeneightyfour): One of Orwell's great maxims was that control of the present enables control of the past, which in turn controls the future. But here there is no need for armies of bureaucrats revising old newspapers, adapting history to the changing party line. In America, the present is controlled by reducing the attention span. The invention of television wasn't enough by itself. It was the introduction of the hand-held remote that finished the job. Before the seventies, people had to get up from their chairs to change the channel. Laziness was an extremely powerful deterrent. People might watch the same channel for an hour, or more! In the age of remote control, concentration drops steadily. The attention span of the average adult now approaches thirty seconds, by coincidence the duration of a typical advertisement. Among teenagers and children, attention spans reach single digits, as they become synchronized to the pulsating hypnosis of MTV. When the attention span finally reaches zero, there is no past, and no future, only the endless, instantaneous gratification of the present. Eller sagt på en annen måte: Drit i det som skjedde i Vietnam og andre steder, burde vi ikke invadere Nord-Korea? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 beklager .. det var saddam .. Hmm, nei. Det finnes bare et parti i Cuba også, og Castro fikk 100% av stemmene nå i 2003. Sjekk det. Det er allmennkunnskap at folk i Cuba ikke får nok lønn og at mesteparten av inntektene går til Castro og hans gjeng som styrer landet. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 High scool og videregående skole er ikke samme saken .. High school er en blanning av Ungdomskolen og videregående skole ikke sammenlign 2 forskjellige skole typer Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Men herregud da mann! Det at skolen har et softball-team gjør ikke skolen noe bedre en en skole UETN softball-team... Det er jo bare unødvendig å mase om... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nei, high school er vgs. Junior high school er ungdomsskolen Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 High scool og videregående skole er ikke samme saken ..High school er en blanning av Ungdomskolen og videregående skole ikke sammenlign 2 forskjellige skole typer Wrong. Ikke hvis du sammenligner high school med ALLMENN skole her i Norge, som jeg sa i mitt innlegg. De to er sammenlignbare. Man kan selvfølgelig ikke sammenligne high school i USA med tekniske utdanning her i videregående, for i USA har de ikke sånn opplegg i selve skolene (de har det, men det er et ekstra-tilbud som ikke veldig mange tar). HalTan, det at skoler der har alle disse tingene viser en form for "kvalitet" og at de har masse tilbud til sine elever, noe som Norge mangler. Vi vet nå alle at skolene her i Norge er fattige, det er jo derfor alle maser om det til politikerne nå for tiden. I USA jobber de mest med utdanningskvaliteten, og ikke skolekvaliteten (iallfall i staten jeg kommer fra). Her i Norge fokuserer man på hvordan man skal få råd til å kjøpe inn ark og blyanter. I Norges videregående: må man kjøpe bøker selv I USA: får man leie de gratis fra skolen Dette gjør at norske elever har nyere bøker i gjennomsnitt, men de må betale for de... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg tror neppe at skolesystemet på Cuba er bedre enn det er i USA, da Cuba er et ganske fattig land. Jeg mener heller ikke at styresettet på Cuba er "riktig", da det er udemokratisk, men jeg har mye lettere for å sympatisere med det cubanske styret enn for eksempel Taliban. Forresten: Er det ok med olje fra Saudi Arabia, JoachimR? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Bah... Vi er alle enige om at den Norske VGS har for lite penger... Er det ikke sosialistene og nettopp de som jobber for å gjøre VGS i Norge kostnadsfri? Ojsann, bor det en liten sosialist i magen din under det store, stygge, konservative imaget ditt seixon? Jøsses! Uansett, jeg er mer en fornøyd med tilbudet på skolen min... Men JA, det er for dyrt å gå på VGS. SoftBall-team klarer vi oss uten, akademisk sett er det svært høyt nivå. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 så, ER det greit med olje fra Saudi-Arabia? Ja eller nei? JoachimR Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja, forsåvidt... Svarer mer i morgen grunnet "tidspress" Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja, forsåvidt... Svarer mer i morgen grunnet "tidspress" Du må snakke med faren din om det, mener du? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) JoachimR.. Jeg leste nettopp igjennom første side av denne posten..og måtte bare trykke på hurtigsvar før jeg leste de resterende sidene..: Du snakker hele tiden om at man ikke bør reise til cuba fordi man kan bli utestengt fra usa.. Og det bruker du som argument for å ikke støtte eller dra til cuba, selv om cuba er ett land fullt av opplevelser, både fra ett sosialt og et politisk synspunkt.. Men til saken: Du argumenterer jo, uten egentlig å vite det selv virker det som, MOT usa, omtrent..! Altså, du skjønner jo at usa's forbud mot å la deg reise dit etter å ha vært i cuba er sånn ca midt på treet idiotisk?? Altså.. Det samme gjelder for Jan Gillueo, bannlyse han fra amerikansk luftrom fordi han skrev under på en undersriftskampanje mot irak krigen? Hæ? Altså, dette er uskjult undertrykkelse av meninger, som minner litt om nazi-tysklands hemmelige politi.. Skal ikke si så mye mer Endret 26. oktober 2003 av nvoetfiv Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hallo folkens... Det er ikke ulovlig å reise til Cuba for amerikanere... det er bare ulovlig å bruke penger der. Men, man kan få tillatelse til å gjøre dette... Det er ikke "greit" å få olje fra Saudi Arabia, men USA er nødt til det desverre. Og siden dere, og jeg, ikke ser en legitim mulighet til å styrte styret i Saudi Arabia... så forblir det bare sånn. Med mindre dere faktisk har lyst til at noen skal ordne opp i landet. nvoetfiv, hvem er Jan Gillueo? Har søkt på alle søkemotorer og finner ikke en eneste link om han... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) nvoetfiv, hvem er Jan Gillueo? Har søkt på alle søkemotorer og finner ikke en eneste link om han... Tillat meg å sitere en veldig bra kommentar som noen sa tidligere en eller annen gang: Tillat meg å le ukontrollert for resten av kvelden! Men da med mange flere :lol's: Edit: Nå kan det hende at jeg blander sammens to personer her, men skrives det ikke Jan Guillo da? Endret 26. oktober 2003 av |Johnsen| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå