PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 OG HAN HAR BODD I IRAN... Og har sikkert en del bekjentskaper der. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 jeg vet ikke hvordan USA ser på Russland i øyeblikket, men det spørs jo også på imigrasjon-mannen... Mitt råd: Ikke still deg bak en mann med turban!! Wtf? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Måtte ovenatte 2 dager i russland sist eg dro til usa så eg tror ikke usa ser på russland som noe trussel lengre. Btw usa er digg land bortsett fra regjeringen og de hvite forstads menneskene som stemmer for idiotene (bush og co) En del av usa gir desverre blanke i å stemme så det blir forstads folket som stemmer på drittsekkene. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 OG HAN HAR BODD I IRAN... Og har sikkert en del bekjentskaper der. Så det jeg kan tolke ut ifra dette utsagnet er: 1. Bor du i Iran så har man bekjentskaper der 2. Bor du i Iran en stund så kan man ikke fly over USA sitt luftrom 3. Har man bodd i Iran så tror amerikanere at man er terrorist. 4. Amerikanerne tror man har bekjentskaper med "skumle" folk (les: terrorister) viss man har bodd i Iran Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Også har vi jo Jan Gouie (eller noe i den duren) som ikke en gang har lov til å fly i amerikansk luftrom. Han er svensk, men har skrevet under på motstandsdokumenter mot krigen i Iraq og har i tillegg bodd i Iran er det vel. Ja, det eneste dette viser er at man ikke skal si mene noe annet enn USA, ikke at det USA mener er rett. Og når det er sagt så kommer de fleste som har vært i Cuba greit inn i USA. Husk at Cuba tjener mye på turisme, og mange av de er nettop Amrikanske statsborgere. Var hovedsaklig under den kalle krigen at dette var et problem. Vedrørende spørsmålet om man bør oppheve sanksjonene så er jeg for det. Sanksjoner generelt er et dårlig virkemiddel, når det alltid ender med å skade sivile. Spessielt i en så langvarig sanskjon som dette. Den kalde krigen er over, USA er verdens eneste stormakt, og Cuba er for lengst eliminert som noen trussel. Nå syns jeg det er på tide å gi landet og innbyggerene en mulighet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hallo JoachimR.. jeg spurte: "Men olje fra Saudi Arabia er ok?". Vokne opp og kom med et dumt svar, takk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nå ja... Amerikanere har ikke lov til å reise til Cuba. De kan risiskere fengselsstraff for nettopp det. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Og dette viser hvor idiotisk dette landet er! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Generelasering (eller kordan det nå skrives) er noe herk. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nå ja... Amerikanere har ikke lov til å reise til Cuba. De kan risiskere fengselsstraff for nettopp det. Det at landet USA skal nekte absolutt ALLE innbyggere å reise til et land pga en historie som går flere tiår bak i tid blir jo helt på trynet, dette må jo du også kunne se JoachimR (eller nei, du tror jo fortsatt at Cuba er farlig du, så glem det) Det er derfor USA er helt på trynet (even begrunnet svaret mitt) PS! Det er mange andre faktorer som spiller inn også, men de hører ikke hjemme i tråden her! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg sier bare det at Cuba er ikke et demokrati, det er en eneveldig diktator som hersker, og HAR HERSKET SIDEN den kalde krigen... dessverre har han ikke endret seg.... Hvilket vil si at det går nettopp flere ti år tilbake i itid. Men som sagt har det dessverre ikke endret seg. Derfor må man opprettholde sanksjonene. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Så USA skal nekte sine egne borgere å reise til et land fordi regjeringen IKKE liker at det er en diktator som styrer? Og dette synes du er rett? Og svar på dette: Og olje ifra Saudi-Arabie er greit? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nå ja... Amerikanere har ikke lov til å reise til Cuba. De kan risiskere fengselsstraff for nettopp det. cnn; WASHINGTON (AP) -- Defying a threatened presidential veto, the Senate joined the House Thursday in moving to end four-decade- old restrictions on travel to Cuba."It is not constructive at all to try to slap around Fidel Castro by imposing limits on the American people's right to travel," said Sen. Byron Dorgan, D-North Dakota..... The Treasury Department estimates that about 160,000 Americans, half of them Cuban-Americans visiting family members, traveled to Cuba legally last year. Humanitarian and educational groups, journalists and diplomats are also allowed visits, but thousands of other Americans visit illegally, by way of third countries, risking thousands of dollars in fines and imprisonment. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Så lenge han styrer godt har jeg ikke noe problem med Castor Men jeg har ikke studert historien til Cuba så jeg prøver å unngå og si noe dumt. At Gullio ikke får reise inn i USA er vel fordi han ble "spion-misstenkt" i Svergie når han drev research til Hamilton bøkene sine... Vel jeg ville jo ikke akkurat sluppet en "spion" inn i landet, selv om han sikkert ikke er det USA som nyter godt av andre land burde jo droppet blokaden, de hadde tjent godt på det også vil jeg tro. De ville kommet godt utavdet uannsett. Som avsluttning vil jeg jo si at Castor ikke er den verste diktatoren verden har hatt..... Han fikk vel også makta som frihetsforkjemper? Så han hadde støtte blandt folket Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 JoachimR, tenk litt over det hele. Du er for frihet, right? Det er jo det høyre-siden i politikken påstår at de står for... Vel, er det ikke frihetsfrarøvelse av et statsstyre å nekte sitt folk å besøke et annet land, BARE fordi det statsstyret missliker det landet? Hva blir det neste? Kanskje de skal nekte sine innbyggere å tale imot Bush? Det er jo rett ut sinnsykt at amerikansere ikke skal ha rett til å besøke/bo på Cuba. Det at USA nekter en som har bodd i Iran sier vel LITT egentlig... er Amerikanske myndigheter virkelig så rett ut DUMME at de tror at det å ha bodd i Iran betyr at du er terrorist/har kontakt med terrorister? Vel, det finnes terrorister i så godt som alle land (USA også...) får vel nekte folk fra de landene innpass også da. Det er bare fantastisk selvmotsigende, ved siden av de faktum at antall terrorister i Iran ikke en gang kan måles i promille med 12 desimaler. Men dette er tydeligvis Amerikanserne for dumme til å overse... "Land of the free"- my ass! Du er ikke fri i det hele tatt i USA! Jada, genialtm hell ut kaffen fra Cuba. Hils faren din og si at han er en mosadott av dimensjoner! Og nå er ikke jeg bare tøff på internett her, men jeg kunne godt ha sett han dypt inn i øynene og fortalt ham det personlig også, han er en IDIOT! Hvorfor? 1. Han kaster fullt brukbar, allerede kjøpt kaffe. Som i tillegg er blandt verdens beste. Dessuten har de svingod kaffe på kaffebrenneriet. 2. Han hjernevasker sønnen sin til å ta opp egoistiske/rasisitske og ett min definisjon NISSETE tanker... 3. Tror du ærlig talt vi bryr oss om hva faren din jobber med? Hvorfor i svarteste er det interresant? Jeg skryter ikke av hva faren min gjør, syntes du jeg skal det? Faren din er nok bare enda en av de vattnissene og nikkedokkene som flyr rundt i armani-dressen sin med gullbelagte knapper og diamantslipsnåla elegant plassert over et silkeslips. Han tenker nok høye tanker om seg selv der han sitter i BMW'en sin med fancy bremsesystem og ruser nedover Karl Johan på vei til jobb. Samtidig titter han ut av vinduet og ser på alle de late, hjemløse, "hvorfor får de seg ikke en jobb?" tenker ham for seg selv... Dette trenger ikke være faren din, og ta det heller ikke personlig på noen måte, det er bare en tankevekker... Uff, de største drittsekkene vi har her i landet er, desverre, de med mest penger. De største drittsekkene vi har her på kloden er, desverre de med mest penger. Hvem har mest penger på kloden?..... Amerikanerne er enten stokk dumme, som kaller seg "frie", eller den amerikanske regjering er fantastiske til å hjernevaske, eller den amerikanske presse er en bread-size smule for Høyre/Styre-vennlige, eller... apropos helle ut kaffe, jeg drikker coca-cola, jeg har på meg amerikanske klær og bruker amerikanske produkter. Jeg heller IKKE cola'en i vasken av prinsippsak, det er bare idioti. Til slutt vil jeg avslutte med litt poesi om akkurat dette: Rage Against The Machine - No Shelter: The act of extraction, got you number than number than numb Into your pockets, son, they got you thinkin' that What you need is what they sellin', made you think that buyin' is rebellin' From the theaters to malls, on every shore, the thin line between entertainment and war The front line is everywhere, there be no shelter here Suburban nightmare what you wishin' for I'm as tight as the whip, the truth feathered and tarred Memories erased and promise gone, trading your history for a VCR Cinema, simulated life and trauma, birthright, culture, Americana Chained to the dream they got you searchin' for, the thin line between entertainment and war There be no shelter here, the front line is everywhere There be no shelter here, the front line is everywhere There be no shelter here, the front line is everywhere There be no shelter here, the front line is everywhere Hospitals, not profit full, the market's pull got pockets full To advertise some hip disguise, view the world from American eyes The (????) keep feedin' for more, the thin line between entertainment and war Fix the need, develop the taste Buy the products or get laid to waste Coca-Cola is back in their veins in Saigon And Rambo troops we gotta new paradise, huh Godzilla pure motherfuckin' filler, get your eyes off the real killer Cinema, simulated life and trauma, birthright, culture, Americana Chained to the dream they got you searchin' for, the thin line between entertainment and war There be no shelter here, the front line is everywhere There be no shelter here, the front line is everywhere There be no shelter here, the front line is everywhere There be no shelter here, the front line is everywhere American eyes, American eyes View the world from American eyes Bury the past, rob us blind And leave nothing behind American eyes, American eyes View the world from American eyes Bury the past, rob us blind And leave nothing behind Just stare Just stare Just stare Just stare and live the nightmare Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kaffeuthellingen var en symbolsk handling.... Resten har jeg ikke tid til å svare på i øyeblikket. Men jeg kommer tilbake!!! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 gjør det du, kom gjerne tilbake å svar på ting du har blitt spurt om 3 ganger nå: Dette blir den 4.: Men olje ifra Saudi-Arabie er ok? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg sier bare det at Cuba er ikke et demokrati, det er en eneveldig diktator som hersker, og HAR HERSKET SIDEN den kalde krigen... dessverre har han ikke endret seg.... Hvilket vil si at det går nettopp flere ti år tilbake i itid. Men som sagt har det dessverre ikke endret seg. Derfor må man opprettholde sanksjonene. folk har sikkert sagt det ... men det er amerikanere som fengsler amerikanere som reiser til cuba .. men Cubanske myndigheter tilater ikke Amerikanere å gjøre bissness der nede .. derfor er canadere så kule .. de bygger store hotell osv .. Castro er ikke kommunist .. han er sosialist .. men fordi han var mer mot Sovjet sin side .. så ser Amerikanere på han som kommunist.. og viste du at 60% av valutaen som brukes i cuba er ... Amerikanse dollar? og Regjeringa synes det er greit .. de får pengene de vil ha likavel Castro er ingen massemorder (som bush). men likevel blir han hatet av amerikanere ... hvorfor? han overtokk et land med gigantisk uternlands gjeld .. nå er de såvidt under fattigdomms grensa.. og det er amerikanerenes sin skyld de ikke kommer seg oppover lyfter de bannen .. så ville Cuba .. et tropisk paradis blitt fyllt over av turister .. og cuba kunne blitt like rikt som norge .. men det skjer aldri .. bare pga et dårlig valg castro gjorde på 60-tallet men hvem starte? var det Castro .. eller Amerikaneren? det var Amerikanerene.. de satte igang 8 mkisslykket draps forsøk mot han og det var FØR den såkalte "Cuba krisa" han følte seg truet .. derfor fikk han støtte fra Sovjet.. det var tabben hans .. han skulle ha vert den større mann .. hvor var jeg? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) Jeg gjentar: American eyes, American eyes View the world from American eyes Bury the past, rob us blind And leave nothing behind Utrolig gripende tekst, politisk poesi av dimensjoner... Endret 26. oktober 2003 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå