Gå til innhold

CUBA?

Anbefalte innlegg

Hvordan kunne en diskusjon om Cuba ende i en diskusjon om rektangler, kvadrater og skjeggaper på stortinget?

Takk the red-wings du....

Det er alltid dere som får ting av sporet...

Eller kanskje det var Joachim denne gangen, han er ganske ufokusert han og... snakker litt for mye om USA og pappaen sin...

Egentlig takker jeg deg, det var du som flisespikket først ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Johnsen, desverre har du ikke vært med på diskusjonen og dermed vet ikke du hva jeg har sagt. Dermed at du sier at du har eid meg, uten å vite hva jeg har sagt, forundrer meg på det groveste...

G2Petter sa:

INGEN rektangeler er kvadrater og INGEN kvadrater er rektangeler

Dette er feil.

En kvadrat er ALLTID en rektangel, som til og med G2's egne kilder sier.

En rektangel er ikke alltid en kvadrat, bare dersom den har 4 like sider.

Haha, Fiskepinna, jeg glemte den diskusjonen om rase!

Først sier dere at det ikke finnes rase, og så sier dere at Joachim er rasistisk??

Fasken så usaklige dere er.

Men jeg har noe å innrømme.

Er ordet "neger" i seg selv rasistisk?

I så fall er Joachim sitt utsagn rasistisk, hehe, men bare pga det og ikke noe annet.

Jeg oppfatter "neger" som "negro" på engelsk som ikke alltid er nedlatende.

"Neger" er et litt utydelig ord, siden ordboken sier det kan være:

negro Oppfattes nedsettene), black (brukes mest)

(i Afrika brukes) African

(nedsettende:) nigger

OK, så hvilken definisjon snakker vi om her folkens???

Nigger?

Negro?

Black?

African?

Dermed kan utsagnet til Joachim tolkes som rasistisk hvis man tar det til å bety "negrene" som i "the niggers"... Men jeg tror virkelig ikke det var det Joachim mente ved det... Hvis det var det, så er han rasistisk bare for bruken av det ordet...

Men som sagt, så er det 4 forskjellige definisjoner på det norske ordet "neger" og dermed kan man ikke bare bestemme at den rasistiske definisjonen er den som er i bruk.

Lenke til kommentar
Hvis jeg sier at de fleste svarte som gikk på skolen min i USA var dumme, er dette rasistisk sagt folkens? Hæ? Jevla tapere...

Forsåvidt ja. Du generaliserer en gruppe på bakgrunn av deres "rase". Og siden du må sammenligne med noe (dvs du tar den bleike huden din, hvis du er blekansikt selvsagt) og opphever den over den svarte.

Vica versa.

På samme måte som jeg skulle hevdet at alle etterkommere av skandinavisk opprinnelse i Usa er "squareheads" og at det er en egenskap som er underordnet "svarte".

Lenke til kommentar
Tror de fleste er enige med meg når jeg sier at en afrikaner arbeider mer enn en nordmann, iallefall viss han er i afrika. Om flere afrikanere snylter på staten og tar det med "ro" i Norge gidder vi ikke og diskutere :)

Ville tro at kubanere tar det med ro og chiller med kubaneren sine jeg ;)
Lenke til kommentar
Først sier dere at det ikke finnes rase, og så sier dere at Joachim er rasistisk??

Når vi snakker om å skjære alle over en kam.. :roll:

Trenger jeg å nevne hvem som var usaklig her?

Rektangel: to og to sider like lange, parvis ikke like lange, vinkler 90grader.

Kvadrat: alle 4 sider like lange, vinkler 90grader

Ikke det samme.

Lenke til kommentar
Johnsen, desverre har du ikke vært med på diskusjonen og dermed vet ikke du hva jeg har sagt. Dermed at du sier at du har eid meg, uten å vite hva jeg har sagt, forundrer meg på det groveste...

G2Petter sa:

INGEN rektangeler er kvadrater og INGEN kvadrater er rektangeler

Dette er feil.

En kvadrat er ALLTID en rektangel, som til og med G2's egne kilder sier.

En rektangel er ikke alltid en kvadrat, bare dersom den har 4 like sider.

Haha, Fiskepinna, jeg glemte den diskusjonen om rase!

Men jeg har noe å innrømme.

Er ordet "neger" i seg selv rasistisk?

I så fall er Joachim sitt utsagn rasistisk, hehe, men bare pga det og ikke noe annet.

Jeg oppfatter "neger" som "negro" på engelsk som ikke alltid er nedlatende.

"Neger" er et litt utydelig ord, siden ordboken sier det kan være:

negro Oppfattes nedsettene), black (brukes mest)

(i Afrika brukes) African

(nedsettende:) nigger

OK, så hvilken definisjon snakker vi om her folkens???

Nigger?

Negro?

Black?

African?

Dermed kan utsagnet til Joachim tolkes som rasistisk hvis man tar det til å bety "negrene" som i "the niggers"... Men jeg tror virkelig ikke det var det Joachim mente ved det... Hvis det var det, så er han rasistisk bare for bruken av det ordet...

Men som sagt, så er det 4 forskjellige definisjoner på det norske ordet "neger" og dermed kan man ikke bare bestemme at den rasistiske definisjonen er den som er i bruk.

Først og fremst: Et kvadrat er ikke ALLTID et (IKKE EN, måtte bare ut den der) rektangel da ikke alle rektangler har 4 like sider? Am I right, boy?

Et Rektangel er ikke alltid et kvadrat, gratulerer den fikk du rett i du, men så har ikke G2Petter sagt dette heller!

Ordet neger er ikke rasistisk, men det å komme med nedverdigende kommentarer på vegen av et helt kontinet, eller rettere sagt en hel folkegruppe/rase (vattevva) er rasistisk og diskriminerende, noe som gjør at Joachims utsagn er rasistisk! You see?

Du kallte alle oss for "jæ'vla tapere", right?

Flaming kaller vi sånnt! Moderator, kom og se!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvis jeg sier at de fleste svarte som gikk på skolen min i USA var dumme, er dette rasistisk sagt folkens? Hæ? Jevla tapere...

Forsåvidt ja. Du generaliserer en gruppe på bakgrunn av deres "rase". Og siden du må sammenligne med noe (dvs du tar den bleike huden din, hvis du er blekansikt selvsagt) og opphever den over den svarte.

Vica versa.

På samme måte som jeg skulle hevdet at alle etterkommere av skandinavisk opprinnelse i Usa er "squareheads" og at det er en egenskap som er underordnet "svarte".

Feil. Jeg generaliserte dem ikke basert på rase. Jeg generaliserte dem baserte på akkurat den gruppen av folk, uavhengig av deres rase. At de var alle svarte er bare sammenhengen.

Så hvis jeg sier "de folka der er dumme" er det ikke rasistisk, men om jeg sier " de svarte folka der er dumme" så er det rasistisk?

Nei.

Svarte er da et adjektiv som beskriver personene og ikke noe annet.

Ifølge deg, så er det rasistisk hvis noen på nyhetene sier "en arabisk mann står bak mordene"... ?

"Og siden du må sammenligne med noe (dvs du tar den bleike huden din, hvis du er blekansikt selvsagt) og opphever den over den svarte. "

Ehm, hvor er det i eksempelet mitt??

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Rasisme går ikke på rase, som lodott så ypperlig påpeker.

Jo, ifølge ordboken gjør det det.

Først og fremst: Et kvadrat er ikke ALLTID et (IKKE EN, måtte bare ut den der) rektangel da ikke alle rektangler har 4 like sider? Am I right, boy?

Nei, ikke alle rektangler har 4 like sider. Men et kvadrat har det, og det er dermed et rektangel, siden et rektangel har fire sider, fire rette vinkler, og minst to paralelle sider som er like.

Lærte dere ingenting på skolen dere?

Jeg har kildene til G2Petter som sier at jeg har rett og du tar igjen feil Johnsen.

Det du sier er at alle kvadrater ikke er rektangeler fordi alle rektangeler ikke har 4 like sider... det kalles feil logikk Johnsen.

En kvadrat er alltid et rektangel Johnsen, om du liker det eller ei.

Hvor mange kilder må jeg finne for å bevise det?

Lenke til kommentar

Å herregud Seixon, du er ikke noe annet en en innbitt kverulant! Let it go man! Let is go....

JoachimR - Jeg vet hvem du er, og jeg vet hvor du bor...

Lodott - ypperlig, da er det endelig fastslått at JoachimR's bruk av "nigger" ER rasistisk og nedsettende... (another one bites the dust...)

når det er over... hva med.... jeg vet ikke jeg... kanskje....

C U B A ?

Lenke til kommentar

og forresten.. Hvis ett rektangel er formet som et kvadrat.. så er det ikke et rektangel lenger.. Da er det et kvadrat.

Derfor man har spesielt utrykk for likesidet rektangel.. bah

(Har vært ute en stund nå.. kom inn, leste fra side 10 og helt hit.. Jeg nekter å blande meg mer i denne diskusjonen før den kommer mer on topic. SEixon, start en tråd om rektangler og kvadrater i Annet. Noen som gidder: Start en tråd om rasisme. :yes:

HalTan: Hvor fikk du Cuba fra?! Var overbevist om at tråden handlet om kvadrater?

Lenke til kommentar
Nei, ikke alle rektangler har 4 like sider. Men et kvadrat har det, og det er dermed et rektangel, siden et rektangel har fire sider, fire rette vinkler, og minst to paralelle sider som er like.

Lærte dere ingenting på skolen dere?

Jeg har kildene til G2Petter som sier at jeg har rett og du tar igjen feil Johnsen.

Det du sier er at alle kvadrater ikke er rektangeler fordi alle rektangeler ikke har 4 like sider... det kalles feil logikk Johnsen.

Hvor mange kilder må jeg finne for å bevise det?

ET Kvadrat = 4 like lange sider, fire rette vinkler

Et rektangel = 2 og 2 parallelle like lange sider, og 4 like vinkler

Forklar meg hvorfor et kvadrat ALLTID er et rektangel, da ikke alle rektangler har 4 like lange sider? Kan du vennligst gjøre dette! Kanskje det er du som ikke lærer noe på skolen... JEg bare lurer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...