Gå til innhold

CUBA?


Anbefalte innlegg

Nei uff, slutt nå med dette tøyset her da karer........

 

Vil bare si til JoacimR, at han bør være litt forsiktig med å bygge seg falske personligheter på nett (HVIS du gjør det). Det er så utrolig lett å avsløre. De som gjør det avslører seg som oftest selv....

Riktig.

 

Har letet endel etter Lamer i skattelistene og andre databaser, og må si det er merkelig at jeg ikke fant noe som lignet.

 

Nærmeste jeg kom var en kar ved navn Ruud, men der mente godeste Lamer at jeg tok feil.

 

*tenker*

 

Så du hevder at dette med Lamer sitt oppmerksomhetsbehov også kommer til uttrykk ved at han juger på seg ting og tang... også utenfor msn messenger-prat med folk?

 

Hm.

*spikker litt på en diagnose*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rasisme er en form for generalisering.

Men, alle generaliseringer er ikke rasisme.

 

Både nei og ja...rasisme er ikke alltid en form for generalisering(det virker som om du mener det), men alle generaliseringer er ikke rasisme.

 

Det finnes 10 tyskere i leilighetene som jeg bor i, la oss si.

 

Jeg sier "tyskerene der jeg bor er nazier".

Er dette "rasistisk"?

 

Ja, hvis de faktisk ikke er det. Nei, hvis de er nazier.

Men hvis du kommer med er sånt argument er det inneforstått at du faktisk kjenner til om de er nazier eller ikke siden du bor ved dem. Å komme med et slikt argument hvis man ikke visste om dem faktisk var nazier ville derfor være rasistisk.

 

Dersom jeg sier "hei, du er en ekkel neger som bare voldtar!" til en neger(bare fordi han er neger) så er ikke det rasisme fordi jeg ikke generaliserer hele rasen?

 

Dersom jeg sier "Alle negrene på jorden er stygge!", så er ikke dette rasisme fordi jeg glemte han ene i romstasjonen som svever i bane rundt jorden? :roll: Jeg generaliserer jo ikke alle..da er det jo ikke rasisme for deg i allefall.

 

Seixon...det hjelper så lite om du tviholder på det grammatiske..

Lenke til kommentar

For å ende denne diskusjonen:

 

Kvadrat:

geom, firkant med 4 like store sider og 4 rette vinkler. Er siden a, er arealet a^2.

2. potens av et tall kalles også kvadratet.

 

Rektangel: Firkant med bare rette vinkler, der to paralelle sider er like lange.

 

Edit: Fant noe _LITT_ mer tilgjengelig enn et gammelt leksikon, så jeg foreslår at DU, Sexion tar en kikk HER!

 

og HER

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Negerene der nede er jo late, hvilket jeg har hele min familie med på... Enten du liker det eller ikke, er det faktia!

Det er vel mer subjektive meninger enn fakta..?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
"hei, du er en ekkel neger som bare voldtar!"

Dette er ikke rasistisk.

Her sier du:

 

1. Han er en neger.

2. Han er ekkel.

3. Han bare voldtar.

 

Ikke at:

 

1. Han er ekkel fordi han er neger.

2. Han voldtar fordi han er neger.

 

 

Ja, hvis de faktisk ikke er det. Nei, hvis de er nazier.

Men hvis du kommer med er sånt argument er det inneforstått at du faktisk kjenner til om de er nazier eller ikke siden du bor ved dem. Å komme med et slikt argument hvis man ikke visste om dem faktisk var nazier ville derfor være rasistisk.

Ja, hvis man ikke visste noen ting ja. Men Joachim gav opplevelser som tydet på at han hadde opplevd det han sa. Dessuten i dette eksempelet, har han man bare uttrykt at de tyskerene som bor der er nazier, og ikke at tyskere generelt are nazier. Dermed blir der fremdeles en generalisering av den lille gruppen og ikke "rasisme".

 

Dessuten kom Joachim med grunner for hva han sa, så dermed vet han at noen negere i Afrika er late.

 

Han generaliserte, til og med uten fordom.

 

Dersom jeg sier "Alle negrene på jorden er stygge!", så er ikke dette rasisme fordi jeg glemte han ene i romstasjonen som svever i bane rundt jorden?  Jeg generaliserer jo ikke alle..da er det jo ikke rasisme for deg i allefall.

Wow, fint usaklig argument.

 

 

ras|is´me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer .

 

1. Sa Joachim på noen måte at visse raser andre raser overlegne?

NEI.

2. Kom Joachim med en rasefordom?

NEI

 

fordom (etter ty. Vorurteil) forhåndsmening, vanetro

Forhåndsmening? Nei, han kom med opplevelser han hadde hatt som tilsa det han uttrykte. Dermed er det ikke en fordom, og dermed ikke en rasefordom, dermed ikke rasisme.

 

Dere liker kanskje ikke gramatikk, men det er bare fordi den ikke er enig med dere.

Lenke til kommentar
Riktig.

 

Har letet endel etter Lamer i skattelistene og andre databaser, og må si det er merkelig at jeg ikke fant noe som lignet.

 

Nærmeste jeg kom var en kar ved navn Ruud, men der mente godeste Lamer at jeg tok feil.

 

*tenker*

 

Så du hevder at dette med Lamer sitt oppmerksomhetsbehov også kommer til uttrykk ved at han juger på seg ting og tang... også utenfor msn messenger-prat med folk?

 

Hm.

*spikker litt på en diagnose*

Skjønner ikke helt hva du insinuerer her.....

 

Hvorfor kalle noen "Lamer"? :roll:

 

JoacimR vet selv best om han lyver eller ikke. Ville bare advare mot å skape seg en personlighet han overhodet ikke er i besittelse av. Jeg har dumpet borti tilfeller av liksompersonligheter på nett før og jeg har bare en ting å si; Tragisk !! Ofte folk som er misfornøyde med seg selv og tilværelsen.

 

Jeg sier IKKE at JoachimR GJØR DET!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
For å ende denne diskusjonen:

 

Kvadrat:

geom, firkant med 4 like store sider og 4 rette vinkler. Er siden a, er arealet a^2.

2. potens av et tall kalles også kvadratet.

 

Rektangel: Firkant med bare rette vinkler, der to paralelle sider er like lange.

Ja...

Det motsier alt du sa.

 

Ja vel, hvis jeg må ødelegge kvelden din så, her er behovene for hver:

 

Rektangel:

1. Fire sider.

2. Fire rette vinkler.

3. To paralelle sider er like lange.

 

Kvadrat:

1. Fire sider.

2. Fire rette vinkler.

3. Alle sider er like lange.

 

Dermed er ikke alltid en rektangel en kvadrat, siden den ikke trenger å ha fire like sider. MEN, den KAN HA FIRE LIKE SIDER, og da er den også en kvadrat.

En kvadrat er alltid en rektangel, siden den oppfyller alltid alle krav for å være en rektangel.

 

:lol:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Herregud for en patetisk diskusjon.

Ja, ikke enkelt å ha semantikk og gramatikk ødelegge alt for deg, hæ?

 

Sånn går det når man skal overbruke ord selv i de situasjoner hvor de ikke skal brukes.

Lenke til kommentar
"hei, du er en ekkel neger som bare voldtar!"

Dette er ikke rasistisk.

 

Ikke at:

 

1. Han er ekkel fordi han er neger.

2. Han voldtar fordi han er neger.

 

Fikk du med deg at dette var noe jeg "sa" bare fordi han var neger?

 

Der ser du. Nå kommer du med at man må vite dette og dette for at det skal være rasistisk eller ikke. Så vidt jeg vet finnes dette ikke i definisjonen på rasisme.

 

Dette er noe jeg alltid har ment, men så lenge man generaliserer uten å kjenne til alle de man omtaler blir det rasisme når man sier noe sånt som at "negre i afrika er late". Uansett hvordan du snur og vender på det blir det rasistisk for dem han ikke kjenner/har møtt etc. Skulle dette ikke være rasistisk burde han byttet "i afrika" ut med "dem jeg har møtt/de som jobber på plantasjen". Dette blir en rasefordom hvis ikke.

Du kan ikke sitte og tviholde på grammatikken din..

 

Dersom jeg sier "Alle negrene på jorden er stygge!", så er ikke dette rasisme fordi jeg glemte han ene i romstasjonen som svever i bane rundt jorden?  Jeg generaliserer jo ikke alle..da er det jo ikke rasisme for deg i allefall.

Wow, fint usaklig argument.

 

Ja kanskje, men dette blir bare mer og mer OT, kanskje vi skal bevege oss tilbake til topic?. Uansett vil jeg gjerne at du svarer på spørsmålet..(ble litt dobbeltmoral ;) )

Lenke til kommentar

"To og to sider er like lange" betyr ikke at 2+2=4 sider er like lange. Dette er nemlig en norsk uttrykksmåte som betyr at to er like, og to andre er like, men ikke at alle fire er like hverandre.

 

Har forresten spurt (fatters, pappa, far, lommepengemannen, etc.) som er mattelærer, og han er enig med meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
"To og to sider er like lange" betyr ikke at 2+2=4 sider er like lange. Dette er nemlig en norsk uttrykksmåte som betyr at to er like, og to andre er like, men ikke at alle fire er like hverandre.

 

Har forresten spurt (fatters, pappa, far, lommepengemannen, etc.) som er mattelærer, og han er enig med meg.

Hva er det du rambler om nå?

 

Du tar feil.

 

En kvadrat er en sub-gruppe av rektangeler.

 

Dermed må alle kvadrater være rektangeler, men alle rektangeler behøver ikke være kvadrater.

 

Eksempel:

 

#####

#####

#####

 

Dette er en rektangel siden den har fire sider, fire rette vinkler, og to paralelle sider er like lange.

Det er ikke en kvadrat, siden en kvadrat må ha 4 like sider.

 

###

###

###

 

Dette er en rektangel siden den har fire sider, fire rette vinkler, og to paralelle sider er like lange (to par faktisk).

Det er også en kvadrat, siden alle sidene er like.

 

Tror pappaen din er enten ikke mattelærer, eller så tror jeg ikke han vet hva du sa.

 

Du sa at "ingen rektangeler er kvadrater og ingen kvadrater er rektangeler".

Feil og atter feil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
For å ende denne diskusjonen:

 

Kvadrat:

geom, firkant med 4 like store sider og 4 rette vinkler. Er siden a, er arealet a^2.

2. potens av et tall kalles også kvadratet.

 

Rektangel: Firkant med bare rette vinkler, der to paralelle sider er like lange.

 

Edit: Fant noe _LITT_ mer tilgjengelig enn et gammelt leksikon, så jeg foreslår at DU, Sexion tar en kikk HER!

 

og HER

Ja, har du klikket på det bildet? Klikk på kvadraten og se hva som kommer opp på skjermen...

 

Her: http://www.ia.hiof.no/~borres/vrekka/geome...-rektangel.html

 

Så klikker du på kvadraten og så sier det:

 

Kvadrat. Alle kvadrater er også rektangeler!

 

Selv dine egne kilder sier deg feil.

 

Selv fra den andre: http://www.ia.hiof.no/~borres/vrekka/geome.../p-kvadrat.html

 

Når en firkant er et kvadrat, er den også et rektangel.

 

Makan til idioti av deg altså.

 

Du sa:

 

INGEN kvadrater er rektangler, og INGEN rektangler er kvadrater!!!

 

Dette er elementært feil på alle måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...