PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg sier at de er late… De vil mye heller ha pengestøtte fra såkalte veldedige organisasjoner i stedet for å arbeide for føden. Mulig ikke alle tenker slik, men at det er kinesere som jobber der i øyeblikket er jo vanskelig å forklare… Det er ingen rasistisk uttalelse, vi ble spurt om vi skulle gi penger ned dit, da jeg sa at de var late der. Jeg sier derimot IKKE at for eksempel negrene i US er late. De for heller ikke så mye u-hjelp meg bekjent… Min kjæreste er helt enig med meg. Hun er som tidligere sagt brun, asiat er vel det rette ordet(?) og vurderer sterkt innmeldelse i FpU… Sa hun sist… Hun er fult klar over hva jeg mener. Men tør jeg spørre…. HVA HAR DETTE MED CUBA Å GJØRE??? Start en egen tråd om hvorvidt det er rasistisk… Jeg kan også fortelle deg at min familie har jobbet seg oppover. Startet som en vanlig middelklasse familie, og har jobbet seg litt oppover. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia" er en rasistisk uttalelse Semantics my ass ... :-P India. Syv kontinenter, vettu. EDIT: Og semantikk? Snakker vi ikke her om kontekst? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia" er en rasistisk uttalelse Mangler du ikke, strengt tatt, noe negativt her? Da blir det vel ikke rasistisk, uansett. *prikelirke* Ble litt lei av å skrive .... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 @Sexion Vel, jeg vet ikke hva dere lærer på skolen i USA, men alle rektangler ER faktisk firkanter. Edit: var litt sent ute. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hadde jeg sagt at "Jødene i Amerika er åndsvake" borte i USA, hadde jeg GARANTERT blitt hengt opp etter øra..... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det finnes 10 tyskere i leilighetene som jeg bor i, la oss si. Jeg sier "tyskerene der jeg bor er nazier". Er dette "rasistisk"? Mener du at tyskere er en egen rase? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Egentlig skjønner jeg ikke at jeg gidder å poste dette, for det er som Haltan sier. Du pirker bare og prøver å redde dagen... Redde dagen? Joachim kan være rasistisk for alt jeg vet. Men det utsagnet hans var ikke rasistisk. Det var en generalisering av folk i Afrika, en generalisering han begrunnet med opplevelser han har hatt. Dermed er det ikke engang en fordom. En generalisering av en gruppe folk, og ikke rasen, som ikke er en fordom pga at den er basert på opplevelse av vedkommende. Hvordan i helevete er dette rasistisk? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia" er en rasistisk uttalelse Semantics my ass ... :-P India. Syv kontinenter, vettu. 7 med Antarktis ja Mulig der er noen negere der og. EDIT: Og semantikk? Snakker vi ikke her om kontekst? Spør seixon Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 @Sexion Vel, jeg vet ikke hva dere lærer på skolen i USA, men alle rektangler ER faktisk firkanter. Edit: var litt sent ute. La meg bare få noe forstått her. Firkant = square Rektangel = rectangle Ikke sant? I så fall... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Noen som har sett et rektangel med noe annet enn 4 sider? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det finnes 10 tyskere i leilighetene som jeg bor i, la oss si. Jeg sier "tyskerene der jeg bor er nazier". Er dette "rasistisk"? Mener du at tyskere er en egen rase? Nei... jeg brukte det som eksempel, derfor sa jeg "rasistisk" og ikke rasistisk. Hadde jeg sagt at "Jødene i Amerika er åndsvake" borte i USA, hadde jeg GARANTERT blitt hengt opp etter øra..... Ja, og? Betyr det at alle slemme uttrykk er rasistiske?? Tror dere glemmer noe fantastisk her. Jeg har ikke sagt at det Joachim sa ikke var slemt, osv. Han gav grunner for hans ufordomsfulle generalisering. Men, om du vil fremdeles oppfatte det som vondt ment, så er det helt greit. Men det blir ikke rasistisk av den grunn! HALLO?? Alle rektangeler er firkanter du liksom, ahahahahah. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Noen som har sett et rektangel med noe annet enn 4 sider? Bare slutt nå før jeg får deg til å se ut som en dumrian. Det er mulig at noe ble mistet i oversettelsen der. Det skulle kanskje vært "kvadrat" isteden for firkant. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Noen som har sett et rektangel med noe annet enn 4 sider? Til og med geometrien må vike for Seixons skarpe blikk Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Nei uff, slutt nå med dette tøyset her da karer........ Vil bare si til JoacimR, at han bør være litt forsiktig med å bygge seg falske personligheter på nett (HVIS du gjør det). Det er så utrolig lett å avsløre. De som gjør det avslører seg som oftest selv.... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg trodde at square = firkant men noe av den betydningen mistet tydeligvis til engelsk til norsk. Square = kvadrat. Så, dem som har lyst å slenge drit, er dere enig i: "Alle kvadrater er rektangeler, men ikke alle rektangeler er kvadrater" Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Edit: Treg posting. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg trodde at firkant = square men noe av den betydningen mistet tydeligvis til norsk fra engelsk.Square = kvadrat. Så, dem som har lyst å slenge drit, er dere enig i: "Alle kvadrater er rektangeler, men ikke alle rektangeler er kvadrater" Skjønte hva du mente, men sjansen for drittslenging var der, og jeg tok den. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 INGEN kvadrater er rektangler, og INGEN rektangler er kvadrater!!! Greit at du roter med definisjonene, men da anbefaler jeg deg at du ikke påstår at du snakker bedre norsk enn flesteparten på forumet... BTW: Er ikke square kvadrat på engelsk også? Square root og square feet? Square: 1: Firkant, kvadrat, rute, kvadratisk stykke, firkantet gjenstand. 2: torg, plass 3: firkantet hodetørkle, skaut (som vi forresten alle kjenner fra bandana-tråden) 4: (matematikk) kvadrat, ^andre the square of x= x^2 5: Vinkelhake, vinkellinjal 6: (slang om person) striting 7: (som flatemål, bygg) 100 kvadratfot 8: (amerikansk, hverdagslig) måltid Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Noen som har sett et rektangel med noe annet enn 4 sider? Til og med geometrien må vike for Ferrus Cranuss skarpe blikk *flire* Du skal se det er en fransk sammensvergelse. Ellers: Antarktis ja, ikke India. Uh... det var det jeg mente. :nice: Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 INGEN kvadrater er rektangler, og INGEN rektangler er kvadrater!!! Greit at du roter med definisjonene, men da anbefaler jeg deg at du ikke påstår at du snakker bedre norsk enn flesteparten på forumet... Har noen andre lyst til å "guide this man into the light"? Jeg har latter-krampe og må ta meg en pause... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå