fy_pokkers Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg skal ikke si for mye her JoachimR, i redsel for å få en moderator på nakken.. Men en liten ting.. Hva gjør du nå? Hva gjorde du igår? Hva gjorde du ifjor? Jobba du for maten din? Jobbet du med samme slitsomme drittjobb sammen med foreldrene dine for å få penger nok til daglig føde? Hm? Altså... Du sitter her foran pcn din og kaller DE late? wtf? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 @JoachimR Men du kan vel finne dem? Du som er så glad i å kreve kilder... Finn også hvor mye de tjener i forhold til andre arbeidere i lat-neger-land. Edit: var litt sent ute. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Å si at "negrene i Afrika er late" er ikke et rasistisk utsagn. Bare de responser som har kommet ifølge av dette utsagnet av Joachim viser virkelig hvem som er usaklige her på forumet som ikke klarer å forholde seg til logikk, fakta, og språk. Dere som tror at det er et rasistisk utsagn må gå tilbake på skolebenken og bla opp i ordboken og lære dere norsk om igjen. Norsk er mitt 2. språk og jeg kan dette bedre enn dere? Latterlig. Nei, det er desverre ikke det at dere ikke kan norsk, det er at dere hadde lyst å stemple Joachim som rasist på hvilken som helst måte, selv om den var helt feilaktig. Rasistisk er å si at en rase er bedre enn en annen. Å si at folk av en spesifikk rase i et land er late blir da ikke rasistisk, for det innebærer ikke noe om andre raser eller om at denne rasen er verre enn andre, eller om at det er rasen som er lat. Hvis utsagnet hadde vært "negre er late" så hadde man hatt grunnlag for å kalle det rasistisk. Nei, nei, nei. Ikke rart at jeg og ble stemplet rasist her på forumet. Jevla troll. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Rasisme er mot folkegrupper, og ikke bare "raser." "Negrene i Afrika" er helt klart enm folkegruppe, og det å si at samtlige er late, blir da rasisme. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Fantastisk JoachimR... jeg trodde seriøst at mitt (og andres) syn på deg ikke kunne bli skevere... Men jaggu tok jeg feil. "De late negrene" ... det er helt fantastisk hvordan du kan sitte der og fortelle oss om hvor late de er. 1. Man kan IKKE generalisere alle negere under en kam og noen negere skulle være late og/eller lite arbeidsvillige. 2. Din far eier en plantasje i afrika? Tillat meg å le høyt og unkontrollert... DET overrasker meg absolutt ikke... 3. Jeg skulle gjerne sett DEG jobbe dag inn og dag ut for å skaffe familien din det nødvendige på en plantasje i 40 + 10-12 timer om dagen... Det ville ikke tatt lang tid før du skrek etter pappa nei. I ditt tilfelle er vel pappa svaret på alt? "PAPPAAAAAA jeg er feeerrrdiiig! kan du tøøørke meeeg???" 4. Litt OT, men skitt au: hva syntes din fargede kjæreste om at du kaller henne for n*gger ? (mens vi først er i gang...) 5. Du, din far, din mor... dra fra villaen, den 56" plasma-tv'n og boblebadet med fancy innstillingssystem, og dra til afrika for å jobbe på deres egen plantasje en uke. Da tenker jeg både du, din far og din mor lærer hva det VIRKELIG vil si å jobbe for føa... Jeg skal vedde på at du ikke hadde holdt ut 4 timer en gang... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Nei, rasisme er om raser. Ergo derfor heter det RASisme. Hvis han sa "negre" generelt, så hadde det vært rasistisk. Jeg kan si at hvite folk i sør USA er late. Det er ikke rasistisk. Rasistisk blir så overbrukt av alle at betydningen med ordet har for lengst gått i dass. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Grattis Seixon... nok en idiotpost med tåpelige argumenter... Du kan nok ikke bedre norsk en meg, sorry... Rasisme er også å generalisere hele folkegrupper, hvis noen sier: de hvite i Norge er så stygge, så er det helt klar rasisme. Personlig ville jeg ikke brydd meg, men man bør kanskje ta med i vurderingen at svarte mennesker har en forferdelig fortid med undertrykkelse og rasisme mot seg. Så joda, det ER rasisme å omtale enkelte raser/folkegrupper som en helhet, spesiellt fremtredende er det når man bruker negativt ladede uttrykk som "late" og "dumme". Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Alle negere unntatt han i klassen min voldtar, plyndrer, brenner, dreper, smugler dop, selger seg og er late." Dette er ikke rasisme, da jeg ikke bruker en hel rase som eksempel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Uansett hvordan måtte definere rasisme, så tyder JoachimR's utsagn på en nedlatene holdning mot menneskene som (jeg antar) utgjør 90% av befolkningen i Afrika. De fleste forstår nok at det provoserer. Ellers viser det utsagnet hvor utrolig lite peiling JoachimR har på det meste som befinner seg lenger bort en et steinkast fra bussrute 46. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Rasistisk er å si at en rase er bedre enn en annen. Å si at folk av en spesifikk rase i et land er late blir da ikke rasistisk, for det innebærer ikke noe om andre raser eller om at denne rasen er verre enn andre, eller om at det er rasen som er lat. Åja nettopp? Så da blir det ikke rasistisk å si at "alle negre i norge voldtar de norske jentene, stjeler, er stygge... er niggere osv"? Bare fordi han brukte ordet Afrika så er det ikke rasistisk..? Mener du at det ikke er det for dem som lever i dette landområdet en gang? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ehm, han sa "negerene" ikke "negere". Dermed sier han at et spesielt tilfelle av negre i Afrika er late, og ikke rasen som en helhet. Boom bada bing. Det han sa kaller vi en GENERALISERING. "Alle negere unntatt han i klassen min voldtar, plyndrer, brenner, dreper, smugler dop, selger seg og er late." Dette er ikke rasisme, da jeg ikke bruker en hel rase som eksempel. Jo, for du begynner med "alle negere" og gjør et spesielt tilfelle for den ene, som er da et avløp fra det vanlige. "Negere er late" - rasistisk "Negerene i nabolaget mitt er voldelige" - rasistisk? Nei. Så Haltan, igjen leser du ikke hva som blir sagt og hopper rett fram til dine allerede definerte argument. Joachim uttalte ikke rasen som en helhet. Dermed er du feil. Sorry Mack. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Nei, rasisme er om raser. Ergo derfor heter det RASisme. Hvis han sa "negre" generelt, så hadde det vært rasistisk. Jeg kan si at hvite folk i sør USA er late. Det er ikke rasistisk. Rasistisk blir så overbrukt av alle at betydningen med ordet har for lengst gått i dass. Så å si at "jøder er teite" er ikke rasisme? Selv om "Jøde" ikke en en egentlig rase? Jeeesuuus.... Å? Så fordi du finner en liten ting ved stavemåten til JoachimR når han skrev "Negrene i Afrika", så er det om å gjøre å utnytte det til det fulle? Vi vet nok desverre ALLE hva som ligger i "Negrene i Afrika"-uttrykket. Du er ikke noe mindre rasist om du sier at "Jøder i Oslo er gjerrige", istedet for å si at "jøder er gjerrige".. Greit, du prøver deg, men den går bare ikke... Ok JoachimR og Seixon: er dere ikke lei av denne leken? Hver eneste gang skjer det samme: 1. JoachimR poster noe fascistisk, idiotisk, egoistisk og meningsløst overlapitalistisk dritt --> 2. han forsøker å forsvare holdningene sine i nok et dårlig forsøk --> 3. Du entrer scenen, påpeker en eller annen logisk brist, omformulerer noe, eller lignende og "redder dagen"... Du føler deg nok bra når du kan gjøre det, men guess what: Vi er ikke så dumme at vi biter på... Jeg venter fremdeles på et saklig motargument fra deg seixon, ikke bare pirking på ordstillinger og "neheei, det ekke rasisme, fordi balblabalblablalblaa" Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 At negrene er i Afrika er late er dessverre fakta.. Er ikke dette tydelig nok? Han sier at negrene (les: definert som NEGERENE, ergo alle sammen, rubbel og bit) er late... Rasisme. Seixon, spar oss for idiotien. Tilogmed DU burde se deg for god til å forsvare JoachimR's idioti... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det kan godt hende at Joachim er rasist og mente noe rasistisk i det han sa, men på den måten som det ble skrevet, er det ikke rasistisk. Det er en mening om en gruppe negere i Afrika, som han begrunner. Jøder er ikke en rase, så dermed er ikke noe sagt om jøder rasistisk. Det er noe annet som jeg ikke kan ordet på desverre. Xenophobic? Xenoistisk? Vet ikke. Jøder i Oslo er gjerrige. Der stempler man hele jøde flokken i Oslo. Hvis man sier, som Joachim gjorde, jødene i Oslo er gjerrige, blir det en helt annen betydning. Dette er semantics HalTan, og hvis du ikke liker det, kan du bare dra. Jeg har ikke hevdet at Joachim ikke er en rasist, og heller ikke at han ikke mente noe rasistisk med utsagnet hans, men utsagnet som skrever er rett og slett ikke rasistisk. At du prøver å generalisere alt til den minste faktor blir bare helt teit. Da kan du like godt argumentere (som du gjorde ) at å si en religiøs gruppe er noe er rasisme, selv om rasisme handler om raser og ikke noe annet. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 EEEEH: Jeg schnakke bedre norge en dere! Jøder i Oslo er gjerrige. Der stempler man hele jøde flokken i Oslo.Hvis man sier, som Joachim gjorde, jødene i Oslo er gjerrige, blir det en helt annen betydning. Feil! Jøder er ubestemt, som i noen JØDER er... Jødene er bestemt, ALLE JØDENE!!! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Negrene i Afrika er late" er ikke en rasistisk uttalelse "Negrene i Afrika og Nord-Amerika er late" er ikke en rasistisk uttalelse "Negrene i Afrika, Nord-Amerika og Sør-Amerika er late" er ikke en rasistisk uttalelse "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika og Asia er late" er ikke en rasistisk uttalelse "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia og Europa er late" er ikke en rasistisk uttalelse "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia er late" er en rasistisk uttalelse Semantics my ass ... :-P edit: er late ja Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jøder i Oslo er gjerrige. Der stempler man hele jøde flokken i Oslo.Hvis man sier, som Joachim gjorde, jødene i Oslo er gjerrige, blir det en helt annen betydning. Du kan norsk ja? "Jøder i Oslo er gjerrige." - der stempler man et UBESTEMT antall jøder i Oslo. Trenger ikke være alle. "Jødene i Oslo er gjerrige." - der stempler man et BESTEMT antall jøder, her gitt ved alle jødene som befinner seg innenfor Oslos grenser. Egentlig skjønner jeg ikke at jeg gidder å poste dette, for det er som Haltan sier. Du pirker bare og prøver å redde dagen... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia" er en rasistisk uttalelse Semantics my ass ... :-P Sorry det er ikke det! For du glemte han ene på romstasjonen som svever i bane rundt jorden! *grin* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia" er en rasistisk uttalelse Mangler du ikke, strengt tatt, noe negativt her? Da blir det vel ikke rasistisk, uansett. *prikelirke* Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jøder, da snakker vi om det som en helhet. Jødene, da snakker vi om de spesifikke som bor der du nevner. Jøder er ubestemt ja, dermed snakker vi om jøder generelt uansett. Dermed blir det "rasistisk" om det skulle være snakk om en rase. Rasisme er en form for generalisering. Men, alle generaliseringer er ikke rasisme. Det er det dere prøver å gjøre. Alle firkanter er rektangeler, men alle rektangeler er ikke firkanter. Dere prøver å si at alle rektangeler er firkanter. "Negrene i Afrika, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Asia, Europa og Australia" er en rasistisk uttalelse Nei, det er stor-slagen generalisering. Det finnes 10 tyskere i leilighetene som jeg bor i, la oss si. Jeg sier "tyskerene der jeg bor er nazier". Er dette "rasistisk"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå