Decline Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Er det ikke pA tide at USA gir opp sine sanksjoner mot Cuba? Castro har jo faktisk fAtt utviklet landet en del, selv om det mangler en god del veldig viktige deler, som ytringsfrihet. Etter hva jeg husker fra en diskusjon, sA er helsevesenet overlegent mange andre vestlige. USA straffer og stenger altsA ute Cuba ved hjelp av sanksjoner og besOksforbud. Det vil si ingen stOtte, isolering etc., OG AT FOLK SOM VIL REISE TIL CUBA RISIKERER BLANT ANNET 3 AARS FENGSEL!! Hva skjer med verden? Naar skal usa gi opp dette, som de tross alt har holdt pA med siden omtrent WWII ? Si din mening! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja. Dette er jo det Castro selv kaller "økonomisk krigføring", som, for dem som liker å telle lik sett i forhold til folketall med nøyaktighet til andre prosentvise desimalposisjon , jo fint tåkelegger de totale tall. Mye rimeligere å sulte i hjel ett land sakte enn å bruke kuler på innbyggerne. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg synes det er dumt at folk kan finme på å dra på chartertur til Cuba. En jente i klassen min hadde veldig lyst til det. DRA HELLER TIL FLORIDA!!! er mitt utspill da. VIL DU STØTTE EN DIKTATOR OG SENERE FÅ PROBLEMER MED Å KOMME INN I US??? Nei takk. Vi må nok vente til at den flotte diktatoren på Cuba dør, og se hva som da skjer. Her i huset hadde vi en diskujson senest på fredag. Min mor hadde vært på kaffebrenneriet og kjøpt en dessertkaffe. DEN VAR FRA CUBA! Min far tok da og helte den ut med ordene "ikke om vi skal støtte et slikt regime!" Og rett ut i avløpet. Nei, takk til USA. Dette sier jeg ikke bare fordi det er mitt hjertens land USA vi snakker om, men fordi det er forkastelig å regelrett støtte et slikt regime. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nei, takk til USA. Dette sier jeg ikke bare fordi det er mitt hjertens land USA vi snakker om, men fordi det er forkastelig å regelrett støtte et slikt regime. Men olje fra Saudi Arabia er greit? Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nei, takk til USA. Dette sier jeg ikke bare fordi det er mitt hjertens land USA vi snakker om, men fordi det er forkastelig å regelrett støtte et slikt regime. Hvorfor? gi meg noen gode grunner? Stort sett alle land i verden har sluttet med blokkader o.l. av Cuba, så hvorfor er det forkastelig? De aller fleste har det bra i Cuba, de har et mye bedre helsesystem og skolesystem en f.eks. USA. Selv har jeg ønske om å reise til Cuba når jeg er ferdig med studiene for å jobbe der. Hasta la victoria siempre! -commandante che guevara Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Det var nå harde ord... Jeg hørte et radioprogram for en stund siden der en norsk student i Kuba fortalte om hvordan hun hadde hatt det. For det første så er samfunnet veldig forskjellig enn det vi har i Norge. Der var det sånn at man hadde rett til å få gratis bolig og mat, og en kunne i større grad velge om en ville jobbe eller ikke. Og når en er kommet inn i felleskapet så bryr folk seg mer om hverandre, de tenker mer på felleskapet enn kun på seg selv. Men pga alle disse økonomiske sanksjonene så er Kuba et fattig land. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Så det måtte være fra faren din du har fått den herlige holdningen din joachimR. Tenkte meg det. Btw hater castro. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hvis du hater Castro SnowDOG, hvordan kan du da kjøpe cubanske sigarerer, cubansk kaffe, og dra til nettopp Cuba på charterreise? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kem sier at eg kjøper kubansk sigar (lol) eller kaffe og har aldri reist til cuba. Haha Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nei vel.. Det er bra! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 (endret) JoachimR, det sier jo litt om IQ'n til faren din at han heller ut en kaffe som allerede er kjøpt (dvs DERE hadde allerede "støttet regimet" ved å kjøpe kaffen) Men jeg må si, jeg synes virkelig synd på både deg og faren din, da faren din viser hvor lite peiling han egentlig har, og synd på deg, for deg virker som om du har blitt hjernevasket av faren din! btw: Cuba er blant verdens beste kaffer! Endret 26. oktober 2003 av |Johnsen| Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kunne tenke meg å reise ned dit da. Cubanske kvinner er snacksy som pokker og fisket er dritt bra hører eg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja vel, men selvom min far da skulle ha lav IQ, så kan jeg fortelel at han er konserdirektør i et internasjonalt selskap. Det har ikke nødvendigvis noe med IQ-en å gjøre, jeg bare nevner det. Ja, vi støttet sånn sett Cuba. Men vi ville ikke støtte dem ved å drikke kaffen i tillegg. Mulig den var god, men noen prisnipper har man da. Ja vel SnowDOG, du sa isted at du ikke likte Castro. hvorfor støtte hans fremste næring, turisme da? Og i tillegg få vansker med å senere komme inn i USA??? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hmm det er en dilema ja. Vil heller til usa enn cuba. Men tror neppe at de nekter meg å reise til usa fordi eg har vært i cuba. Har jo tross alt familie i usa. Ikke det at eg har seriøse planer i å reise til cuba men hvis eg skal til en av de karibiske øyene så blir det enten puerto rico eller dominikaske republikk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kan da fortelle deg at en flyver i SAS ble nektet adgang til USA en gang, for å ha oppholdt seg i Cuba.... Og er du passasjer med et flyselskap, og blir nektet adgang til US, har flyselskapet snavsar for å få deg ut umidelbart, og flyselskapet må betale 10 000 dollar i bot til de føreale amerikanske myndigheter... US er ikke redde for å nekte folk adgang, kan vi se det slik? Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Ja vel, men selvom min far da skulle ha lav IQ, så kan jeg fortelel at han er konserdirektør i et internasjonalt selskap. Det har ikke nødvendigvis noe med IQ-en å gjøre Hvorfor nevne det da, viss det er slik at det ikke har noe med IQ å gjøre, slik som du sier det? Og viss selskapet utnevner sine direktører og IKKE tar IQ med i betraktningen så er det ikke lenge til det selskapet går ad undas, men nok om det! Back to topic! Ja vel SnowDOG, du sa isted at du ikke likte Castro. hvorfor støtte hans fremste næring, turisme da? Og i tillegg få vansker med å senere komme inn i USA??? Kanskje fordi folk gir f*** om de kommer inn i USA eller ikke? KAnskje man mye heller vil reise til andre land enn USA, noen gang tenkt over det? For min egen del så er det utenkelig å reise til verdens mest dobbeltmoralistiske land, og jeg tror nok at de som kunne tenkt seg å reise til Cuba er klar over konsekvensene, men tror du det JoachimR, at de bryr seg? Neppe! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Også har vi jo Jan Gouie (eller noe i den duren) som ikke en gang har lov til å fly i amerikansk luftrom. Han er svensk, men har skrevet under på motstandsdokumenter mot krigen i Iraq og har i tillegg bodd i Iran er det vel. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg kan da fortelle deg at en flyver i SAS ble nektet adgang til USA en gang, for å ha oppholdt seg i Cuba.... Og er du passasjer med et flyselskap, og blir nektet adgang til US, har flyselskapet snavsar for å få deg ut umidelbart, og flyselskapet må betale 10 000 dollar i bot til de føreale amerikanske myndigheter... US er ikke redde for å nekte folk adgang, kan vi se det slik? So fucking what? Dette viser jo i og for seg hvor barnslig USA har blitt, ved å nekte folk adgang KUN for å ha besøkt et land som de ikke liker! Da jeg har vært i Russland 2 ganger, får jeg da problemer med å komme inn i USA? Ikke at jeg kunne bry meg mindre, men du ser visst ut til å ha svar på alt du JoachimR! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg må ha amerikansk påfyll et par ganger i året. PÅFYLL av patriotisme, fellesskap og den amerikanske ånd. Uansett om du mener det er et dobbelmoralistisk land. Men det er geit, du kan dra til land som cuba og russland, så kan jeg dra til USA jeg vet ikke hvordan USA ser på Russland i øyeblikket, men det spørs jo også på imigrasjon-mannen... Mitt råd: Ikke still deg bak en mann med turban!! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Også har vi jo Jan Gouie (eller noe i den duren) som ikke en gang har lov til å fly i amerikansk luftrom. Han er svensk, men har skrevet under på motstandsdokumenter mot krigen i Iraq og har i tillegg bodd i Iran er det vel. Oj, skummelt! Han er jo ifølge Bush "Terrorist" fordi han ikke er MED dere som Bush så fint sa i talen sin, og han kan jo dermed finne på å ta livet av alle passasjere og en drøss med amerikanske sivile ved å kræsje flyet en eller annen plass over USA? NEI! Men dette viser da hvor paranoid og latterlig det landet har blitt da det ikke er lov til å fly over amerikanse luftrom engang fordi man markerte sitt standpunkt ang. Irak-konflikten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå