Kensington Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Hei! jeg har ved flere anledninger oppdaget at telenor registrerer en større mengde data brukt av meg, enn det iphonen min oppgir. Eksempler; 1. Juli nullstilte jeg statistikken på min iPhone5.Den 30. juli får jeg mld fra telenor om at mine 1000MB er brukt opp.Jeg sjekker da på min iphone og får tallet 807MB.Det samme gjentar seg neste måned.Nullstilte 1. Aug, og får mld fra telenor om at mine 1000MB er oppbrukt den 22. aug. Da viser min iphone min iphone 729MB.Flere som opplever dette? Blir vanskelig å diskutere dette med telenor....ord mot ord osv. Mvh,K Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Har du iPad eller annen tvilling? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Android sin måler advarer om at ISP'en vil kunne måle et annet forbruk enn telefonen, noe som også gjør at jeg har satt grensen en del lavere. Sånn sett så kan jeg anbefale telenor-appen som viser hvor mye DE har registrert, så slipper du slike kjipe overraskelser (denne oppdaterer seg dog kun en gang om dagen). Akkurat hva som gjør det vet jeg ikke helt, men kanskje noen andre kan forkalre det. 1 Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Har du iPad eller annen tvilling? Nope. Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Android sin måler advarer om at ISP'en vil kunne måle et annet forbruk enn telefonen, noe som også gjør at jeg har satt grensen en del lavere. Sånn sett så kan jeg anbefale telenor-appen som viser hvor mye DE har registrert, så slipper du slike kjipe overraskelser (denne oppdaterer seg dog kun en gang om dagen). Akkurat hva som gjør det vet jeg ikke helt, men kanskje noen andre kan forkalre det. Ja, jeg ser jo at appen gir et annet tall enn tlf min. But still....why? hehe Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Ikke at jeg er sikker i mitt svar, men jeg mener å ha hørt at Telenor bruker både opp- og nedlasting til datatrafikk, mens iPhone kun regner med nedlastning. Mvh Faller Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Ikke at jeg er sikker i mitt svar, men jeg mener å ha hørt at Telenor bruker både opp- og nedlasting til datatrafikk, mens iPhone kun regner med nedlastning. Mvh Faller Høres ut som et veldig logisk svar Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 De burde jo standardisere dette, så kundene kan vite hvor mye de har brukt. Telenor har en egen app, men den oppdateres bare en gang i døgnet, ved at den logger seg på Telenor sin server og spør. Ikke at den faktisk måler noe selv. Ikke veldig hjelpsomt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 De burde jo standardisere dette, så kundene kan vite hvor mye de har brukt. Telenor har en egen app, men den oppdateres bare en gang i døgnet, ved at den logger seg på Telenor sin server og spør. Ikke at den faktisk måler noe selv. Ikke veldig hjelpsomt. Vel som nevnt så er dette ganske så hjelpsomt. Da vet du om du kan fortsette med å bruke nettet eller ei. Og du vet akkurat hva telenor har registrert og hva du kan forvente at du har igjen, samt hva du kan forvente regningen blir på. Med mindre man liker å logge seg inn på telenor sine sider og bla seg frem da. Men ja, det høres logisk ut, og idiotisk om måleten kun ser på ned-trafikk. Vi trenger ikke enda en enhet å forholde seg til, så å dele opp ned og opp hørtes som en dårlig ide. Da synes jeg heller android/iOS bør gi mulighet til å velge hva den skal måle. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Hvilken vei MB'ene dine går i mobilnettet spiller ingen rolle da du belaster nettet like mye enten dataene dine går opp eller ned. At operatørene måler all datatrafikk din enhet belaster nettet på er jo bare rett og rimelig. Installer Telenor appen som foreslått eller sjekk på 'minesider' jevnlig. Endret 25. august 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg har riktignok ikke Telenor, men liknende problem. Ringte min operatør og fikk beskjed om at de nullstiller "klokka" den 27. hver måned. Om Telenor gjør det samme, kan du altså ha brukt riktignok ganske mye men, 193MB fra 27.jun - 30.jun. Om din iPhone så rapporterer 807MB brukt den 30.jul. Så blir regnestykket riktig. Det er et par ting du skriver som ikke stemmer helt med hva jeg sier, men det kan være en del av problemet. Så først av alt; finn ut når Telenor nullstiller tellingen. Det er ikke sikkert de gjør det den 1. i hver måned. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg har Djuice, og tror en måned betyr en måned, dato fra 1. til 31. Noen måneder er kortere. Ny kvote begynner uansett ved midatt den første dagen i måneden. Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Hm, så 2 mulige løsninger altså; 1. iPhonen leser bare av downloads (høres ikke ut som noe apple ville gjøre)2. At telenor nullstiller en annen dag enn den 1. Noe de ikke gjør i.h.t. telefonsamtale.Men de har sendt saken videre. Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Hvilken vei MB'ene dine går i mobilnettet spiller ingen rolle da du belaster nettet like mye enten dataene dine går opp eller ned. At operatørene måler all datatrafikk din enhet belaster nettet på er jo bare rett og rimelig. Installer Telenor appen som foreslått eller sjekk på 'minesider' jevnlig. Enig. Tviler på at apple bare leser av nedlasting. Selvsagt. Har som sagt app'en....lurer fortsatt på hvorfor det er så stort avvik. Jeg har Djuice, og tror en måned betyr en måned, dato fra 1. til 31. Noen måneder er kortere. Ny kvote begynner uansett ved midatt den første dagen i måneden. Stemmer det. Men det forklarer ikke spørsmålet mitt:) Lenke til kommentar
Kensington Skrevet 28. august 2014 Forfatter Del Skrevet 28. august 2014 Ok. Prata med telenor. Etter litt googling ser det ut til at det er en bug i iphonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå