Aleks Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Skal reise rundt alene i Marokko i 2 uker og lurer på om noen har noen anbefalinger til ting å gjøre der? Tenker å se Marrakeck, Casablanca, Chefchaouen og få sett ørkenen og ri på kameler. Noen som har noen innspill? Eventuelt erfaringer eller tips til hvem man burde bestille ørkentur med? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Skal følge denne tråden, er selv fra Marokko, så er spent på hvordan din opplevelse blir i mitt hjemland Når reiser du? Har kun vært i Marrakech av de byene du nevner, hvor mange dager skal du være her? Kan du fransk, spansk? Endret 25. august 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Kult! Reiser om rundt 3 uker. Skal først jobbe 2 uker på et barnehjem og så ha 2 uker hvor jeg reiser rundt i landet. Språkfronten er det nok litt dårlig med, men skal prøve å lære noen franske eller arabiske fraser for å gjøre meg litt mer forstått der ikke engelsken når frem. Lenke til kommentar
Kris_910 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg ville anbefalt en tur i Atlasfjellene, og øst i landet til Sahara. Har selv kun vært sør for Atlas, så mine anbefalinger er nok kanskje ikke så aktuelle. Jeg sov over på Panorama Hotel i Merzouga ved Sahara. Jeg trivdes veldig godt her. Hadde hotell i Agadir, og bestilte faktisk denne turen fra Agadir til Merzouga av en snåling på stranda (var veldig skeptisk!!) men ble en utrolig tur. Vi var 3 gutter som da fikk sjåfør med firehjulsstrekker. På veien var vi også innom Todra Gorges, en fin kløft mellom Agadir og Merzouga. Best var kanskje de små landsbyene der du kjøpte kjøtt på ene siden av gata, og gikk over på andre siden og fikk det stekt og servert med brød :-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Anbefaler en tur over Atlas inn til Ait ben Haddou, ganske eksotisk sted som har vært kulisse for flere filmer. 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Tenker meg innover der ja, men planla å stoppe i Ouarzazate istedet. Vet du hvordan det er i forhold til Ait Ben Haddou? Har bare sett Rabat så langt, men det er virkelig fantastisk her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Var også innom Ouarzazate som er litt lengre mot Sahara på samme vei. Det er noen filmkulisser i utkanten av byen og store og små hus med lignende stil som så mere bebodd ut. AIt Ben Haddou ser litt mere ut som noe fra en annen planet. Burde ikke være noe problem å få begge med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå