kenny28 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Jeg har planer om å skifte et batteri til en iPhone 4. I den forbindelse så lurte jeg på om dette frarådes pga varmgang eller eksplosjon i disse kopi batterier ? Hvis dette er helt i orden så lurte jeg på om noen kunne anbefale batteri og tilbehør hos en ebay butikk ? Jeg har og en annen iPhone 4 som har dårlig låse knapp( knappen man skruer av/på telefonen med). Kan noen hjelpe med å finne denne/disse delene hos ebay butikk ? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Billige kinabatterier er alltid et sjansespill, det finnes en og annen seriøs aktør, men en million useriøse som selger potensielt farlige batterier av dårlig kvalite. Det viktigste du må gjøre er å finne en leverandør med godt ry og gode omtaler. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Hvor har du kjøpt iPhonen? Du er klar over at du har reklamasjonsrett, og har du kjøpt den hos apple.no er det en veldig smal sak å få hjelp. Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg tror at det ikke er lurt å kjøpe et kinabatteri... kanskje er det ikke så dårlig å skaffe seg en "kinaknapp", men et batteri av dårlig kvalitet kan være farlig... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Hvor har du kjøpt iPhonen? Du er klar over at du har reklamasjonsrett, og har du kjøpt den hos apple.no er det en veldig smal sak å få hjelp. Det er vanligvis ingen reklamasjonsrett på telefonbatteri som er stort mer enn to år, så det kan han sannsynligvis bare glemme i dette tilfellet. Nå er det jo flere firma i Norge som tilbyr å batteriskifte til iPhone 4 for rundt 300 kroner, så jeg ville heller vurdert å la folk som er trent i operasjonen gjøre dette, framfor å begynne å rote inni telefonen selv. Endret 27. august 2014 av Newton Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Du kan evt kjøpe batteri i den nettbutikken da http://www.mytrendyphone.no/shop/apple-iphone-4-33359p.html også sette inn selv. Er ikke akkurat vanskelig, skrur av to skruer - sklir dekselet oppover og tar det av - så fjerner man vel to skruer over batterikontakten - tar av batterikontakten - tar ut batteriet - setter inn nye og gjør det samme i motsatt rekkefølge Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Jeg har planer om å skifte et batteri til en iPhone 4. I den forbindelse så lurte jeg på om dette frarådes pga varmgang eller eksplosjon i disse kopi batterier ? Hvis dette er helt i orden så lurte jeg på om noen kunne anbefale batteri og tilbehør hos en ebay butikk ? Kjøpte kinabatteri til min 4er. Den var like dårlig som den gammle etter 2 måneders bruk. Og forskjellen mellom apple og kina er at apple batteriene holder spenningen til 0%, mens kinabatteriet kutter på 20%. Bruk heller noen ekstra kroner på ekte eller OEM kvalitet batterier. Jeg har og en annen iPhone 4 som har dårlig låse knapp( knappen man skruer av/på telefonen med). Kan noen hjelpe med å finne denne/disse delene hos ebay butikk ? Bryteren er nok ledningsnettet som er gåent. Har også byttet dette på 4ern, med samme resultat på kina deler. Virket i 2 uker så kutta det. Kjøp deler hos iFixit.com eller tilsvarende seriøse forhandlere. Endret 28. august 2014 av Zepticon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå