Gå til innhold

Polarkrill - erfaring?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-207017

Har to pakker her, og lurer på om jeg skal gi det en sjans eller gi det bort. Man får jo visst både omega-3, antioksidanter og vitamin D. Eter ganske greit med fisk fra før (men hovedsaklig laks og makrell), og har alltid vært usikker på om jeg behøver omega-3 tilskudd ved siden av. Hmm kanskje bør ta en prat med legen. Legen kan vel sjekke hva du mangler? Greit å vite hva man mangler og ikke mangler. Ikke lett å holde kontroll på det.

Ifølge denne artikkelen bør jeg gi det bort. For jeg spiser mer fisk enn 1-2 ganger i uken. (bare i dag har jeg spist to skiver makrell til frokost, og skal ha laks til middag etterpå)

Men selvom jeg selv ikke ender med å bruke det, er det sikkert en del andre som lurer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/For-mye-omega-3-kan-vare-farlig-7348193.html

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

Personlig tar jeg Omega-3, av forskjellige grunner. Jeg liker tanken på at et relativt billig kosttilskudd som jeg har lest her og der (gidder ikke bla fram kilder, derfor legger jeg ikke noe særlig vekt på argumentet heller. Google it and you will find, though) at dette har en ganske stor helsegevinst, ihvertfall sett mot andre tilskudd. Dessuten er det enkelt tilgjengelig. Jeg trener mye og føler dermed at jeg trenger et ekstra påfyll. Og når det gjelder krill, så tar jeg det ikke fordi:
1. Det er et helvetes søl når det går hull på kapslene, som har rødt fyll a la vin. (Har de liggende i en treningsbag).
2. Jeg hadde ikke noen spesifikt bedre erfaring med krill enn det jeg hadde med omega-3.
3. Jeg hadde en veldig dårlig erfaring med VitaMail, som jeg fremdeles blir plaget av og påminnet at de er det eneste selskapet som klarte å lure meg til å ta imot en pakke. Og de kjørte på med den vanlige greia hvor man får en ekstra pakke i posten når man finner ut at man ikke bare tok imot en prøvepakke, men samtidig meldte seg på et abonnement og melder seg av med unnskyldningen om at "Den allerede var sendt".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Akkurat samme her! Jeg ble ringt og lurt til å tro at jeg vant det, men var et abonnoment jeg "vant"... Ringte dem og fikk stoppet, men returnere pakken fikk jeg ikke, så måtte betale 99,-.

Jeg regner med at jeg ikke behøver dette. Omega-3 har jeg en følelse av at jeg har mer enn nok av. Noen somv et om man bør variere med fisketyper, eller er det greit at det for det meste går i laks og makrell? Har selv også tatt omega-3 kapsler og tran, men stoppet med det.

Tror nok det sikkert er andre vitaminer osv jeg bør ha i meg mer av. Legen kan vel sjekke dette for meg?

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...