Gå til innhold

Dette er TV-en vi har ventet på

Anbefalte innlegg

Ro deg ned da mann ;)

Trenger ikke beklage noe som helst til meg! Du går ut ganske bastant å sier at 4K vil være en gimmick de neste 4-5 årene. Jeg bare lurte på hvorfor du er SÅ pesimistisk?

Hvis kravet ditt er at ALT skal leveres i 4K for at du skal være fornøyd så forstår jeg skepsisen din, men at det skal ta 4-5 år før vi kan kose oss med et bra utvalg av 4K-materiale ser jeg ikke for meg.

Skrev jeg ALLE filmer i 4K? Det er 10 år siden HD kom, og fortsatt er HD-biblioteket langt fra det man kan kalle "fornøyd".

De første 4-5 årene vil du knapt finne en norsk kanal i 4K, du vil også ha et veeeeeeeeeldig lite utvalg av filmer i 4K. Kanskje du vil se nyere filmer i 4K, men det skal nok lenge til før analoge klassikere noensinne vil komme ut til et 4K-format (som jeg nevnte ovenfor, er dette fortsatt tilfellet med Blu-Ray).

Og streaming-argumentet ditt forandrer ikke på noe av det jeg skrev. Innholdet er fortsatt ikke der (med noen få unntak, men da snakker vi om ensifret antall innhold). I tillegg har streamingselskapene fortsatt problemer med å streame tjenestene sine i full-HD. For ikke snakke om folk hjemme som, mtp. nettverket sitt, har problemer med å streame ting i full-HD. Hvordan tror du det da vil være med 4K? Selv ikke kinoene viser mer enn 2K (1080P).

Det er regelrett dumskap å kjøpe seg 4K i dag. TVene vil ikke bare være bedre, men også billigere, å kjøpe når man faktisk har noe reelt 4K-innhold å se dem på.

Det er regelrett dumskap å se på TV-sendinger, det er jo så dårlig kvalitet der. SÅ hvorfor er det relevant hva de gjør? Eller kanskje folk bruker media litt annerledes enn deg selv? Forøvrig er det ikke riktig at kinoene ikke viser mer enn 2K.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en sterk påstand som ble slengt ut der, men jeg kan ikke si meg uenig. Ikke med disse prisfallene.

Jeg personlig har vurdert det som å være regelrett dumskap (for meg selv, med min tilfeldig oppsamlede kunnskap), å kjøpe 4K-TV i dag - uten HDMI 2.0 eller bedre. En TV skal vel være bedre enn den man har fra før, no?

Da bør det liksom være båndbredde til å overføre 4K-innhold til TV'n uten å gå ned til 30Hz. I mitt hue er 30Hz en showstopper.

Dersom jeg ikke skal miste funksjonalitet [som jeg bruker, og setter pris på] fra min eksisterende TV, så vil jeg strengt tatt måtte slengt på båndbredde til å se 3D 4K-innhold uten å gå ned til 30Hz, men der tror jeg heller ikke HDMI 2.0 er nok. Jeg synes HDMI 2.0 er en half-assed ny standard som ikke engang dekker normal funksjonalitet fra i dag. Når de først lagde en ny så burde den ha dekt 3D 4K @ 120Hz. Minimum. Alas, jeg vet at ingen andre her inne bryr seg om det... :g

Men dette betyr TO nye forsterkere i framtiden, TO nye avspillere, TO nye TV'er...

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Dette er indeed TV'en vi har ventet på .

Nå er det bare å vente på at den får en grei pris :p

Og uten buing...

AtW

Er vel bare et triks for å selge mer siden buede TVer sikkert skal være kult å vise frem, så er vel over sanrt. Akkurat som den store 3D markedsføringen og Hz racet.... Går nok samme vei med buede skjermer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

At folk vil fjerne 3D fra TV-modeller er et tegn på at de faktisk har lagt teknologien for hat. 3D er først og fremst software. Det er mer eller mindre helt gratis. Og det er ingen som kan tvinge deg til å bruke det.

Likevel vil du tvinge andre til å miste tilgangen til funksjonaliteten.

Hva om du bare lot være å bry deg om hva andre bruker TV'n til?

Det er ikke rasjonelt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Er vel bare et triks for å selge mer siden buede TVer sikkert skal være kult å vise frem, så er vel over sanrt.

Forklaring:

at:

...de buede skjermene angivelig er i stand til å frembringe en mer positiv, følelsesmessig respons enn vanlige TV-er.

Dette skal rett og slett ha sammenheng med at hjernen oppfatter buede objekter generelt som mer tiltalende og «ufarlige» enn objekter med skarpere vinkler.

Når du er i butikken og ser en slik skjerm, er den mindre truende og skaper positiv respons i hjernen din.

Altså, den føles lettere å kjøpe.

Da spør jeg meg selv, ønsker jeg å betale ekstra for at en TV er lettere å kjøpe? Mange lar seg styre av følelser, men jeg personlig mener at det er naturlig å svare "nei" på det spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...