Gå til innhold

Dette er TV-en vi har ventet på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Later ikke til at danskene heller vil ha en kurvet TV, om man leser kommentarene der.

Men greit nok. Prisen skal vel uansett halveres eller så før det blir aktuelt åkkesom. Og da har det kanskje kommet en flat harry-modell til oss ikke-hipsterne som sitter på 5 år gamle (nye?) SamsungTVer.

Lurer på om produsentene egentlig insisterer på den buen rett og slett for å oppnå bedre mekanisk stivhet i konstruksjonen?

Lenke til kommentar

De insisterer på den buen for å redusere optimal innsynsvinkel så man trenger større TV for at alle skal kunne se bra. Så kommer helt flate paneler tilbake ved neste korsvei, mens en ny måha-funksjon venter i horisonten. Tror det skremte produsentene litt da de innså at de var i ferd med å lage noe såpass bra at ingen som kjøpte det ville ha bruk for nytt fjernsyn på lange tider. Da innfører man en skavank og kaller det en "feature".

Lenke til kommentar

Til de som skal vente på at prisene faller:

Forløperne til LG 65EC9700 startet på:

LG 65LA965W - 50 000,- annonsert pris for litt under ett år siden, nå 16 995,-
Prisfall på ett år: 66%.

LG 65LA970V - 60 000,- annonsert pris for litt under ett år siden, nå 22 999,-
Prisfall på ett år: 61%.

LG 65UB950V - annonsert pris(?) 47 169,- i april, 24 999,-
Prisfall på under et halvt år: 47%.

Det skal gi et greit inntrykk av prisfallet.

LG 65EC9700 - annonsert pris/estimert til £5990/NOK, 60 000. Dette er en betydelig dyrere startpris enn UB950V som startet på €4000. Hvis €4000 ble til 47 169,- risikerer man at £5990 = €7528 blir til 88 772,-

Men altså med et voldsomt prisfall første og andre halvår.

Det ser ut til at dette er status for HDMI 2.0:
65LA965W; NEI.
65LA970V: NEI.
65UB950V: JA.

Jeg personlig ville *ikke* kjøpt en 4K-TV uten HDMI 2.0 som hovedTV nå. Men med dette prisfallet, ser det ikke ut til at jeg behøver det.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De insisterer på den buen for å redusere optimal innsynsvinkel så man trenger større TV for at alle skal kunne se bra. Så kommer helt flate paneler tilbake ved neste korsvei, mens en ny måha-funksjon venter i horisonten. Tror det skremte produsentene litt da de innså at de var i ferd med å lage noe såpass bra at ingen som kjøpte det ville ha bruk for nytt fjernsyn på lange tider. Da innfører man en skavank og kaller det en "feature".

Jup, buede skjermer gir veldig mening for pc skjermer, ikke tver der du sjelden har optimal vinkel.

Ja det gir sikkert en mening på veldig store tver på 150 tommer og slik,

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke bruk for 4K. Så de neste 4-5 årene vil 4K være en gimmick.

For DEG kanskje!

Sånn er det å være svaksynt, ser ikke alle detaljer da :/

Fortsatt ikke bruk for 4K. Så de neste 4-5 årene vil 4K være en gimmick.

På hvilket grunnlag kan du si noe sånt?

Å, beklager! Visste ikke at dere hadde kanaler på TV tilgjengelig i 4K. Jeg visste heller ikke at dere hadde filmer tilgjengelig i 4K. Gjør det "smarte" valget og kjøp dere 4K da; dere vil nok ha det moro med å sette på 1080P-filmer på TVen deres, slik dere koste dere med DVD-filmer på HD-TVen deres i sin tid! Hva blir det neste? Kjøpe 10K-grafikkort for å kunne kjøre alle nyeste spill i 120+ FPS på 60Hz-skjermer?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Ro deg ned da mann ;)

Trenger ikke beklage noe som helst til meg! Du går ut ganske bastant å sier at 4K vil være en gimmick de neste 4-5 årene. Jeg bare lurte på hvorfor du er SÅ pesimistisk?

Hvis kravet ditt er at ALT skal leveres i 4K for at du skal være fornøyd så forstår jeg skepsisen din, men at det skal ta 4-5 år før vi kan kose oss med et bra utvalg av 4K-materiale ser jeg ikke for meg.

Lenke til kommentar

Synd at regnestykket for alt i 4k i norge er på flere milliarder en jeg har fingre.

Tipper streaming blir/er det nye store, men så kommer problemet med ISPer som selger 90000000000000000000mb , men sitter på 9000 og når alle kundene vil bruke sin betalte hastighet så sliter de.

Lenke til kommentar

Ro deg ned da mann ;)

Trenger ikke beklage noe som helst til meg! Du går ut ganske bastant å sier at 4K vil være en gimmick de neste 4-5 årene. Jeg bare lurte på hvorfor du er SÅ pesimistisk?

Hvis kravet ditt er at ALT skal leveres i 4K for at du skal være fornøyd så forstår jeg skepsisen din, men at det skal ta 4-5 år før vi kan kose oss med et bra utvalg av 4K-materiale ser jeg ikke for meg.

Skrev jeg ALLE filmer i 4K? Det er 10 år siden HD kom, og fortsatt er HD-biblioteket langt fra det man kan kalle "fornøyd".

De første 4-5 årene vil du knapt finne en norsk kanal i 4K, du vil også ha et veeeeeeeeeldig lite utvalg av filmer i 4K. Kanskje du vil se nyere filmer i 4K, men det skal nok lenge til før analoge klassikere noensinne vil komme ut til et 4K-format (som jeg nevnte ovenfor, er dette fortsatt tilfellet med Blu-Ray).

Og streaming-argumentet ditt forandrer ikke på noe av det jeg skrev. Innholdet er fortsatt ikke der (med noen få unntak, men da snakker vi om ensifret antall innhold). I tillegg har streamingselskapene fortsatt problemer med å streame tjenestene sine i full-HD. For ikke snakke om folk hjemme som, mtp. nettverket sitt, har problemer med å streame ting i full-HD. Hvordan tror du det da vil være med 4K? Selv ikke kinoene viser mer enn 2K (1080P).

Det er regelrett dumskap å kjøpe seg 4K i dag. TVene vil ikke bare være bedre, men også billigere, å kjøpe når man faktisk har noe reelt 4K-innhold å se dem på.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...