Gå til innhold

Nettangrep rammet flere spilltjenester i helgen

Anbefalte innlegg

Et piskeslag på ryggen per pakke de sender i et DDoS angrep høres ut som en passende straffemetode... Det er få ting som provoserer meg mer enn disse stakkarslige små krypene som kun ødelegger for andre mennesker og gjemmer seg i skjørtet til mora si i en kjeller, fri for konsekvenser. Det skal bli spennende å se om FBI klarer å spore oppe disse, blir nok skikkelig fight når de kommer på døra - så tøffe som de DDOS gutta er.

En klok mann sa engang at det finnes en god måte å teste om en straff er moralsk riktig på. Denne testen er at den som dømmer straffen selv må være i stand til å fullbyrde den. Kunne du selv ha delt ut så mange piskeslag til flere av de skyldige i denne saken?

Gi meg pisken og tullingen så skal jeg piske til armene mine gir opp og litt til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et piskeslag på ryggen per pakke de sender i et DDoS angrep høres ut som en passende straffemetode... Det er få ting som provoserer meg mer enn disse stakkarslige små krypene som kun ødelegger for andre mennesker og gjemmer seg i skjørtet til mora si i en kjeller, fri for konsekvenser. Det skal bli spennende å se om FBI klarer å spore oppe disse, blir nok skikkelig fight når de kommer på døra - så tøffe som de DDOS gutta er.

En klok mann sa engang at det finnes en god måte å teste om en straff er moralsk riktig på. Denne testen er at den som dømmer straffen selv må være i stand til å fullbyrde den. Kunne du selv ha delt ut så mange piskeslag til flere av de skyldige i denne saken?

Gi meg pisken og tullingen så skal jeg piske til

armene mine gir opp og litt til.

Så du er av den typen altså. En svakhet med denne metoden er at den ikke virker om personen i testen mangler, eller har veldig nedsatt evne til empati.

Lenke til kommentar

Fra spøk til alvor: Strenge fengselstraffer støtter jeg ut, og erstatningskrav for enhver skade de påfører samfunnet, i den hundremillionersklassen det er. Hvorfor skal andre ta prislappen?

Det er en helt annen sak. Og at de fortjener straff er jeg enig i, men jeg er ikke like ivrig å straffe for straffens skyld som deg. Du spør hvorfor skal andre ta prislappen, men hva er egentlig sjansen for at noen av disse hackerne skal kunne betale for seg når det er snakk om slike summer? Resultat vil jo bare bli at de skyldige blir gjeldsslaver for livet mens bedriftene som ble utsatt for dette allikevel må betale for skadene.

Lenke til kommentar

Hvis en ødelegger noe i virkligheten, f.eks. et hus, en bil, en bedriftslokaler ol. så blir personen som påfører skadene dømt til å betale erstattning, en skjevhet i rettssystemet som lar folk gjøre hærverk for mange millioner av kroner på internett uten konsekvenser i form for erstattning er en skremmende tanke. Det vil også virke forebyggende om man blir stilt til ansvar for skaden man har påført - Hvor kult er det å sitte som gjeldsslave fordi man tøffer seg på nett?

Per i dag er det gått over alle grenser med "tøffinger" som Anonymeous og andre tullinger som driver fritt uten å bli straffet. Ikke bra for forbrukeren eller samfunnet. Det må og bør statueres eksempler for å begynne å få bukt med denne utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...