Gå til innhold

Asus A7N8X med 200 i systembuss

Budull

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe et Asus A7N8X, en AMD prosessor og nye ram-brikker som fungerer i dual.

Jeg skal ha en 333-bus prosessor, og ram som kan klokkes litt, og kjøre

hele greia på 200mhz system bus. (400 effektiv)

Blir vel en Xp2000+ eller noe. Har folket noen forslag?

-Går det? Noen erfaringer med denne overklokkingen med HKet?

-Hvilken ram trenger jeg? skal bare klokke til 400mhz, evnt noen med det som standardinstillinger.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har asus a7n8x delux, amd xp2500 (barton), 2x256 dual minne type Geil Golden Dragon...

jeg klokka til xp3200 (200mhz x2) og alt kjørte dønnstabilt med dette systemen. Helt til jeg innstallerte WIN XP!!!!!!

bemerk deg at det er absolutt best å kjøpe amd med barton kjerne, lettere å klokkE? utvikler mindre varme og krever mindre strøm.... :yes:

Lenke til kommentar

Ok. Flott! Takk for hjelpen alle sammen.

Men hvordan ser man at det er rev.2? Jeg tenkte på et av de demo-kortene

på komplett:

ASUS A7N8X Deluxe DEMO

Ville dette kombinert med:

Denne rammen

og

Denne prosessoren

Virke allright?

Jeg er heller ikke sikker på skjermkort, jeg har et GF3 (ikke TI)-kort og vil bytte ut dette. Ser på enten Gf4Ti4400, eller et Sappire Radeon 9600 Fireblade kort.

Er Radeon kortet verdt pengene?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Asus-kortet, og det støtter FSB 200, men tror kanskje det bare er på Deluxe-utgaven. Men når du allikevel har sett på det skulle det ikke være et problem.

Ser at det er mange fler som har Abit-kortet pga overklokking. Jeg har Athlon 2800 (Barton), som kanskje ikke er ideell til overklokking, men har da klart litt.

Dersom du skal ha et hovedkort som klokker bra bør du kanskje kjøpe Abit-kortet. Men hvis du skal ha et STABILT, prisbelønt hovedkort med mye fremtidsrettet teknologi bør du velge Asus A7N8X Deluxe!!

Lenke til kommentar

forresten; til det playmofish sa "...mange fler har abit...." det er faktisk asus a7n8x deluxe som er det mest solgte og brukte nforce hovedkortet, noe som ikke automatisk gjør dette til det beste. tross alt, toyota corrola er noerges mest kjøpte bil ;)

Endret av bugbear
Lenke til kommentar
forresten; til det playmofish sa "...mange fler har abit...." det er faktisk asus a7n8x deluxe som er det mest solgte og brukte nforce hovedkortet, noe som ikke automatisk gjør dette til det beste. tross alt, toyota corrola er noerges mest kjøpte bil ;)

Men nå er vel Asus'et mer å regne som en Mercedes ang features og "stæsh", Abit'et blir vel kanskje mer som en Audi TT eller en Toyota Celica :D

Lenke til kommentar
Men nå er vel Asus'et mer å regne som en Mercedes ang features og "stæsh", Abit'et blir vel kanskje mer som en Audi TT eller en Toyota Celica :D

Nå er NF7 det beste overklokkingskortet å få til socket A, så vil heller sammenligne det med McLaren F1 :nice:

(verdens raskeste serieproduserte bil, den er strippet for alt unødvendig som veier ekstra).

Lenke til kommentar
Men nå er vel Asus'et mer å regne som en Mercedes ang features og "stæsh", Abit'et blir vel kanskje mer som en Audi TT eller en Toyota Celica  :D

Nå er NF7 det beste overklokkingskortet å få til socket A, så vil heller sammenligne det med McLaren F1 :nice:

(verdens raskeste serieproduserte bil, den er strippet for alt unødvendig som veier ekstra).

Abit'et er et høgst potent kort...men for å fortsette med bil-metaforene. Mercedes SLR aka den nye silver arrow'n, harker og går i "usle" 331 km/h mot de ca 386 km/h som er top for McLaren F1. Likevel, det er litt mer stil over SLR'n spør du meg :p: Og 331 km/h burde da holde for de fleste for å komme seg fra a til b... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Abit'et er et høgst potent kort...men for å fortsette med bil-metaforene. Mercedes SLR aka den nye silver arrow'n, harker og går i "usle" 331 km/h mot de ca 386 km/h som er top for McLaren F1. Likevel, det er litt mer stil over SLR'n spør du meg :p: Og 331 km/h burde da holde for de fleste for å komme seg fra a til b... :mrgreen:

Noen vil ofre litt fart for luksus og komfort, andre bryr seg kun om å ha det raskeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...