Gå til innhold

Lang perm i Garden

Topgear1

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal inn i Garden i oktober 2014. Har kjæreste i USA, og derfor så lurer jeg svært på hvordan systemet rundt lang perm er. Vet kun at jeg kan søke om det etter rekrutten. Men jeg må vel også søke om tillatelse til å utføre perm i utlandet? Pleier det å gå greit? Hvilke avdelinger i Garden er det som ville vært lettest å få lang perm i? Hun har fri fra college rundt midt i Desember til midt i Januar, så det er den perioden som hadde passet bra å få lang perm i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 7 hjemreiser i løpet av året, som oftest blir avviklet i forbindelse med ferier. Dvs. at du ikke har full frihet til å bruke disse, siden de også er styrt av hovedaktiviteten. Siden du har innrykk i Oktober tipper jeg du får juleferie, vinterferie, påskeferie, sommerferie, og noen langhelger e.l som f.eks rett etter rekrutten, mellom sommerferie og dimmisjon, og 1. mai.

Dette betyr ikke at det er dette som er praksisen i Garden, men det gjelder stort sett for Hæren ellers. Når jeg var inne i førstegangstjeneste så var det vel omtrent ingen som fikk noe perm utenom de planlagte hjemreisene med mindre de skulle på idrettsarrangement (idrettsperm) eller begravelse/bryllup for nær familie. Det var noen som fikk en litt forlenget perm, som går hvis det er ikke er noe viktig som skal gjøres etter perm, som f.eks en øvelse o.l.

Du får nok uansett 2 uker juleferie, 19. desember - 4. januar som er vanlig, hvis ikke du er på vaktlaget som skal stå i jula, som kameraten min gjorde f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...