Raven_Heart Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Vel,jeg kan kjøre bil. men i motsetning er bil relativt nyttig å ha og kjøreteoribok må til for å bestå teoriprøva. Hvorfor det? De trådene er gamle og jeg har endret holdninger til ting. JEg ønsker en kjæreste ikke FB eller ONS. ONS vil ikke forandre livet mitt det minste. Jeg hater ikke PUA, men de her inne som tydeligvis er det blir tydelig provosert at jeg er imot å lese bøker om sjekking. Siden bilanalogien ser ut til å funke kan jeg fortsette med at det kan være fordelaktig å kunne teorien enten man nå skal ta én tur i en Lada eller har tenkt å skaffe en Audi TT som skal vare et uvisst antall år. Dessuten, hvis du ønsker et forhold med ei jente, uansett hva slags forhold det måtte være, så har du i praksis to valg - vent til tilfeldighetene slår inn, noe som kan ta flere år og/eller du risikerer å ende opp med noen som er sprø som en kavring, eller du kan gå ut og finn ei dame som har flest mulig av kvalitetene du ser etter. Nå, for å komme eventuelle protester i forkjøpet - nei, det trenger ikke være på byen. Det kan være gjennom venner, fritidsinteresser, jobb, skole, du kan snuble over henne på vei hjem fra den lokale Rema'n, hva som helst. And here's the kicker - Hvis man skal tro på undersøkelser vist på Discovery så tar det ei jente mellom 10 sekunder og 2 minutter å avgjøre om en gutt er venn eller potensiell elsker, basert blant annet på erfaringer, (ubevisste) verdier, diverse generaliseringer og stereotyper (dessverre), følelser, hvilken dag det er (undersøkelser har vist at jenter er mer kåte rundt tidspunktet for eggløsning) og ikke minst hvilke signaler gutten sender ut. Dette skjer første gang de møtes, og det er som regel mer pes enn det er verdt å komme seg over fra vennesonen til elskersonen hvis man først har havnet der. Såklart, hvis du alt vet hvordan du tar kontakt med ei fremmed jente, bevarer spenningen til dere har blitt ordentlig kjent og så kan ta det hele frem til forhold så er jo det helt knall. Du står også helt fritt til å velge å la tilfeldighetene råde, men da risikerer du i såfall å måtte gå gjennom livet med en femtepremie mens førstepremien glapp mellom fingrene dine fordi du ikke hadde den nødvendige sosiale og sjekkemessige kompetansen. Fotnote: Det er få som finner permanent lykke i ONS, det er bare den veien de fleste velger fordi det tar relativt kort tid å bygge den nødvendige erfaringen som kreves på sjekkearenaen. Mange av storsjekkerne jeg kjenner har forøvrig endt i forhold etter hvert, når de fant ut at det å (unnskyld uttrykket) vasse i fitte ikke gjør dem nevneverdig mer lykkelige enn de var før. Endret 8. september 2014 av Raven_Heart Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Vel,jeg kan kjøre bil. men i motsetning er bil relativt nyttig å ha og kjøreteoribok må til for å bestå teoriprøva. Hvorfor det? De trådene er gamle og jeg har endret holdninger til ting. JEg ønsker en kjæreste ikke FB eller ONS. ONS vil ikke forandre livet mitt det minste. Jeg hater ikke PUA, men de her inne som tydeligvis er det blir tydelig provosert at jeg er imot å lese bøker om sjekking. Siden bilanalogien ser ut til å funke kan jeg fortsette med at det kan være fordelaktig å kunne teorien enten man nå skal ta én tur i en Lada eller har tenkt å skaffe en Audi TT som skal vare et uvisst antall år. Dessuten, hvis du ønsker et forhold med ei jente, uansett hva slags forhold det måtte være, så har du i praksis to valg - vent til tilfeldighetene slår inn, noe som kan ta flere år og/eller du risikerer å ende opp med noen som er sprø som en kavring, eller du kan gå ut og finn ei dame som har flest mulig av kvalitetene du ser etter. Nå, for å komme eventuelle protester i forkjøpet - nei, det trenger ikke være på byen. Det kan være gjennom venner, fritidsinteresser, jobb, skole, du kan snuble over henne på vei hjem fra den lokale Rema'n, hva som helst. And here's the kicker - Hvis man skal tro på undersøkelser vist på Discovery så tar det ei jente mellom 10 sekunder og 2 minutter å avgjøre om en gutt er venn eller potensiell elsker, basert blant annet på erfaringer, (ubevisste) verdier, diverse generaliseringer og stereotyper (dessverre), følelser, hvilken dag det er (undersøkelser har vist at jenter er mer kåte rundt tidspunktet for eggløsning) og ikke minst hvilke signaler gutten sender ut. Dette skjer første gang de møtes, og det er som regel mer pes enn det er verdt å komme seg over fra vennesonen til elskersonen hvis man først har havnet der. Såklart, hvis du alt vet hvordan du tar kontakt med ei fremmed jente, bevarer spenningen til dere har blitt ordentlig kjent og så kan ta det hele frem til forhold så er jo det helt knall. Du står også helt fritt til å velge å la tilfeldighetene råde, men da risikerer du i såfall å måtte gå gjennom livet med en femtepremie mens førstepremien glapp mellom fingrene dine fordi du ikke hadde den nødvendige sosiale og sjekkemessige kompetansen. Fotnote: Det er få som finner permanent lykke i ONS, det er bare den veien de fleste velger fordi det tar relativt kort tid å bygge den nødvendige erfaringen som kreves på sjekkearenaen. Mange av storsjekkerne jeg kjenner har forøvrig endt i forhold etter hvert, når de fant ut at det å (unnskyld uttrykket) vasse i fitte ikke gjør dem nevneverdig mer lykkelige enn de var før. Litt forskjell på sjekkebøker og en bok som du trenger for å bestå førerprøven. Sjekkebøker er ikke nødvendig for å få seg dame. Jeg trenger ikke vasse i fitte og jeg møter ingen på veien hjem fra Rema. Det er gjennom skole og festing jeg har møtt alle mine venner/venninner som jeg fått det siste året. Jeg hører ofte av folk at jeg har en tendens til å se sur ut selv om jeg ikke er det. Men greit hvis dere vil ha det creepy tvungene jokersmilet som antakelig vil gjøre at dere vil føle dere ukomfortable greit for meg. jeg er ikke typen som bare kliner til med damer, jeg er verdens verste kysser. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Har vært The Nice guy i mange år uten suksess frem til for et par år siden. Da begynte jeg å bli skikkelig drittsekk og gi blanke faen i om de likte meg eller ikke uansett hvordan jeg oppførte meg. Damer jeg møtte fikk grei beskjed; kun pulevenner, ellers så kan det bare være. -i dag har jeg 2 damer som kommer hjem til meg om jeg sender en sms om "puling i dag"? Så, drit i å være Nice guy, og lev livet! Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Har vært The Nice guy i mange år uten suksess frem til for et par år siden. Da begynte jeg å bli skikkelig drittsekk og gi blanke faen i om de likte meg eller ikke uansett hvordan jeg oppførte meg. Damer jeg møtte fikk grei beskjed; kun pulevenner, ellers så kan det bare være. -i dag har jeg 2 damer som kommer hjem til meg om jeg sender en sms om "puling i dag"? Så, drit i å være Nice guy, og lev livet! Ikke snakk om at jeg skal bli en drittsekk. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ikke snakk om at jeg skal bli en drittsekk. Det spørs om det ikke ville vært en forbedring. Sånn seriøst, la meg stille deg et spørsmål: Ønsker du å finne deg ei kjæreste? Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ikke snakk om at jeg skal bli en drittsekk. Det spørs om det ikke ville vært en forbedring. Sånn seriøst, la meg stille deg et spørsmål: Ønsker du å finne deg ei kjæreste? Jepp,men det betyr ikke at man må bli en drittsekk. Og hvordan er å bli en drittsekk en forbedring? SIden når ble drittsekk noe bra? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jepp,men det betyr ikke at man må bli en drittsekk. Og hvordan er å bli en drittsekk en forbedring? SIden når ble drittsekk noe bra? Så du ønsker deg en kjæreste. Det er koselig. Er det akseptabelt for deg å, på noen som helst måte, endre på din oppførsel eller væremåte for å gjøre det mer sannsynlig at du får deg ei kjæreste? Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jepp,men det betyr ikke at man må bli en drittsekk. Og hvordan er å bli en drittsekk en forbedring? SIden når ble drittsekk noe bra? Så du ønsker deg en kjæreste. Det er koselig. Er det akseptabelt for deg å, på noen som helst måte, endre på din oppførsel eller væremåte for å gjøre det mer sannsynlig at du får deg ei kjæreste? Ikke hvis der betyr å være en drittsekk. Jeg ser ikke helt hvilken væremåte jeg må endre, tviler på du gjør det heller siden du ikke kjenner meg. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ikke hvis der betyr å være en drittsekk. Jeg ser ikke helt hvilken væremåte jeg må endre, tviler på du gjør det heller siden du ikke kjenner meg. Det er bra at du mener det, at det kan være en fordel å endre på væremåter. Jeg tror alle har muligheter for å oppnå målene sine bedre ved å endre på hvordan vi oppfører oss. Jeg har helt klart forbedringspotensial på en del områder! Problemet er å vite hva man burde endre på og tilpasse. Hva slags metoder tror du man kan bruke for å finne ut hva man burde endre på? Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ikke hvis der betyr å være en drittsekk. Jeg ser ikke helt hvilken væremåte jeg må endre, tviler på du gjør det heller siden du ikke kjenner meg. Det er bra at du mener det, at det kan være en fordel å endre på væremåter. Jeg tror alle har muligheter for å oppnå målene sine bedre ved å endre på hvordan vi oppfører oss. Jeg har helt klart forbedringspotensial på en del områder! Problemet er å vite hva man burde endre på og tilpasse. Hva slags metoder tror du man kan bruke for å finne ut hva man burde endre på? Samme for meg det vel. Hvordan er å bli en drittsekk forbedring? Er vel neppe bare "bad boys" som får damer. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Samme for meg det vel. Hvordan er å bli en drittsekk forbedring? Er vel neppe bare "bad boys" som får damer. Jeg sier ikke at endringen må være å bli en drittsekk. Du medgår at det er akseptabelt for deg å endre på din oppførsel, dersom det øker sjansen for å møte fremtidig kjæreste. Hva disse endringene skulle gå ut på vet jeg ikke. Så du har både motivasjon og er villig til å gjøre endringer i din oppførsel for å virke mer attraktiv. Hvordan kan du finne ut hva slags endringer du kan gjøre i din oppførsel? For eksempel i idrett så er det vanlig å se på de som gjør det best i idretten, og imitere dem. Kan man gjøre noe lignende for å fremstå mer attraktiv? Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Samme for meg det vel. Hvordan er å bli en drittsekk forbedring? Er vel neppe bare "bad boys" som får damer. Jeg sier ikke at endringen må være å bli en drittsekk. Du medgår at det er akseptabelt for deg å endre på din oppførsel, dersom det øker sjansen for å møte fremtidig kjæreste. Hva disse endringene skulle gå ut på vet jeg ikke. Så du har både motivasjon og er villig til å gjøre endringer i din oppførsel for å virke mer attraktiv. Hvordan kan du finne ut hva slags endringer du kan gjøre i din oppførsel? For eksempel i idrett så er det vanlig å se på de som gjør det best i idretten, og imitere dem. Kan man gjøre noe lignende for å fremstå mer attraktiv? Vet da faen, mener du at jeg burde begynne å følge med PUA folk? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Samme for meg det vel. Hvordan er å bli en drittsekk forbedring? Er vel neppe bare "bad boys" som får damer. Jeg sier ikke at endringen må være å bli en drittsekk. Du medgår at det er akseptabelt for deg å endre på din oppførsel, dersom det øker sjansen for å møte fremtidig kjæreste. Hva disse endringene skulle gå ut på vet jeg ikke. Så du har både motivasjon og er villig til å gjøre endringer i din oppførsel for å virke mer attraktiv. Hvordan kan du finne ut hva slags endringer du kan gjøre i din oppførsel? For eksempel i idrett så er det vanlig å se på de som gjør det best i idretten, og imitere dem. Kan man gjøre noe lignende for å fremstå mer attraktiv? Vet da faen, mener du at jeg burde begynne å følge med PUA folk? Andy hvor gammel er du egentlig? Bare nysgjerrig Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Litt forskjell på sjekkebøker og en bok som du trenger for å bestå førerprøven. Sjekkebøker er ikke nødvendig for å få seg dame. Jeg trenger ikke vasse i fitte og jeg møter ingen på veien hjem fra Rema. Det er gjennom skole og festing jeg har møtt alle mine venner/venninner som jeg fått det siste året. Jeg hører ofte av folk at jeg har en tendens til å se sur ut selv om jeg ikke er det. Men greit hvis dere vil ha det creepy tvungene jokersmilet som antakelig vil gjøre at dere vil føle dere ukomfortable greit for meg. jeg er ikke typen som bare kliner til med damer, jeg er verdens verste kysser. Det er helt riktig at man ikke trenger sjekkebøker for å få seg dame, ellers hadde ikke verden hatt drøye 7 milliarder mennesker i dag. Jeg forsøker bare å påpeke at det kan rette på en del ganske utbredte feiloppfatninger, samt at det kan framskynde prosessen med å få seg kjæreste ganske betydelig. "Jeg trenger ikke vasse i fitte ..." Det var ikke det jeg sa heller. Poenget mitt, som tydeligvis ikke kom godt nok fram, var at det å ha masse damer ikke gir permanent lykke, og det var ment som et tilsvar til kommentaren din om at du ikke er ute etter ONS. Hvis jeg ikke visste bedre ville jeg tro at du gikk inn for å misforstå meg, når vi i utgangspunktet ikke er så veldig uenige. Når det gjelder andre avsnitt; Fint at du har et nyansert verdensbilde og ikke baserer argumentasjonen din på svart/hvitt-oppfatninger og "worst case"-scenarier i det hele tatt ... Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Vet da faen, mener du at jeg burde begynne å følge med PUA folk? Kanskje, kanskje ikke. Jeg har virkelig ikke god peiling på det selv, men jeg har fått noen generelle tips av en kamerat som drev med det. Og det funker. De tipsene går på ingen måte ut på å være en drittsekk på noen måte. Dersom du ønsker å se om det er noen muligheter for forbedring i din oppførsel for å fremstå attraktiv, så er det alltids opp til deg selv å vurdere om spesifikke grep er en god idé. For eksempel: Hvis du snakker med ei jente du er interessert i, hva tror du er den beste ideen: Lene deg inn til henne for at dere skal høre hva den andre sier, eller la hun lene seg nærmere deg? Hvis du for eksempel leser en bok av en pick-up artist så vil det være opp til deg om du bruker noe, alt, eller ingenting av det som står der. Rent praktisk så er det ikke et problem å få tak i det gratis på nettet, hvis det uroer deg. Kanskje ikke helt lovlig, men... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har en kompis som kan plukke damer uten det minste problemer. Når han kommer i godstemning, svermer damene rundt han helt naturlig. Og det er fordi han er seg selv. Han er morsom. Han er glad. Han er hyggelig. Og når jentene snakker med han, så gir han dem 100% oppmerksomhet. Minusen er at han ikke alltid klarer å kontrollere væskeinntaket, får panikk og drar hjem alene når damene står der og sikler opp etter leggene hans. Komisk. Men ja. Han har null problem med å få napp, uten å oppføre seg som en idiot/drittsekk. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Samme for meg det vel. Hvordan er å bli en drittsekk forbedring? Er vel neppe bare "bad boys" som får damer. Jeg sier ikke at endringen må være å bli en drittsekk. Du medgår at det er akseptabelt for deg å endre på din oppførsel, dersom det øker sjansen for å møte fremtidig kjæreste. Hva disse endringene skulle gå ut på vet jeg ikke. Så du har både motivasjon og er villig til å gjøre endringer i din oppførsel for å virke mer attraktiv. Hvordan kan du finne ut hva slags endringer du kan gjøre i din oppførsel? For eksempel i idrett så er det vanlig å se på de som gjør det best i idretten, og imitere dem. Kan man gjøre noe lignende for å fremstå mer attraktiv? Vet da faen, mener du at jeg burde begynne å følge med PUA folk? Andy hvor gammel er du egentlig? Bare nysgjerrig Snart 22. Hvordan det? Litt forskjell på sjekkebøker og en bok som du trenger for å bestå førerprøven. Sjekkebøker er ikke nødvendig for å få seg dame. Jeg trenger ikke vasse i fitte og jeg møter ingen på veien hjem fra Rema. Det er gjennom skole og festing jeg har møtt alle mine venner/venninner som jeg fått det siste året. Jeg hører ofte av folk at jeg har en tendens til å se sur ut selv om jeg ikke er det. Men greit hvis dere vil ha det creepy tvungene jokersmilet som antakelig vil gjøre at dere vil føle dere ukomfortable greit for meg. jeg er ikke typen som bare kliner til med damer, jeg er verdens verste kysser. Det er helt riktig at man ikke trenger sjekkebøker for å få seg dame, ellers hadde ikke verden hatt drøye 7 milliarder mennesker i dag. Jeg forsøker bare å påpeke at det kan rette på en del ganske utbredte feiloppfatninger, samt at det kan framskynde prosessen med å få seg kjæreste ganske betydelig. "Jeg trenger ikke vasse i fitte ..." Det var ikke det jeg sa heller. Poenget mitt, som tydeligvis ikke kom godt nok fram, var at det å ha masse damer ikke gir permanent lykke, og det var ment som et tilsvar til kommentaren din om at du ikke er ute etter ONS. Hvis jeg ikke visste bedre ville jeg tro at du gikk inn for å misforstå meg, når vi i utgangspunktet ikke er så veldig uenige. Når det gjelder andre avsnitt; Fint at du har et nyansert verdensbilde og ikke baserer argumentasjonen din på svart/hvitt-oppfatninger og "worst case"-scenarier i det hele tatt ... Greit creepy jokersmil og elendig "kyssing" skal bli. ## dobbelpost flettet av ilpostino ## Endret 11. september 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå