MMAfighter Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Heimevernet ungdom. Hva går dette ut på? Er dette en slags forberedelses gren til dem som vil i forsvaret? Er dette bare for dem som vill i heimevernet, eller er det også for dem som vill i andre avdelinger? Hva er det de gjør? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 HV-U er en groplass for forsvarets verste know-it alls, som regel også paret med elendig prestasjon. De jeg møtte som hadde vært i HV-U var nærmest besatt av forsvaret, så kan hende jeg møtte dårlige representanter, men fy... 1 Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Blir som speideren, men med militært preg. Man får bl.a bli kjent med knappetelt, primus, AG3 osv. Men ja, folk som har vært i HV-U og skal inn i førstegangstjeneste er, som nevnt over, ofte en plage for befal siden de tror de kan alt fra før og har ofte med seg egne måter å gjøre ting på som var greit i HV-U, men ikke nødvendigvis i den nye avdelingen. Greit å ikke skryte av det med andre ord, heller gjør en god jobb og overrask befalet med hvor fort du har lært, eller lær andre som sliter. Var ikke i HV-U så jeg vet faktisk ikke helt hva de gjør, men har hørt sånn smått fra de jeg var inne med i fgtj som hadde vært der. 1 Lenke til kommentar
MMAfighter Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Okei, takk for svar! Så dette er til å anbefale for en 16 åring me forsvars planer? Viss jeg bare ikke skryter av det Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Absolutt, men ikke skap deg en kjepphøy holdning når du går inn i Førstegangstjenesten. Vær ydmyk, prester så godt du kan, og følg ordre. Lenke til kommentar
MMAfighter Skrevet 25. august 2014 Forfatter Del Skrevet 25. august 2014 Okei den er god! Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 HV-U er en groplass for forsvarets verste know-it alls, som regel også paret med elendig prestasjon. De jeg møtte som hadde vært i HV-U var nærmest besatt av forsvaret, så kan hende jeg møtte dårlige representanter, men fy... Man legger jo gjerne bare merke til de verste. De smarte vil jo aldri nevne at de har vært i HVU og heller overraske når utfordringene dukker opp. Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) HV-U er en groplass for forsvarets verste know-it alls, som regel også paret med elendig prestasjon. Alle politifolk er maktkåte jævler. Alle vektere er idioter som ikke kom inn på Politihøgskolen. Alle innvandrere er kriminelle. Nei, ingenting av det stemmer. Råtne epler finner man overalt. Jeg var selv i HVU i tre år før førstegangstjenesten. Hadde bla. en super tur til USA hvor vi hadde 2 uker utveksling med US National Guard i Minnesota. HVU ga meg utrolig mange gode kunnskaper og bra holdninger som hjalp meg mye i førstegangstjenesten. At jeg hadde vært i HVU var ikke noe jeg ropte ut, ihvertfall ikke til befalet. Men nevnte det til gutta på rommet, og prøvde å dele kunnskapene jeg hadde slik at vi alle presterte bra. Spesielt under rekruttskolen var det til mye hjelp, men etter det så blir det jo mye fagspesifikk opplæring som er nytt for alle. Anbefaler helt klart HVU dersom du ønsker deg inn i Forsvaret. Mange i systemet har startet der. F.eks Kristin Lund (som nå er generalmajor og sjef for FN-styrken UNFICYP på Kypros og tidligere sjef for Heimevernet) og løytnant Emil Johansen som skrev boken "Brødre i Blodet" for å nevne noen du kanskje kjenner til. http://forsvaret.no/om-forsvaret/organisasjon/heimevernet/heimevernsungdommen/Sider/heimevernesungdommen.aspx Endret 25. august 2014 av HelloGoodbye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå